W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Elektroniczny System Udzielania Dotacji (ESUD)

ESUD to system wspierający obsługę Wnioskodawców ubiegających się o udzielenie dotacji na ochronę, zachowanie i rozwój tożsamości kulturowej mniejszości narodowych i etnicznych.

W ramach pracy w Systemie, użytkownik może wykonywać następujące zadania:
•    Złożyć wniosek o udzielenie dotacji;
•    Złożyć korektę wniosku o udzielenie dotacji;
•    Prowadzić korespondencję z MSWiA w formie pism;
•    Składać sprawozdania z realizacji umowy;
•    Zarządzać swoimi danymi rejestrowymi (za wyjątkiem adresu email).

Link do systemu dostępny jest w stopce strony internetowej MSWiA poświęconej mniejszościom narodowym i etnicznym oraz społeczności posługującej się językiem regionalnym.

W razie problemów technicznych z obsługą systemu ESUD prosimy o kontakt z Arkadiuszem Stankowskim,  starszym administratorem w Wydziale Mniejszości Narodowych i Etnicznych DWRoMNiE (tel.: 22 60 156 59; e-mail: arkadiusz.stankowski@mswia.gov.pl).

Zachęcamy do obejrzenia nagrania ze szkolenia przeprowadzonego przez Departament Wyznań Religijnych oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych MSWiA z obsługi systemu ESUD - https://www.gov.pl/web/mniejszosci-narodowe-i-etniczne/ii-szkolenie-z-obslugi-wdrazanego-elektronicznego-systemu-udzielania-dotacji-esud

 

Komunikat nr 1

W związku z uruchomieniem w dniu 2 lipca możliwości prowadzenia w systemie ESUD korespondencji, w tym obiegu korespondencji związanej z obsługa dotacji z wykorzystaniem podpisu kwalifikowanego wymagana jest instalacja dedykowanego rozszerzenia Podpis elektroniczny Szafir SDK oraz dodatkowej aplikacji Szafir Host udostępniającej funkcje podpisu elektronicznego dla posiadanych podpisów elektronicznych od innych dostawców. W tym  przypadku użytkownicy korzystający z przeglądarek Google Chrome, Opera i Firefox (od wersji 52) w celu umożliwienia składania w systemie ESUD wniosków o udzielenie dotacji, zawierania umów, składania sprawozdań z realizacji zadań publicznych oraz przesyłania pism w ESUD wymagana będzie instalacja dodatkowej aplikacji Szafir Host udostępniającej funkcje podpisu elektronicznego.

Instalator Szafir Host można pobrać z następujących lokalizacji:

  1. dla wersji 64 bitowej systemu Windows: https://bit.ly/3hcNfB0 http://www.elektronicznypodpis.pl/gfx/elektronicznypodpis/pl/defaultstronaopisowa/146/1/1/szafirhost.msi
  2. dla wersji 32 bitowej systemu Windows: http://www.elektronicznypodpis.pl/gfx/elektronicznypodpis/pl/defaultstronaopisowa/146/1/1/szafirhost_x86.msi

Po zainstalowaniu aplikacji Szafir Host należy przeładować bieżącą stronę.

Jeżeli aplikacja została prawidłowo zainstalowana i mimo to nadal podczas korzystania z funkcjonalności wymagających podpisu kwalifikowanego występują problemy, należy sprawdzić czy na komputerze zainstalowane jest środowisko uruchomieniowe Java JRE.

Środowisko Java JRE można pobrać i zainstalować z lokalizacji Java JRE: https://www.java.com/download/

 

Komunikat nr 2

Z dniem 2 lipca 2021 r. uruchomiona została możliwość składania w systemie ESUD wniosków o udzielenie dotacji, zawierania umów, składania sprawozdań z realizacji zadań publicznych oraz przesyłania pism w ESUD przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego. Zachowana została równocześnie możliwość składania wniosków i sprawozdań na dotychczasowych zasadach.

Mając na uwadze różnorodny sposób reprezentowania organizacji na zewnątrz, uprzejmie prosimy, aby dokonując zgłoszenia do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji użytkowników ESUD, podawane były informacje o osobach (użytkownikach systemu), które będą - przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego – składać dokumenty w systemie ESUD. Prosimy również o określenie sposobu reprezentacji np.:

  1. Przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego, dokumenty w ESUD będzie składał jednoosobowo Pan XY.

albo

  1. Do ważności pism składanych w ESUD - przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego – wymagane jest złożenie podpisów łącznie przez Pana XY i Pana ZW.

W każdym przypadku, określony przez organizację w momencie zgłoszenia użytkowników systemu ESUD, sposób składania pism przy wykorzystaniu podpisu kwalifikowanego musi być zgodny z zasadami reprezentacji organizacji na zewnątrz wynikającymi np. z jej statutu.

Materiały

ESUD Regulamin
Regulamin​_ESUD.docx 0.04MB
ESUD - instrukcja użytkownika
20210507​_MSWiA​_INSTRUKCJA​_UŻYTKOWNIKA​_WNIOSKODAWCY​_v202.docx 6.49MB
ESUD - przykładowy wniosek
Przykładowy​_wniosek​_-​_ESUD.pdf 1.73MB
ESUD - pytania i odpowiedzi
ESUD​_-​_pytania​_i​_odpowiedzi.docx 0.02MB
{"register":{"columns":[]}}