W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Plan działania na rzecz poprawy dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

Deklaracja dostępności strony internetowej:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie (Plac Powstańców Śląskich 3, 46-100 Namysłów) zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej tj. https://www.gov.pl/web/kppsp-namyslow  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-31

Data ostatniej dużej aktualizacji: 2020-12-31

Status pod względem zgodności:

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

1) Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre dokumenty bądź materiały multimedialne (filmy), opublikowane na naszej stronie są niezgodne z uwagi na fakt, że:

  • pochodzą z różnych źródeł, mają tylko charakter promocyjny i nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań,
  • zostały opublikowane w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.

2) Może zdarzyć się sytuacja, że niektóre opublikowane materiały multimedialne zamieszczone w serwisie mogą nie posiadać napisów dla osób głuchych i słabosłyszących lub innych wymagających elementów, z uwagi na fakt, że przeważnie są to materiały udostępnione bezpośrednio z różnych serwisów (m.in. YouTube). Napisy do materiałów multimedialnych będą stopniowo dodawane.

Metoda sporządzenia oświadczenia:

Deklarację sporządzono dnia 2020-09-23 na podstawie przeprowadzonej samooceny przez podmiot publiczny w dniu 2020-09-23.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą konkretnie stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej opisanej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe:

W przypadku jakichkolwiek problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Koordynatorem do spraw dostępności w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie jest asp. Tomasz Przysiężny (adres e-mail: tomasz.przysiezny@psp.opole.pl lub dzwoniąc pod numer telefonu 47 86 16 809).

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 47 861 68 00 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Dane teleadresowe podmiotu publicznego:

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Namyslowie
Pl. Powstańców Śląskich 3, 46-100 Namysłów

telefon:  47 861 68 00  
fax:
77 410 67 76
adres e-mail: sekretariat.namyslow@psp.opole.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza: ePUAP

Adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/kppsp-namyslow

Dostępność architektoniczna

Budynek Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie znajduje się na terenie zamkniętym, wobec czego, każda wizyta musi zostać poprzedzona wcześniejszą informacją telefoniczną lub mailową do Sekretariatu Komendanta Powiatowego  Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie (pod numerem telefonu +48 47 861 68 00 ewentualnie pocztą elektroniczną na adres sekretariat.namyslow@psp.opole.pl).

Teren komendy znajduje się przy Plac Powstańców Śląskich 3 gdzie również znajduje się główna brama wjazdowa dla pojazdów i osób pieszych.

Wejście do głównego, piętrowego budynku znajduje po prawej stronie placu. Do budynku prowadzi droga przystosowana dla wózków inwalidzkich - bez stopni i przeszkód. Przed wejściem do budynku komendy znajduje się domofon. Na każdej kondygnacji znajduje się toaleta. W budynku nie ma windy. Sekretariat Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie znajduje się na I piętrze budynku. Na terenie placu wewnętrznego znajduje się parking na którym można zaparkować samochód na czas wizyty.

Na teren Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Namysłowie, do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego (wydanego przez uprawniony do tego podmiot) i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

 

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz.U. 2012 poz. 526

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. 2019 poz. 848

Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się Dz.U. 2011 nr 209 poz. 1243

Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Dz.U. 1997 nr 123 poz. 776

Materiały

Raport o stanie zapewnienia dostęności podmiotu publicznego
Raport​_o​_stanie​_zapewnienia​_dostępności​_podmiotu​_publicznego.pdf 0.10MB
Tekst łatwy do czytania (ETR)
Tekst​_łatwy​_do​_czytania​_(ETR).docx 1.01MB
Tekst odczytywalny maszynowo
Tekst​_odczytywalny​_maszynowo.doc 0.05MB
{"register":{"columns":[]}}