Podpisanie porozumień w sprawie montażu urządzeń systemu ostrzegania i alarmowania w Gminie Potęgowo
30.01.2025
30 stycznia 2025 roku w siedzibie Urzędu Gminy Potęgowo Komendant Miejski PSP w Słupsku
mł. bryg. Krzysztof Trocki w imieniu Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP st. bryg. Jacka Niewęgłowskiego podpisał porozumienie dotyczące współpracy w zakresie montażu, wykorzystywania oraz utrzymywania sprzętu wchodzącego w skład systemu ostrzegania i alarmowania jak również infrastruktury związanej z tym systemem.
Porozumienia zostały zawarte pomiędzy Gminą Potęgowo reprezentowaną Wójta Dawida Litwina, a jednostkami:
Ochotniczej Straży Pożarnej w Potęgowie reprezentowaną przez Prezesa OSP dh Krzysztofa Ulaszka.
Ochotniczej Straży Pożarnej w Łupawie reprezentowaną przez Prezesa OSP dh Bogdana Chwała
Podpisaniu porozumienia towarzyszyli również: Dorota Majchrzak - Skarbnik Gminy Potęgowo, mł. kpt. Dariusz Kurkierewicz - Naczelnik Wydziału Kwatermistrzowsko Technicznego.
Celem porozumień jest poprawa bezpieczeństwa mieszkańców gminy poprzez wdrożenie nowoczesnych systemów, które umożliwią szybkie i efektywne ostrzeganie przed zagrożeniami. Montaż systemów alarmowych, takich jak syreny i inne urządzenia do szybkiego przekazywania informacji, ma na celu zminimalizowanie ryzyka i zapewnienie mieszkańcom poczucia bezpieczeństwa w obliczu różnorodnych zagrożeń – zarówno naturalnych, jak i związanych z działalnością człowieka.
Podpisanie porozumień to ważny krok w budowaniu silniejszego i bardziej zintegrowanego systemu bezpieczeństwa na terenie powiatu słupskiego.