W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Samodzielne stanowisko ds. organizacyjnych

Starszy technik sztabowy ds. organizacyjnych

st. ogn. mgr Żaneta Marciniak

tel. 24 251-00-60

fax. 24 251-00-75

e-mail: kutno@lodzkie.straz.gov.pl


Do zadań samodzielnego stanowiska ds. organizacyjnych należy w szczególności:

  1. realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej
  2. organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego
  3. opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego
  4. prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej
  5. organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej
  6. przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej
  7. organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostek ratowniczo - gaśniczych
  8. realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej
  9. prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego
  10. opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej
  11. ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej
  12. bieżąca aktualizacja Biuletynu Informacji Publicznej i strony internetowej
  13. prowadzenie obsługi mieszkaniowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych i emerytów komendy powiatowej
  14. nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną

W zakresie BHP:

  1. prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy
  2. sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy
  3. prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
  4. przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy oraz wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy
  5. ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków
  6. współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników
  7. uczestniczenie w pracach, powołanej przez komendanta powiatowego, komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy
{"register":{"columns":[]}}