W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożanej w Gorlicach

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gorlicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony http://kppspgorlice@malopolskie.straz.gov.pl.

  • Data publikacji strony internetowej: 10 grudnia 2020 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 30 marca 2022 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że:

  • na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób niedosłyszących i niesłyszących, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • pochodzą z różnych źródeł.
  • niektóre materiały zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • transmisje były nadawane na żywo.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 30 marca 2022 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14 marca 2025 r.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Dariusza Surmacza - e-mail: dsurmacz_go@malopolskie.straz.gov.pl lub telefonicznie 47 831 43 72.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie, należy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby najwygodniejszy.

Na zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki, poinformujemy o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a osoba składająca wniosek nie zgadza się z tą odmową, ma prawo złożyć skargę.

Skargę można złożyć także, jeśli osoba składająca wniosek nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy w odpowiedzi na złożony wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę można złożyć listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Można, także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Dostępność architektoniczna

Bezpośrednio przed wejściem głównym do budynku Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej e Gorlicach znajduje się jedno miejsce parkingowe z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. Obok parkingu przy budynku znajduje się chodnik prowadzący do schodów. Budynek nie posiada podjazdu zlokalizowanego przy wejściu głównym. Do wejścia głównego prowadzą schody. Przy schodach znajduje się poręcz. W holu na parterze budynku znajduje się stanowisko podoficera, odpowiedzialnego za organizację wejścia do budynku osób niepełnosprawnych. Budynek nie posiada windy. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.  Osoba niepełnosprawna ma prawo wejść do budynku wraz z psem asystującym. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za ewentualne szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Do budynku nie można wnosić jakiejkolwiek broni, materiałów wybuchowych i niebezpiecznych oraz innych rzeczy mogących narazić pracowników lub osoby postronne na niebezpieczeństwo.

Zobacz opis dostępności architektonicznej

Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: Kliknij tutaj
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): Kliknij tutaj
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): Kliknij tutaj
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: Kliknij tutaj

Poruszanie się po serwisie osób z niepełnosprawnością

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB. 
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie. 
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

Serwis jest wyposażony w mechanizmy ułatwiające przeglądanie treści przez osoby niedowidzące niekorzystające z technologii asystujących:

  • zmiana wielkości czcionki
  • zmiana kontrastu
  • oprawa graficzna serwisu oparta jest na stylach

Ułatwienia dostępu - klawisze dostępności:

  • Przejdź do treści strony: klawisz Alt 1
  • Mapa witryny: klawisz Alt 2
  • Wersja tekstowa: klawisz Alt 3
  • Wersja kontrastowa: klawisz Alt 4
  • Wyszukiwarka prawy: klawisz Alt w
  • Zamiast klawisza Alt można użyć litery h

Ułatwienia dostępu - zmiana rozmiaru strony

Graficzne przeglądarki internetowe umożliwiają powiększenie lub pomniejszenie widoku wyświetlanej strony.
Aby powiększyć tekst, należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

Firefox, Chrome, Internet Explorer:

[CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
[CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok

Opera:

[SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
[-] aby pomniejszyć widok

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje: „Klawisze dostępności”, „Wersja tekstowa” i „Wersja kontrastowa”.

 

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostępności KP PSP Gorlice 2021
Raport o stanie zapewnienia dostępności KP PSP Gorlice 2021.pdf 0.44MB
Raport o stanie zapewnienia dostępności Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Gorlicach 2025r.
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności​_Komenda​_Powiatowa​_Państwowej​_Straży​_Pożarnej​_w​_Gorlicach​_2025r.pdf 0.40MB
Plan działania
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_w​_KP​_PSP​_w​_Gorlicach.pdf 0.11MB
Plan działania 2025-2026
Plan​_działania​_na​_rzecz​_poprawy​_zapewnienia​_dostępności​_osobom​_ze​_szczególnymi​_potrzebami​_w​_KP​_PSP​_w​_Gorlicach​_na​_lata​_2025-2026.pdf 1.30MB
KP PSP Gorlice Tekst łatwy do czytania​_(ETR)
KP​_PSP​_Gorlice​_Tekst​_łatwy​_do​_czytania​_(ETR).pdf 0.38MB
KP PSP Gorlice tekst odczytywany maszynowo
KP​_PSP​_Gorlice​_​_tekst​_odczytywany​_maszynowo.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
25.11.2020 11:59 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Wytwarzający/ Odpowiadający:
PJ
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 21.0 08.09.2025 13:51 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 20.0 08.09.2025 13:46 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 19.0 18.03.2025 11:58 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 18.0 18.03.2025 11:48 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 17.0 18.03.2025 11:43 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 16.0 18.03.2025 11:37 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 15.0 17.03.2025 15:51 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 14.0 17.03.2025 15:49 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 13.0 17.03.2025 15:47 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 12.0 17.03.2025 15:40 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 11.0 17.03.2025 15:38 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 10.0 17.03.2025 15:33 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 9.0 17.03.2025 15:29 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 8.0 17.03.2025 15:28 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 7.0 17.03.2025 15:20 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 6.0 30.03.2022 11:52 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 5.0 30.09.2021 14:04 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 4.0 30.09.2021 13:43 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 3.0 30.09.2021 13:39 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 2.0 10.12.2020 11:55 mł.bryg. Dariusz Surmacz
Deklaracja dostępności 1.0 25.11.2020 11:59 mł.bryg. Dariusz Surmacz

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}