W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw

Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu lub w jego zastępstwie - Zastępca przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji w każdy poniedziałek w godzinach. 12:00 -16:30 w siedzibie komendy powiatowej mieszczącej się w Sandomierzu przy ul. Mickiewicza 61.

Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu przyjmują interesantów w sprawach skarg, wniosków i petycji codziennie w godzinach urzędowania, tj. od godz. 8.00 do 15.00.

W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej funkcjonuje Kancelaria ogólna, w której rejestrowana jest korespondencja adresowana do Komendanta Powiatowego PSP lub komórek organizacyjnych KP PSP w Sandomierzu. Po zarejestrowaniu sprawy w książce kancelaryjnej KP PSP w Sandomierzu, akta spraw za pokwitowaniem otrzymują kierownicy komórek organizacyjnych.

Pisma wychodzące podpisywane są przez Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej i jego zastępcę zgodnie z właściwością wynikającą z regulaminu organizacyjnego KP PSP w Sandomierzu.

 

Stanowienie aktów

STANOWIENIE AKTÓW PUBLICZNO-PRAWNYCH I PISM KOMENDANTA POWIATOWEGO PSP ORAZ PROWADZONYCH REJESTRACH

1. Projektami aktów prawnych w rozumieniu regulaminu organizacyjnego KP PSP są:

1) rozkazy,
2) rozkazy personalne,
3) decyzje (w tym decyzje administracyjne),
4) decyzje personalne.

2. Decyzje administracyjne i inne akty prawne tworzone są na podstawie Ustawy z dnia 14.06.1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071).

3. Projekty aktów prawnych opracowują Naczelnicy Wydziałów i Kierownicy Sekcji Komendy Powiatowej zgodnie z ich zakresem działania w porozumieniu i pod nadzorem Wydziału Organizacyjno – Kadrowego.

4. Projekty aktów prawnych przed ich przedłożeniem Komendantowi Powiatowemu do podpisu, wymagają uzgodnienia z:

  • Wydziałem Organizacyjno - Kadrowym,
  • Wydziałem Finansów, jeżeli dotyczą budżetu lub wywołują inne skutki finansowe,
  • Radcą Prawnym w przypadku występowania spornych problemów lub niejasności w interpretacji przepisów,
  • innymi Wydziałami, Sekcjami, jeżeli projekt aktu zawiera zadania dla tych komórek organizacyjnych.


5. Projekty aktów prawnych, które zawierają zadania dla kilku komórek organizacyjnych, powinny określać koordynatora i odpowiedzialnego za realizację całego aktu prawnego oraz w zależności od potrzeb harmonogram prac określający sposób jego realizacji.

6. Wydział Organizacyjno - Kadrowa prowadzeni rejestr wydanych aktów prawnych Komendanta Powiatowego,

7. Przedkładane Komendantowi Powiatowemu projekty pism w sprawach dotyczących dochodów i wydatków budżetowych powinny być ponadto uzgodnione z Głównym Księgowym Komendy Powiatowej.

8. Naczelnicy Wydziałów i Kierownicy Sekcji przygotowujący projekty aktów prawnych, decyzji, pism i innych opracowań parafują je swoim podpisem umieszczonym na końcu tekstu z lewej strony.

9. Komenda Powiatowa PSP w Sandomierzu prowadzi niżej wymienione rejestry, ewidencje i archiwa:

  • Rejestr skarg i wniosków,
  • Ewidencja zdarzeń na terenie powiatu sandomierskiego,
  • Składnicę akt, w której przechowuje się akta wytworzone przez KP PSP oraz akta osobowe pracowników odeszłych.


Dane zawarte w prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach mogą być udostępnione po wcześniejszym, pisemnym zwróceniu się do Komendanta Powiatowego PSP w Sandomierzu o ich udostępnienie.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.12.2020 21:38 Robert Nowakowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Stefański
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 5.0 06.07.2023 12:32 k.tabaka
Skargi i wnioski 4.0 13.01.2021 20:07 Robert Nowakowski
Skargi i wnioski 3.0 03.12.2020 21:42 Robert Nowakowski
Skargi i wnioski 2.0 03.12.2020 21:39 Robert Nowakowski
Skargi i wnioski 1.0 03.12.2020 21:38 Robert Nowakowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}