W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

I. Skargi i wnioski można: 

  1. Przesłać listownie, na adres:
    Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej, ul. Sandomierska 81/83, 25-324 Kielce.
  2. Przesłać faksem, na numer: (41) 369 – 30 - 15.
  3. Przesłać w formie pisma elektronicznego, za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej e-PUAP /096wcxtj27/skrytka
  4. Przesłać elektronicznie na adres mailowy: km@straz.kielce.pl
  5. Doręczyć osobiście do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach ul. Sandomierska 81/83, 25-324 Kielce, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30.     
  6. Złożyć ustnie do protokołu w Wydziale Organizacyjno - Kadrowym Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach, ul. Sandomierska 81/83, 25-324 Kielce, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Osoby zainteresowane złożeniem skargi do protokołu proszone są o przesłanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie temat skargi. Zgłoszenia mogą być składane       w formach wskazanych w pkt 1-5.

Ważne! Skargi i wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

II. Jakie informacje powinna zawierać skarga i wniosek:

Skarga i wniosek powinny zawierać: imię i nazwisko wnoszącego oraz dokładny adres do korespondencji.

Ważne! Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Jeśli skarga i wniosek jest składana w interesie innej osoby - musi to nastąpić za jej zgodą; taką zgodę, wyrażoną w formie pisemnej, należy dołączyć do składanego pisma.

W skardze i wniosku należy przedstawić jak najwięcej szczegółów opisujących zdarzenie, którego dotyczy dana sprawa. Jeżeli przedmiot sprawy nie będzie dotyczyć właściwości  Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej, sprawa zostanie przesłana do organu właściwego.

Korespondencja adresowana do właściwego organu, a nadesłana jedynie „do wiadomości”  Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej lub skierowana do wielu adresatów – bez wskazania oczekiwań wobec  Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej – po zapoznaniu się z jej treścią, może być pozostawiona bez podjęcia dalszych działań.

 

III. Informacja dotycząca przyjmowania w sprawach skarg i wniosków przez kierownictwo Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach (lub zastępca)  przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w raz w tygodniu w poniedziałek
w godzinach od 7:30 do 16:00.

W przypadku, gdy poniedziałek jest dniem wolnym od pracy, przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków odbywa się w następny dzień w godzinach pracy.

Osoby zainteresowane proszone są o składanie pisemnego zgłoszenia, w którym określony będzie przedmiot sprawy. Zgłoszenia mogą być składane listownie, za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej e-PUAP lub na adres mailowy: km@straz.kielce.pl, a także doręczone osobiście do Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej. Zgłoszenie można uzupełnić o wskazanie numeru telefonu kontaktowego.

Zgłoszenia niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu korespondencyjnego będą pozostawiane bez rozpoznania.

O wyznaczeniu terminu spotkania zgłaszający zostanie powiadomiony pisemnie.

 

IV. Informacja o przepisach, na podstawie których załatwiane są skargi i wnioski w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków odbywa się zgodnie z przepisami:

  • działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tj. Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.);
  • rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

Przedmiotem  skargi  może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez komórki organizacyjne Komendy Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Kielcach, jednostki organizacyjne podlegle  Komendantowi Miejskiemu Państwowej Straży Pożarnej albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem  wniosku  mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, czy lepszego zaspokajania potrzeb ludności przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej.

Informacji szczegółowych w zakresie organizacji przyjmowania skarg i wniosków udziela Wydział Organizacyjno - Kadrowy  Komendy Miejskiej  Państwowej Straży Pożarnej, telefonicznie pod numerem   41/  369 – 30 – 10.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
15.12.2020 09:15 mł. kpt. Marcin Pastuszka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
mł.kpt. Marcin Pastuszka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 3.0 06.07.2023 08:35 kpt. Marcin Pastuszka
Skargi i wnioski 2.0 15.12.2020 09:16 mł. kpt. Marcin Pastuszka
Skargi i wnioski 1.0 15.12.2020 09:15 mł. kpt. Marcin Pastuszka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}