W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski można składać w kancelarii Komendy Wojewódzkiej PSP w Gdańsku w dniach: od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30.

Pomorski Komendant Wojewódzki PSP w Gdańsku lub upoważniony przez Niego Zastępca Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP w Gdańsku przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu, w poniedziałki w godzinach od 15.00 do 16.00, po uprzednim telefonicznym uzgodnieniu z sekretariatem Pomorskiego Komendanta Wojewódzkiego PSP, tel. 58 347 78 00.
 
Skargi i wnioski można składać osobiście jak również listownie przesyłając na adres:
 
Komenda Wojewódzka
Państwowej Straży Pożarnej
w Gdańsku
ul. Sosnowa 2
80 – 251 Gdańsk

 
lub też wysyłając drogą elektroniczną na adres: sekretariat@straz.gda.pl

Dodatkowo skargi przyjmują Komendanci Powiatowi/Miejscy PSP woj. pomorskiego w godzinach urzędowania. Ponadto przez całą dobę w imieniu Komendantów Powiatowych/Miejskich PSP funkcjonują grupy dyżurujące.
 
Tryb rozpatrywania:

  • Skargi i wnioski rozpatrywane są na podstawie ustawy z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity - Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zmianami). Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 08.01.2002r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).
  • Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
  • Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. Odpowiednio stosuje się termin załatwienia wniosku.


UWAGA: Skargi i wnioski o charakterze anonimowym, nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu  wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania (art. 64 kpa).

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.09.2020 10:14 Bartosz Bieliński
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Bartosz Bieliński
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 4.0 21.06.2022 14:54 Aneta Gorzka
Skargi i wnioski 3.0 17.09.2020 15:20 Bartosz Bieliński
Skargi i wnioski 2.0 10.09.2020 14:30 Bartosz Bieliński
Skargi i wnioski 1.0 10.09.2020 10:14 Bartosz Bieliński

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}