W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi / Wnioski / Petycje

Skargi i wnioski

Komendant Powiatowy  Państwowej Straży Pożarnej w Tomaszowie Mazowieckim    przyjmuje interesantów, w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań, raz w tygodniu (wtorek  w godz. 15.00 - 16.00 ), po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem  tel. (44) 725-91-26.

W Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej przyjmowaniem oraz rozpatrywaniem skarg i wniosków zajmuje się Sekcja ds. organizacyjno-kadrowych od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30 – 15.30 telefon kontaktowy (44) 725-91-32

 
Skargi/wnioski można składać:

– listownie na adres: Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Tomaszowie Maz, Warszawska 105,   97-200 Tomaszów Mazowiecki,

– osobiście w Sekretariacie Komendy Powiatowej PSP przy ul. Warszawskiej 105 w godz. 7.30 - 15.00,

-  za pośrednictwem ePUAP – adres strony internetowej  https://epuap.gov.pl/ (adres skrzynki ePUAP: KPPSP-TM)

– za pośrednictwem poczty elektronicznej - na adres tomaszow@lodzkie.straz.gov.pl  z zaznaczeniem w tytule „Skarga” lub „Wniosek”

– ustnie do protokołu po wcześniejszym telefonicznym skontaktowaniu się z Sekcją ds. organizacyjno-kadrowych  pod nr. tel. (44) 725-91-32 


Ważne!
Skargi/wniosku nie można złożyć telefonicznie.

 

Skarga/wniosek powinny zawierać:

– imię i nazwisko wnoszącego,

– dokładny adres do korespondencji.

Zgodnie z § 8 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
 

 

Petycje
Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. stanowi:

Art. 63. Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.


Tryb rozpatrywania petycji, wniosków i skarg określa ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego.

 

Od dnia 6 września 2015 r. sposób składania i rozpatrywania petycji określa ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach (Dz.U. 2014, poz. 1195).

 

Petycje są formą bezpośredniego uczestnictwa obywateli w procesie sprawowania władzy. Petycje to indywidualne lub zbiorowe propozycje odnoszące się do wszelkich spraw związanych z życiem publicznym.

 

Zgodnie z Art. 2 ust. 3. przedmiotem petycji może być żądanie, w szczególności:

  1. Zmiany przepisów prawa.
  2. Podjęcia rozstrzygnięcia lub innego działania w sprawie dotyczącej podmiotu wnoszącego petycję.
  3. Życia zbiorowego.
  4. Wartości wymagających szczególnej ochrony w imię dobra wspólnego.

Przedmiot petycji musi dotyczyć spraw będących w zakresie zadań i kompetencji Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej. W przypadku braku właściwości,  KP PSP będąca adresatem petycji przesyła ją w terminie do 30 dni od dnia złożenia, do podmiotu właściwego do jej rozpatrzenia, zawiadamiając o tym równocześnie podmiot wnoszący petycję. (Art. 6 ust. 1.)
Elementy składowe petycji reguluje Art. 4.


Petycja powinna zawierać

  1. Oznaczenie podmiotu wnoszącego petycję: imię i nazwisko (petycja indywidualna), nazwa podmiotu (petycja zbiorowa w imieniu organizacji, stowarzyszenia lub grupy osób).
  2. Dokładny adres do korespondencji: miejscowość, ulica, numer domu i lokalu, e-mail.
  3. Tytuł petycji.
  4. Wskazanie adresata petycji.
  5. Wskazanie przedmiotu petycji.
  6. Uzasadnienie (ewentualne załączniki w postaci dokumentów).
  7. Pod petycją musi być złożony podpis przez podmiot wnoszący petycję albo przez osobę reprezentującą podmiot oraz pod informacją o udostępnieniu danych osobowych, zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Podpis pod petycją składaną za pomocą środków komunikacji elektronicznej reguluje Art. 4 ust. 5. Ustawy.

 

Jeśli petycja nie spełnia wymogów, o których mowa w Art. 4 ust. 2 pkt. 1 lub 2. pozostawia się ją bez rozpatrzenia, co reguluje Art. 7. W zależności od charakteru braków formalnych petycji (np. pisemnego upoważnienia lub zgody) KP PSP w Tomaszowie Maz.  zobowiązana jest do wezwania wnoszącego petycję do uzupełnienia braków w terminie 30 dni od dnia złożenia petycji.
Termin rozpatrzenia petycji: bez zbędnej zwłoki, jednak nie później, niż w terminie 3 miesięcy od dnia jej złożenia.


Petycje można składać

  1. Listownie na adres:  KOMENDA POWIATOWA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ, ul. Warszawska 105, 97-200 Tomaszów Maz. 
  2. Doręczyć osobiście – do Sekretariatu Komendy Powiatowej PSP w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Warszawska 105, w godzinach 7.30- 15.00
  3. Za pośrednictwem ePUAP – adres strony internetowej https://epuap.gov.pl/ (adres skrzynki ePUAP : KPPSP-TM)
  4. Za pośrednictwem poczty elektronicznej – na adres tomaszow@lodzkie.straz.gov.pl  zaznaczeniem w tytule „Petycja”.

 

 

Sposób załatwienia petycji nie może być przedmiotem skargi.

W zakresie nieuregulowanym przez Ustawę o petycjach z 6 września 2015 r. stosowane są przepisy Kodeksu Postępowania Administracyjnego.

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o petycjach:

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20140001195

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
08.12.2020 12:18 st. asp. Sebastian Dworak
Wytwarzający/ Odpowiadający:
sekcja do spraw organizacyjno-kadrowych
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi / Wnioski / Petycje 2.0 30.06.2023 11:07 Hubert Rogala
Skargi / Wnioski / Petycje 1.0 08.12.2020 12:18 st. asp. Sebastian Dworak

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}