Powrót

Tekst łatwy do czytania (ETR)

KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ W GLIWICACH

(w skrócie: Komenda)

 

 

Gdzie jesteśmy?

Główny budynek naszej komendy znajduje się na ulicy Wrocławskiej 1.

Tutaj pracują: Komendant Miejski, strażacy oraz pracownicy cywilni.

 

Kto nami kieruje?

Na czele Komendy stoi Komendant Miejski.

Pomagają mu jego Zastępcy i inni pracownicy różnych wydziałów.

Komendant dba o to, żeby wszyscy strażacy wykonywali dobrze swoją służbę.

 

Jak dostać się do nas?

Wejście główne do budynku jest od strony ulicy Wrocławskiej 1, obok przystanku autobusowego.

Po wejściu, na lewej ścianie, znajdziesz domofon.

Użyj go aby skontaktować się
ze strażakiem lub pracownikiem naszej komendy.

Przyjdziemy do Ciebie i pomożemy
Ci w załatwieniu Twojej sprawy!

Budynek nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózkach.
Jeśli poruszasz się na wózku i chcesz się z nami spotkać, daj nam znać!
Znajdziemy alternatywne rozwiązanie żeby się z Tobą spotkać!

 

Czym zajmują się strażacy?

Obraz strażaka w mundurzeStrażacy pracują w dzień i w nocy.
Strażacy na służbie mają dużo obowiązków. 
Gaszą pożary i ratują ludzi w wypadkach samochodowych. 
Pomagają lekarzom w czasie epidemii. 
Ratują zagrożone zwierzęta.

Strażacy robią jeszcze inne rzeczy. Sprawdzają czy budynki są 
bezpieczne przed pożarem i czy w razie wybuchu pożaru można 
z nich szybko uciec.

Szkolą strażaków i strażaków ochotników oraz osoby odpowiedzialne 
za bezpieczeństwo pożarowe w zakładach pracy.

Sprawdzają sprzęt i umiejętności strażaków  
z mniejszych jednostek.

Strażacy uczą dzieci i młodzież jak bezpiecznie zachowywać się 
w różnych sytuacjach, co zrobić w razie pożaru, burzy lub powodzi.    

Rysunek wozu strażackiegoNasze zadania:

Zapewniamy bezpieczeństwo pożarowe w Gliwicach i powiecie.

Usuwamy skutki pożarów i innych zagrożeń.

Kontrolujemy budynki pod kątem ochrony przeciwpożarowej.

Prowadzimy akcje edukacyjne i informacyjne z zakresu bezpieczeństwa pożarowego.

Szkolimy strażaków.

Utrzymujemy samochody i sprzęt w idealnym stanie.

 

 

Jak się z nami skontaktujesz?

Masz kilka możliwości!

  1. Skorzystaj z pomocy innej osoby, która pomaga tobie na co dzień (czyli osoby przybranej).
  2. Napisz pismo i wyślij je pocztą na adres:

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Gliwicach

ulica Wrocławska 1

Rysunek koperty44-100 Gliwice

  1. Przynieś pismo do naszej Komendy i zostaw w Biurze Podawczym.

Pisma i inne dokumenty możesz przynieść prosto do Komendy.

Komenda jest otwarta w dni robocze w godzinach od 7.30 do 15.30.

Gdy wejdziesz na teren komendy przyjmie Cię strażak/pracownik, który odbierze od Ciebie pismo.

Jeśli trzeba, udzieli Ci także dodatkowych informacji.

  1. Napisz pismo i wyślij je za pomocą platformy ePUAP.

ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej.

Do tego sposobu trzeba mieć internet i swoje konto w ePUAP.

Adres skrzynki ePUAP naszej Komendy:

https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalogspraw/profilurzedu/KMPSPGliwice

  1. Rysunek słuchawki telefonuNapisz pismo i wyślij je elektronicznie na adres e-mail: kmpsp@kmpsp.gliwice.pl
  2. Wyślij faks pod numer: 47 851 06 04
  3. Zadzwoń pod numer: 47 851 06 00
  4. Przyjdź i spotkaj się z nami bezpośrednio w godzinach pracy Komendy

Komenda jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30

Dodatkowe informacje znajdziesz na naszej stronie internetowej:

  • Numery telefonów do wydziałów Komendy:

https://www.gov.pl/web/kmpsp-gliwice/Struktura-Organizacyjna-KM

  • Główna strona Komendy z bardziej szczegółowymi informacjami:

https://www.gov.pl/web/kmpsp-gliwice

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł. kpt. Michał Koszałka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Tekst łatwy do czytania (ETR) 2.0 23.06.2025 11:16 mł. kpt. Michał Koszałka
Tekst łatwy do czytania (ETR) 1.0 31.03.2025 14:31 mł. kpt. Michał Koszałka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}