W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Komendanta Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim

Ogólna informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej  w Makowie Mazowieckim

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 art. 14 ust. 1 i 2 ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz dyrektywy 95/46/WE, zwane dalej RODO, informuję , że:

  1. Administratorem przetwarzającym Pani/Pana dane osobowe jest: Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej z siedzibą w Makowie Mazowieckim, przy ul. Moniuszki 6A, 06-200 Maków Mazowiecki, Tel. 29 71717150 , adres poczty mailowej: makow@mazowze.straz.pl
  2. Dla Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Makowie Mazowieckim  wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych z którym można skontaktować się z wykorzystaniem poczty elektronicznej pisząc maila na adres: ochrona.danych@mazowsze.straz.pl. lub na adres pocztowy: 02-672 Warszawa ul. Domaniewska 40.
  3. Pani(a) dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków:
    1. wynikających z zawartej umowy lub do podjęcia niezbędnych działań przed jej zawarciem na podstawie art. 6 ust.1 lit b) RODO;
    2. prawnych ciążących na Administratorze, w tym również innych niezbędnych do ochrony żywych interesów osoby, której dane dotyczą lub innych osób, a także zadań niezbędnych do wykonywania czynności realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi, na podstawie art. 6 ust. 1 lit c), d) i/lub e) RODO, w szczególności w ramach działań takich jak:

- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń,

- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie pożarów, klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń, w tym obsługa zgłoszeń alarmowych, także z wykorzystaniem Systemu Wspomagania Dowodzenia Państwowej Straży Pożarnej (SWD PSP),

- wykonywanie specjalistycznych czynności ratowniczych w czasie klęsk żywiołowych lub likwidacji miejscowych zagrożeń przez inne służby ratownicze,

- kształcenie kadr dla potrzeb jednostek ochrony przeciwpożarowej,

- nadzór nad przestrzeganiem przepisów przeciwpożarowych,

- prowadzenie rejestru korespondencji przychodzącej i wychodzącej,

- rozpatrywanie spraw, wniosków, skarg, zażaleń zgodnie z właściwością rzeczową,

- zapewnienie bezpieczeństwa osób i mienia przez Administratora.

  1. Pani(a) dane osobowe mogą być przetwarzane także na podstawie zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, w szczególności podczas inicjowania przedsięwzięć w zakresie kultury i wiedzy pożarniczej lub w sytuacjach wynikających z inicjatywy osoby, której dane dotyczą, na podstawie art. 6 ust. 1 lit a).
  2. Pani(a) dane osobowe pozyskiwane są bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, osoby której dotyczy przedmiot działań jednostek ochrony przeciwpożarowej, właściwych jednostek lub urzędów, stron zawartych umów lub źródeł publicznie dostępnych.
  3. Kategorie przetwarzania danych osobowych wynikają wprost z przepisów prawa i/lub celu

przetwarzania przy zachowaniu zasad adekwatności.

  1. Państwowa Straż Pożarna przetwarza dane osobowe także w ramach współadministrowania podczas przetwarzania danych osobowych. Zasadnicza treść uzgodnień współadministratorów publikowana jest na ich stronach internetowych.
  2. Dane nie będą udostępnianie innym odbiorcom, z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych, jak:

a) podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie stosownych przepisów,

b) podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych,

c) podmioty, które przetwarzają dane osobowe niezbędne do realizacji przedmiotu zawartej z Administratorem umowy cywilno-prawnej.

  1. W sytuacjach szczególnych, takich jak np. organizacja zawodów pożarniczych odbiorcami mogą być inni ich uczestnicy, środki masowego przekazu, czytelnicy stron internetowych.
  2. Dane osobowe będą przechowywane:

a) przez okres wskazany w jednolitym rzeczowy wykazie akt dla jednostek Państwowej Straży Pożarnej dla poszczególnych kategorii spraw,

b) dla danych przetwarzanych w SWD PSP w celu ochrony życia, zdrowia, mienia lub środowiska przed pożarem, klęską żywiołową lub innym miejscowym zagrożeniu, uzyskanych w związku prowadzeniem działań ratowniczych oraz obsługą zgłoszeń alarmowych, wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji zadań wynikających z ustaw z zastrzeżeniem, że podlegają przeglądowi nie rzadziej niż 5 lat od dnia ich uzyskania,

c) przez okres nie dłuższy niż konieczny do realizacji umów, o których mowa w pkt.8c, jak również realizacji obowiązków prawnych ciążących na Zamawiającym.

11. Przysługuje Pani/ Panu, zgodnie z zapisami RODO, prawo do:

a) żądanie od Administratora dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, przenoszenia, cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, 

b) wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Urząd Ochrony Danych  (00-193 Warszawa, ul. Stawki 2, tel. 22 531 03 00, fax. 22 531 03 01), e-mail: kancelaria@giodo.gov.pl).

12. Osoba występująca z żądaniem na podstawie prawa dostępu określonego w art. 15 RODO w związku z przeprowadzonymi działaniami ratowniczymi obowiązana jest do podania informacji o okoliczności zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie  dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.

13. Pani (a) dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.

14. W sytuacjach określonych przepisami prawa, gdzie podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym lub dobrowolnym ale niezbędnym do realizacji celu, nie podanie prawidłowych danych skutkuje brakiem możliwości załatwienia sprawy.

15. Przetwarzanie podanych przez Panią/ Pana danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO

{"register":{"columns":[]}}