W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zaświadczenie o zdarzeniu

Zaświadczenie o zdarzeniu

Informacje na temat wydawania zaświadczeń ze zdarzeń, w których brały udział jednostki Państwowej Straży Pożarnej w Świebodzinie lub Ochotniczych Straży Pożarnych z terenu powiatu świebodzińskiego.

 

Zaświadczenie o pożarze lub innym miejscowym zagrożeniu (np. wypadek) może uzyskać każda pełnoletnia osoba (będąca właścicielem / uczestnikiem zdarzenia), która zgłosi się ze stosownym podaniem do Komendy Miejskiej PSP w Świebodzinie.

Zaświadczenia wydawane są w jednym egzemplarzu w terminie do 7 dni.

Osoba składająca wniosek powinna posiadać dokument potwierdzający wniesienie opłaty skarbowej na rachunek bankowy:

 Gmina Świebodzin PKO BP /o Świebodzin 35 1020 5402 0000 0002 0305 6579

w wysokości 17 zł, zgodnie z treścią Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej, chyba że na podstawie ustawy jest z tej opłaty zwolniona.

Zwalnia się od opłaty skarbowej m.in.:

- jednostki budżetowe;
- jednostki samorządu terytorialnego;
- organizacje pożytku publicznego, jeżeli składają wniosek o dokonanie czynności   urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie;
- osoby, które składając wniosek o dokonanie czynności urzędowej albo wniosek o wydanie zaświadczenia przedstawią zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pomocy społecznej z powodu ubóstwa;
- osoby fizyczne prowadzące czynną ochronę gatunkową oraz osoby fizyczne, których gospodarstwo rolne, leśne lub rybackie narażone jest na szkody wyrządzane przez gatunki zwierząt chronionych nieobjęte odszkodowaniem Skarbu Państwa – wyłącznie w zakresie przedmiotów opłaty skarbowej związanych z ochroną przyrody.

Udzielanie informacji odnośnie okoliczności szkody dla zakładów ubezpieczeniowych.

Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Świebodzinie udziela nieodpłatnie zakładom ubezpieczeniowym informacji o zdarzeniach na podstawie art. 42 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2015 r. o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej, który stanowi, że sądy, prokuratura, Policja oraz inne organy i instytucje, na wniosek zakładu ubezpieczeń, w zakresie zadań przez ten zakład ubezpieczeń wykonywanych i w celu ich wykonania, w związku z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalania odpowiedzialności, udzielają informacji o stanie sprawy oraz udostępniają zebrane materiały, jeżeli są one niezbędne do ustalenia okoliczności tych wypadków
i zdarzeń losowych oraz wysokości odszkodowania lub świadczenia.

Zakład ubezpieczeń ma obowiązek, na żądanie ubezpieczonego, uposażonego lub uprawnionego z umowy ubezpieczenia lub poszkodowanego, udostępnić posiadane przez siebie informacje związane z wypadkiem lub zdarzeniem będącym podstawą ustalenia jego odpowiedzialności oraz ustalenia okoliczności wypadków i zdarzeń losowych, jak również wysokości odszkodowania lub świadczenia.

 Podstawa prawna

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 20 grudnia 2019 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. 2020 poz. 256)

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o opłacie skarbowej (Dz.U. 2020 poz. 1546)

Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej (Dz.U. 2020 poz. 895)

Materiały

wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_ze​_zdarzenia
wniosek​_o​_wydanie​_zaświadczenia​_ze​_zdarzenia.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}