Deklaracja dostępności
Departament ds. Równego Traktowania w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej gov.pl/minister-ds-rownosci zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Ministra ds. Równości
Data publikacji strony internetowej: 15 maja 2025 r.
Data ostatniej dużej aktualizacji: 15 maja 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów dla osób Głuchych. Napisy są dodawane sukcesywnie do starszych filmów.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez Departament ds. Równego Traktowania w KPRM.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 14.05.2025 r.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do sekretariatu Departamentu pod adresem mailowym sekretariat.drt@kprm.gov.pl lub telefonicznie +48 22 694 75 80.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Jeżeli nasza reakcja, sposób zapewnienia dostępności lub zaproponowany dostęp alternatywny, będzie niewłaściwy w ocenie osoby występującej z żądaniem, ma ona prawo do złożenia skargi.
Ewentualne skargi prosimy kierować:
- pisemnie na adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa bądź bezpośrednio w biurze podawczym (w godz. 8.15 - 16.15) przy al. J. Ch. Szucha 14;
- pocztą elektroniczną na adres kontakt@kprm.gov.pl ;
- poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na adres: /eKPRM/SkrytkaESP;
Można również skontaktować się z Biurem Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić Rzecznika o podjęcie interwencji w swojej sprawie.
Dostępność architektoniczna
Dostępność budynku przy Al. Ujazdowskich 1/3
Wejścia do Kancelarii
Osoby z poruszające się za pomocą wózka mogą wejść do Kancelarii:
- wejściem głównym (środkowym) od strony Al. Ujazdowskich. Przy wejściu znajduje się podjazd dla wózków. Na ścianie, po lewej stronie od wejścia głównego, jest przycisk, za pomocą którego wezwiesz osobę, która pomoże Ci wejść do budynku,
- przez Biuro Podawcze od Al. J.Ch. Szucha 14 - dostęp alternatywny.
Pozostałe osoby mogą skorzystać z Biura Przepustek A od strony Al. Ujazdowskich.
Skorzystaj z pomocy pracownika Kancelarii
Jeżeli przed wizytą zgłosisz, że potrzebujesz pomocy, pracownik Kancelarii spotka się z Tobą przy wejściu. Pomoże Ci on poruszać się po budynku. Spotkacie się przy Biurze Przepustek lub wejściu głównym (jeżeli poruszasz za pomocą wózka). Jeżeli umówiłeś się na spotkanie, nasi pracownicy odprowadzą cię na miejsce spotkania.
Bezpieczeństwo
Budynki Kancelarii znajdują się na terenie zamkniętym, który jest chroniony przez pracowników Służby Ochrony Państwa (SOP). Jeśli planujesz wizytę w Kancelarii, poinformuj nas o tym wcześniej. Możesz to zrobić telefonicznie lub mejlowo. Funkcjonariusze SOP są często pierwszymi osobami, które pomagają osobom z niepełnosprawnościami wejść do budynku. Pracownicy SOP kontrolują wszystkie osoby, które wchodzą na teren Kancelarii. Poproszą, byś okazał dowód tożsamości i sprawdzą, czy nie wnosisz niebezpiecznych przedmiotów.
Dostępność parkingu
Kiedy umawiasz wizytę w Kancelarii i chcesz skorzystać z miejsca parkingowego dla pojazdu osoby z niepełnosprawnością, zgłoś to organizatorowi spotkania.
Miejsca parkingowe są na parkingu wewnętrznym Kancelarii.
Budynek ma udogodnienia dla osób, które mają trudności w poruszaniu się:
Drzwi wejścia głównego — wózek może przez nie łatwo przejechać, drzwi nie są sterowane automatycznie, ale w środku zawsze jest osoba, która pomoże je otworzyć.
- Przed schodami do holu głównego, po prawej stronie jest podnośnik dla osób z niepełnosprawnością ruchową, wyposażony w poręcz.
- W holu głównym, po prawej stronie jest szatnia.
- Dzięki szerokim korytarzom osoby na wózkach mogą swobodnie poruszać się i wymijać.
- Windy są dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością (są wyposażone w barierki, lustro, powiadomienia głosowe i nakładki Braille’a). Większość wind jest dostosowana do przewozu osób, które korzystają z wózka.
- W stołówce jest podnośnik dla wózka.
- W budynku Kancelarii są toalety dla osób z niepełnosprawnością ruchową i poruszających się za pomocą wózka:
- na parterze budynku, po lewej i prawej stronie od wejścia głównego;
- na drugim piętrze, po lewej stronie od strony windy, przy sali konferencyjnej im. Tadeusza Mazowieckiego;
- na drugim piętrze skrzydła B.
- Sale konferencyjne są przystosowane dla osób, które poruszają się za pomocą wózka.
Do budynku możesz wejść z:
- psem asystującym,
- psem przewodnikiem,
- osobą przybraną (osobą, która ukończyła 16 lat i została wybrana w celu ułatwienia porozumienia i udzielenia pomocy w załatwieniu spraw).
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Możesz skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego on-line lub pętli indukcyjnych. Usługi te są dostępne w dni robocze, w godzinach pracy urzędu, w następujących miejscach:
- Biurze Podawczym, budynek przy al. Szucha 14,
- Biurze Przepustek A, budynek przy Al. Ujazdowskich 1/3.
Kancelaria ma też jedną mobilną pętlę indukcyjną (tzw. ,,gabinetową''). Można ją wykorzystać podczas bezpośrednich spotkań z osobą słabosłyszącą.