W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wznowiono nabór wniosków do Poddziałania 5.2.1 – Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007 – 2013

Instytucja Pośrednicząca II stopnia dla Działania 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Priorytetu V Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego wznawia w dniu 2 stycznia 2012 r. nabór wniosków w ramach konkursu otwartego nr 1/POKL/5.2.1/2011 „Doskonalenie zarządzania w jednostkach samorządu terytorialnego na podstawie wyników Wspólnej Metody Oceny (CAF) – konkurs” o dofinansowanie następujących typów projektów:

  • Podnoszenie jakości, zwiększanie dostępności usług publicznych świadczonych przez urzędy administracji samorządowej;
  • Wdrażanie usprawnień zarządczych w administracji samorządowej na poziomie całej organizacji, w tym w zakresie zarządzania jakością lub oceny poziomu funkcjonowania i rozwoju urzędów, i w wybranych aspektach jej funkcjonowania;
  • Promowanie i wdrażanie zasad, mechanizmów oraz procedur wzmacniających przejrzystość administracji oraz podnoszących poziom kultury etycznej kadr administracji samorządowej;
  • Szkolenia ogólne i specjalistyczne (stacjonarne i na odległość) dla kadr urzędów administracji samorządowej
  • Wzmacnianie zdolności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie stanowienia aktów prawa miejscowego oraz aktów administracyjnych;
  • Wzmacnianie zdolności jednostek samorządu terytorialnego w zakresie opracowywania, wdrażania i ewaluacji polityk i strategii o zasięgu regionalnym i lokalnym;
  • Wzmocnienie komórek w urzędach odpowiedzialnych za monitorowanie i ewaluację polityk i strategii o zasięgu regionalnym lub lokalnym

O dofinansowanie w ramach konkursu 1/POKL/5.2.1/2011 mogą ubiegać się:

  • jednostki samorządu terytorialnego (zwane dalej „JST”);
  • stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego – w rozumieniu ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.), ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1592 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie województwa (Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1590 z późn. zm.) w związku z ustawą z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U. 2001 nr 79 poz. 855 z późn. zm.);
  • związki jednostek samorządu terytorialnego ‐w rozumieniu ustawy o finansach publicznych z dnia 24 września 2009 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.), ustawy dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 2001 nr 142 poz. 1592 z późn. zm.);
  • organizacje pozarządowe ‐w rozumieniu art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. 2010 nr 234 poz. 1536 z późn. zm.);
  • szkoły wyższe lub jej organ założycielski;
  • jednostki naukowe;
  • instytucje szkoleniowe.

Wszystkie wyżej wymienione typy podmiotów realizują projekt wyłącznie w partnerstwie z jednostkami samorządu terytorialnego stanowiącymi grupę docelową projektu.

Szczegółowe informacje nt. grupy docelowej projektów zawarte są w rozdziale 3.2 dokumentacji konkursowej.

Na realizację projektów przeznacza się kwotę w wysokości:

Ogółem: 50 000 000 PLN
w tym wsparcie finansowe EFS: 42 500 000 PLN
w tym wsparcie finansowe krajowe: 7 500 000 PLN

Projekty współfinansowane będą ze środków Unii Europejskiej, tj. Europejskiego Funduszu Społecznego (85%) oraz budżetu państwa (15%).

W ramach konkursu nr 1/POKL/5.2.1/2011 wkład własny, pochodzący z budżetu jednostek samorządu terytorialnego, nie jest wymagany. W związku z powyższym, poziom dofinansowania projektów (wyznaczony jako odsetek wydatków objętych dofinansowaniem) stanowi 100%.

  • Minimalna wartość projektu (koszty ogółem) wynosi 1 000 000,00 zł;
  • Maksymalna wartość projektu (koszty ogółem) wynosi 2 000 000,00 zł.

Konkurs ma charakter otwarty. Nabór i ocena wniosków o dofinansowanie realizacji projektu będą prowadzone od dnia ogłoszenia konkursu do wyczerpania kwoty środków przeznaczonej na dofinansowanie projektów w ramach konkursu.

Zawieszenie konkursu:

W przypadku przekroczenia przez łączną wartość wnioskowanego dofinansowania we wszystkich wnioskach złożonych na konkurs wartości minimum 100% kwoty środków alokacji przeznaczonej na dofinansowanie projektów w ramach konkursu, Instytucja Organizująca Konkurs może podjąć decyzję o zawieszeniu konkursu. Informacja dotycząca zawieszenia konkursu zostanie opublikowana przez IOK z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem m.in. za pośrednictwem prasy oraz strony internetowej IOK: www.ip2.mswia.gov.pl. IOK może podjąć decyzję o ponownym rozpoczęciu naboru wniosków w ramach zawieszonego uprzednio konkursu. Informacja dot. ponownego rozpoczęcia naboru wniosków zostanie podana do publicznej wiadomości z wyprzedzeniem co najmniej 5 dni m.in. za pośrednictwem prasy oraz strony internetowej IOK.

Zamknięcie konkursu:

Nabór wniosków w konkursie otwartym prowadzony jest w sposób ciągły. W przypadku wyczerpania kwoty alokacji przeznaczonej na dofinansowanie projektów złożonych na konkurs IOK ogłasza z co najmniej 5 dniowym wyprzedzeniem m.in. za pośrednictwem prasy oraz strony internetowej www.ip2.mswia.gov.pl decyzję o zamknięciu konkursu. Wnioski o dofinansowanie realizacji projektu złożone po terminie zawieszenia bądź zamknięcia konkursu nie podlegają ocenie. IOK poinformuje właściwych projektodawców pisemnie w przypadku zaistnienia powyższego przypadku.

Złożenie wniosku

Projektodawca składa wniosek o dofinansowanie projektu w zamkniętej kopercie, która musi:

  1. zawierać pełną nazwę Projektodawcy (wskazanego w pkt. 2.1 wniosku o dofinansowanie) i jego adres,
  2. tytuł projektu oraz
  3. posiadać dopisek: „Konkurs numer 1/POKL/5.2.1/2011”.


Wniosków nie należy bindować, zszywać lub umieszczać w segregatorze. Wniosek wraz z załącznikami należy złożyć/przesłać w zamkniętej (zaklejonej) kopercie. Obie wersje wniosku (papierowa i elektroniczna), wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami należy złożyć bezpośrednio (osobiście), bądź korespondencyjnie (pocztą lub kurierem) na adres IOK wskazany poniżej:

bezpośrednio na adres:

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji ul. Wspólna 2/4, Warszawa w godz. 8:15‐16:15;

korespondencyjnie na adres:

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji ul. Batorego 5 02‐591 Warszawa.

Wnioski przesłane w inny sposób (np. faksem i/lub pocztą elektroniczną) i/lub dostarczone na inny adres niż wskazany powyżej nie będą rozpatrywane. Za datę złożenia wniosku uważa się datę jego wpływu do IOK.

Kryteria wyboru projektów i sposób ich weryfikacji

Obowiązek spełniania ogólnych kryteriów formalnych dotyczy wszystkich rodzajów projektówrealizowanych w ramach PO KL. Ich weryfikacja ma miejsce na etapie oceny formalnej. Dotycząone zagadnień związanych ze spełnieniem wymogów rejestracyjnych oraz wypełnieniemwniosku zgodnie z ogólnie przyjętymi dla PO KL zasadami. Ocena wniosku na podstawiekryteriów formalnych ma postać „0‐1”, tzn. „spełnia ‐nie spełnia”.Lista ogólnych wymogów formalnych, których niespełnienie skutkuje odrzuceniem wniosku:

  1. Brak w części V wniosku wymaganej (wymaganych) w dokumentacji konkursowej pieczęci oraz czytelnego podpisu osoby upoważnionej;
  2. Podpisanie wniosku w części V przez inną osobę (osoby) niż wskazana (wskazane) w pkt. 2.6 Wniosku;
  3. Niezłożenie wniosku w 2 egzemplarzach papierowych (oryginał + kopia poświadczona za zgodność z oryginałem zgodnie ze sposobem określonym w pkt. 5.1 albo 2 oryginały) oraz w wersji elektronicznej (plik XML);
  4. Niedająca się odczytać wersja elektroniczna wniosku (plik XML);
  5. Inna suma kontrolna w wersji papierowej i elektronicznej wniosku i/lub różne sumy kontrolne na stronach wersji papierowej;
  6. Typ nośnika danych, na którym zapisano wersję elektroniczną, jest niezgodny z wymaganiami określonymi w dokumentacji konkursowej;
  7. Brak co najmniej jednej strony w którymkolwiek egzemplarzu wniosku.

Ponadto zgodnie z treścią Karty oceny formalnej wymagane jest spełnienie następujących kryteriów

  1. Wniosek złożono we właściwej instytucji ‐pkt. 1.5 wniosku;
  2. Wniosek stanowi odpowiedź na konkurs (wpłynął w odpowiedzi na ogłoszenie o konkursie) – pole 1.6 wniosku;
  3. Wniosek wypełniono w języku polskim;
  4. Wniosek jest kompletny i został sporządzony i złożony zgodnie z obowiązującą instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie i właściwą dokumentacją konkursową;
  5. Roczny obrót6 projektodawcy i partnerów (o ile budżet projektu uwzględnia wydatki partnera) jest równy lub wyższy od rocznych wydatków w projekcie7 (zgodnie z zapisami pkt. 3.6 wniosku oraz z budżetem projektu);
  6. Wydatki przewidziane w projekcie nie są współfinansowane z innych wspólnotowych instrumentów finansowych;
  7. Okres realizacji projektu jest zgodny z Systemem Realizacji PO KL.
  8. Na etapie oceny formalnej wniosku weryfikowane będzie pięć kryteriów dostępu. Informacja na temat rodzajów kryteriów, zasad ich weryfikacji wraz z komentarzem została zawarta w całości w rozdziale nr 3. Podstawowe wymagania konkursowe dokumentacji konkursowej.

Ocenie merytorycznej podlega każdy wniosek o dofinansowanie projektu, który uzyskał pozytywny wynik oceny formalnej. Ocena przeprowadzana jest na podstawie kryteriów merytorycznych zgodnie z Kartą oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu konkursowego PO KL (załącznik nr 3).

Ogólne kryteria merytoryczne dotyczą treści wniosku, wiarygodności i zdolności projektodawcy do podjęcia realizacji projektu oraz zasad finansowania projektów w ramach PO KL. Ogólne kryteria merytoryczne mają charakter uniwersalny, tj. odnoszą się do wszystkich projektów realizowanych w ramach Programu. Kryteria merytoryczne odnoszą się do:

Jakości projektu:

  • wskazanie problemu, na który odpowiedź stanowi cel główny projektu oraz opis sytuacji problemowej;
  • wskazanie celu głównego i celów szczegółowych projektu w kontekście wskazanego problemu;
  • adekwatność i założona do osiągnięcia wartość wskaźników pomiaru celów oraz źródła weryfikacji/pozyskania danych do pomiaru wskaźników i częstotliwości pomiaru;
  • opis ryzyka nieosiągnięcia założeń projektu (dotyczy tylko projektów, których wnioskowana kwota dofinansowania jest równa albo przekracza 2 mln zł);
  • opis grupy docelowej (tj. osób i/lub instytucji, które zostaną objęte wsparciem) z punktu widzenia istotnych dla projektu cech;
  • uzasadnienie wyboru grupy docelowej; sposób rekrutacji uczestników/uczestniczek projektu (w tym uwzględnienie zasady równości szans, w tym równości płci);
  • sposób rekrutacji uczestników/uczestniczek projektu (w tym uwzględnienie zasady równości szans, w tym równości płci);
  • opis potrzeb, barier i oczekiwań uczestników /uczestniczek projektu oraz wskazanie wiarygodnych źródeł pozyskania danych o skali zainteresowania potencjalnych uczestników/uczestniczek planowanym wsparciem projektowym;
  • trafność doboru zadań i opis zadań w kontekście osiągnięcia celów szczegółowych projektu, racjonalność harmonogramu zadań; opis produktów, które zostaną wytworzone w ramach realizacji zadań;
  • opis sposobu, w jaki osiągnięcie celu głównego przyczyni się do osiągnięcia oczekiwanych efektów realizacji danego Priorytetu PO KL; wartość dodana projektu. 

Beneficjenta:

  • doświadczenie projektodawcy/partnerów w realizacji podobnych przedsięwzięć;
  • sposób zarządzania projektem;
  • zaplecze techniczne oraz kadra zaangażowana w realizację projektu;
  • działania, które będą prowadzone w celu oceny i monitoringu projektu i jego uczestników;
  • uzasadnienie wyboru partnerów projektu i innych podmiotów (jeżeli dotyczy);
  • rola partnerów i innych podmiotów (jeżeli dotyczy).

Finansowania projektu:

  • niezbędność wydatków do realizacji projektu i osiągania jego celów;
  • racjonalność i efektywność wydatków projektu (zgodnie z zasadą efektywnego zarządzania finansami, o której mowa w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL);
  • kwalifikowalność wydatków;
  • zasadność poziomu kosztów zarządzania w kontekście specyfiki i okresu realizacji projektu oraz zgodność z limitem określonym w Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO KL;
  • prawidłowość sporządzenia budżetu projektu.

Na etapie oceny merytorycznej weryfikowane będzie pięć kryteriów dostępu. Informacja na temat rodzajów kryteriów, zasad ich weryfikacji wraz z komentarzem została zawarta w całości w rozdziale nr 3. Podstawowe wymagania konkursowe dokumentacji konkursowej.

Instytucja Organizująca Konkurs podczas oceny merytorycznej sprawdza czy wniosek spełnia kryteria horyzontalne, tj.:

  • Zgodność z właściwymi politykami i zasadami wspólnotowymi (w tym: polityką równych szans, zasadą równości szans kobiet i mężczyzn i koncepcją zrównoważonego rozwoju) oraz prawodawstwem wspólnotowym);
  • Zgodność z prawodawstwem krajowym (w tym, w szczególności, przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych oraz zasadami dotyczącymi pomocy publicznej);
  • Zgodność ze Szczegółowym Opisem Priorytetów PO KL obowiązującym w dniu ogłoszenia konkursu.

Zgodnie z Planem Działania na 2011 rok dla V Priorytetu Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach konkursu nr 1/POKL/5.2.1/2011 dodatkowo premiowane będą projekty w których:

  • Grupę docelową w projekcie w co najmniej 20 % stanowią osoby należące do grupy wiekowej 45+ (w przypadku działań szkoleniowych) oraz wsparcie w ramach projektu zostało dostosowane do specyficznych potrzeb tej grupy docelowej;
  • Wniosek o dofinansowanie projektu zakłada uruchomienie min. dwóch nowych usług dla każdej jednostki samorządu terytorialnego objętej projektem, świadczonej za pomocą platformy ePUAP;
  • Grupę docelową projektu w min. 50% stanowią gminy na terenie których znajduje się obszar/y objęte ochroną przyrody w ramach Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000.

Więcej informacji na temat procedury wybory projektów zawartych zostało w rozdz. 4 dokumentacji konkursowej.

Harmonogrm konkursu

Etap oceny formalnej

  • Ocena formalna wniosku: n[1] + 14 dni[2]
  • Wysłanie do projektodawcy pisma informującego go o pozytywnym wyniku oceny formalnej i przekazaniu wniosku do oceny merytorycznej albo o odrzuceniu wniosku na etapie oceny formalnej: n + 19 dni (5 dni od daty dokonania oceny formalnej wniosku) 
  • Wysłanie do projektodawcy pisma informującego go o możliwości uzupełnienia i/lub skorygowania wniosku: 5 dni od daty dokonania oceny formalnej wniosku
  • Dokonanie uzupełnienia i/lub skorygowania wniosku: 5 dni lub do 10 dni (w przypadku projektów przewidzianych do realizacji w partnerstwie krajowym) od daty otrzymania pisma informującego o takiej możliwości
  • Weryfikacja uzupełnionego i/lub skorygowanego wniosku: 5 dni od daty otrzymania przez IOK uzupełnionego i/lub skorygowanego wniosku
  • Wysłanie do projektodawcy pisma informującego go o ostatecznym wyniku oceny formalnej: 5 dni od dnia zatwierdzenia Karty oceny formalnej

Etap oceny merytorycznej

  • Zwołanie pierwszego posiedzenia Komisji Oceny Projektów (KOP), na którym oceniane są wnioski, które przekazane zostały do oceny merytorycznej do momentu zwołania pierwszego posiedzenia KOP: nie później niż 30 dni od daty wpływu pierwszego wniosku w ramach danego konkursu, o ile są wnioski, które przekazane zostały do oceny merytorycznej
  • Zwoływanie kolejnych posiedzeń KOP, na których oceniane są wnioski, które przekazane zostały do oceny merytorycznej po zwołaniu poprzedniego posiedzenia KOP: nie później niż 30 dni od daty wpływu do IOK pierwszego wniosku, który został przekazany do oceny merytorycznej po terminie zwołania poprzedniego posiedzenia KOP
  • Dokonanie oceny merytorycznej i zakończenie danego posiedzenia KOP: Czas trwania oceny merytorycznej wniosków w ramach danego posiedzenia KOP uzależniony jest od liczby wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP

Liczba wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP: 1-100
Termin dokonania oceny merytorycznej na danym posiedzeniu KOP: nie dłużej niż 20 dni

Liczba wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP: 101 - 200
Termin dokonania oceny merytorycznej na danym posiedzeniu KOP: nie dłużej niż 40 dni

Liczba wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP: 201 - 300
Termin dokonania oceny merytorycznej na danym posiedzeniu KOP: nie dłużej niż 60 dni

Przy każdym kolejnym wzroście liczby wniosków ocenianych na danym posiedzeniu KOP o 100 termin dokonania oceny merytorycznej na danym posiedzeniu KOP może zostać wydłużony o kolejne 20 dni (np. jeżeli na danym posiedzeniu KOP ocenianych jest od 301 do 400 wniosków termin dokonania oceny wynosi nie dłużej niż 80 dni)
Ponowna ocena formalna w przypadku stwierdzenia uchybień formalnych na etapie oceny merytorycznej: 5 dni od daty podpisania Karty oceny merytorycznej:     
Nie później niżn + 60 (65) dni (10 dni od daty zakończenia posiedzenia KOP, na którym oceniany był dany wniosek, pod warunkiem, że na danym posiedzeniu KOP dokonywano oceny nie więcej niż 100 wniosków, w uzasadnionych przypadkach termin ten może zostać wydłużony do 15 dni). W przypadku dokonywania na danym posiedzeniu KOP oceny więcej niż 100 wniosków termin na dokonanie oceny jest odpowiednio dłuższy.

Podpisanie umowy o dofinansowanie

  • Złożenie przez projektodawcę wszystkich wymaganych dokumentów (załączników) do umowy o dofinansowanie: nie krócej niżn + 65 (70) dni (nie krócej niż 5 dni od otrzymania przez projektodawcę informacji o możliwości przyjęcia wniosku do realizacji)
  • Weryfikacja wszystkich wymaganych dokumentów (załączników) do umowy  o dofinansowanie przez IOK: 5 dni od daty złożenia przez projektodawcęwymaganych poprawnie sporządzonych dokumentów (załączników) do umowy  o dofinansowanie
  • Podpisanie umowy o dofinansowanie przez upoważnionego przedstawiciela IOK: 3 dni od daty otrzymania przez IOK dwóch egzemplarzy umowy o dofinansowanie podpisanych przez projektodawcę
  • Ogłaszanie listy zawartych umów o dofinansowanie na stronie internetowej oraz w siedzibie IOK: nie rzadziej niż raz w miesiącu

[1]Data złożenia wniosku
[2]Dni roboczych 

Procedura odwoławcza

Procedura odwoławcza została opisana szczegółowo w:

  • ustawie z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 r. Nr 84, poz. 712, z późn. zm.);
  • Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wymogów, jakie powinny uwzględniać procedury odwoławcze ustalone dla programów operacyjnych dla konkursów ogłaszanych od dnia 20 grudnia 2008 r., oraz
  • Zasadach dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL z dnia 1 stycznia 2011 r.

W ramach procedury odwoławczej obowiązują dwa etapy:

  • etap przedsądowy w ramach Systemu Realizacji PO KL,
  • etap sądowy.

Środki odwoławcze przysługują wyłącznie wnioskodawcom, których wnioski uzyskały ocenę negatywną.

Środkami odwoławczymi na etapie przedsądowym są:

  • protest
  • odwołanie

W przypadku Priorytetu V PO KL protest jest wnoszony do i rozpatrywany przez IOK (Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji), zaś odwołanie jest wnoszone do i rozpatrywane przez Instytucję Zarządzającą PO KL (Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym MRR), dalej w tekście jako IZ PO KL. Dokumentacja konkursowa z dnia 29 grudnia 2011 r.

Protest oznacza pisemne wystąpienie podmiotu wnioskującego o dofinansowanie projektu (dalej: wnioskodawcy) o ponowne sprawdzenie zgodności złożonego wniosku z kryteriami wyboru projektów, podanymi przez IOK w dokumentacji konkursowej (regulaminie konkursu) i uprzednio przyjętymi przez Komitet Monitorujący PO KL, a także procedurami regulującymi proces oceny wniosków. Protest powinien zawierać precyzyjne wskazanie podnoszonych zarzutów oraz dane pozwalające na identyfikację wniosku oraz konkursu, w ramach którego został złożony, w którym kwestionuje on ocenę zgłoszonego przez siebie wniosku o dofinansowanie dokonaną przez Komisję Oceny Projektów lub poprawność przeprowadzenia postępowania konkursowego, skutkującą negatywną oceną projektu. Do protestu można załączyć dokumentację mającą związek ze sprawą mogącą mieć wpływ na rozstrzygnięcie. Protest może dotyczyć każdej fazy oceny projektów, a także sposobu dokonania oceny. Składany jest w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji w sprawie (termin obliczany jest zgodnie z zasadami określonymi w Księdze I, Tytule V Kodeksu cywilnego). Zachowanie terminu na wniesienie protestu ustala się na podstawie zwrotnego potwierdzenia odbioru pisma informującego o wynikach negatywnej oceny oraz potwierdzenia nadania protestu w placówce pocztowej lub przez kuriera bądź stempla pocztowego na przesyłce zawierającej protest. Wniesienie protestu jedynie za pomocą faksu albo poczty elektronicznej skutkuje pozostawieniem go bez rozpatrzenia. Protest podlega rozpatrzeniu w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania przez IOK (data wpływu). W terminie tym nadane zostaje pismo informujące o wyniku rozstrzygnięcia. Protest może zostać wycofany przez wnioskodawcę, który go złożył. Powinno to nastąpić do czasu upływu terminu na jego rozpatrzenie, ewentualnie do czasu wydania rozstrzygnięcia w tej sprawie, jeżeli nastąpi to przed upływem terminu na rozpatrzenie protestu. Konsekwencją skutecznego (tzn. takiego, o którym wiadomość otrzyma instytucja rozpatrująca protest) wycofania protestu jest brak możliwości wniesienia przez wnioskodawcę skargi do sądu administracyjnego.

Odwołanie oznacza pisemne wystąpienie wnioskodawcy i dotyczy kwestii będących uprzednio przedmiotem negatywnie rozpatrzonego protestu. Odwołanie wnosi się w terminie 7 dni kalendarzowych do IZ PO KL. Nie jest możliwe wniesienie odwołania, jeżeli protest został rozpatrzony zgodnie z postulatem wnioskodawcy, który następnie przykładowo uznał, iż powinien był podnieść zarzuty dotyczące innych kwestii. Odwołanie jest rozpatrywane w terminie 30 dni kalendarzowych od dnia jego otrzymania przez IZ PO KL. Od negatywnego wyniku postępowania odwoławczego, tj. jedynie od negatywnego rozstrzygnięcia wszystkich środków odwoławczych przewidzianych w Systemie Realizacji PO KL, wnioskodawcy przysługuje skarga do właściwego Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Termin wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego – zawierającą kompletną dokumentacją w sprawie, obejmującą wniosek o dofinansowanie wraz z informacją w przedmiocie oceny projektu, kopie wniesionych środków odwoławczych oraz informacji o wyniku procedury odwoławczej ‐ wynosi 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania informacji o wyniku procedury odwoławczej. Skarga podlega opłacie sądowej. Od wyroku wojewódzkiego sądu administracyjnego skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego może wnieść zarówno wnioskodawca, który wniósł uprzednio skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego, jak również Instytucja Pośrednicząca lub Instytucja Zarządzająca PO KL. W przypadku, gdy podstawą do niezakwalifikowania projektu do dofinansowania jest wyczerpanie alokacji, o której mowa w art. 30a ust. 1 pkt 2 ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju, a więc alokacji na działanie lub priorytet, środki odwoławcze nie przysługują.

Szczegółowe informacje dotyczące zagdanień wskazanych w niniejszym ogłoszeniu zawarte są w dokumentacji konkursowej.

Dodatkowych informacje udzielane są od poniedziałku do piątku w godz. 8:15 do godz. 16:15 przez pracowników Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji:

  • Marek Śliwiński – tel. 22 661 88 28
  • Cezary Maliszewski – tel. 22 661 89 55

Regulacje prawne:

Prawo unijne
Prawo krajowe
System Realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007‐2013 obowiązujący od dnia 1 stycznia 2011 r.

Materiały

Dokumentacja konkursowa dla konkursu otwartego nr 1/POKL/5.2.1/2011 z 29 grudnia 2011r.
dokumentacja​_konkursowa​_1​_POKL​_5​_2​_1​_2011-CAF.pdf 0.80MB
Zał. 1a - Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu – obowiązujący do dnia 31.12.2011r. - wersja 6.4
Zal​_1a​_wzor​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_realizacji​_projektu​_obowiazujacy​_do​_dnia​_31​_12​_2011r​_w​_64.pdf 0.21MB
Zał. 1b - Wzór wniosku o dofinansowanie realizacji projektu - obowiązujący od dnia 1.01.2012 r. - wersja 7.5
zal​_1b​_-​_wzor​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_realizacji​_projektu​_-​_obowiazujacy​_od​_dnia​_1​_01​_2012​_r​_wersja​_7​_5.pdf 0.21MB
Zał. 2 - Karta oceny formalnej wniosku o dofinansowanie projektu konkursowego PO KL
Zal​_2​_-​_karta​_oceny​_formalnej​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_projektu​_konkursowego​_PO​_KL.pdf 0.17MB
Zał. 3 - Karta oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu konkursowego PO KL
Zal​_3​_-​_Karta​_oceny​_merytorycznej​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_projektu​_konkursowego​_PO​_KL.pdf 0.25MB
Zał. 4 - Wzór minimalnego zakresu umowy o dofinansowanie projektu w ramach POKL wraz z załącznikami
Zal​_4​_Wzor​_minimalnego​_zakresu​_umowy​_o​_dofinansowanie​_projektu​_w​_ramach​_POKL​_wraz​_z​_zalacznikami.pdf 0.43MB
Zał. 5 - Lista jednostek samorządu terytorialnego stanowiąca grupę docelową konkursu nr 1POKL5.2.12011
Zal​_5​_-​_Lista​_jednostek​_samorzadu​_terytorialnego​_stanowiaca​_grupe​_docelowa​_konkursu​_nr​_1POKL5​_2​_12011.pdf 0.09MB
Zał. 6 - Lista sprawdzająca poprawność wypełnienia wniosku o dofinansowanie projektu
Zal​_6​_-​_Lista​_sprawdzajaca​_poprawnos​_wypelnienia​_wniosku​_o​_dofinansowanie​_projektu.pdf 0.14MB
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z dnia 22 listopada 2010 r.
Wytyczne​_Ministra​_Rozwoju​_Regionalnego​_w​_zakresie​_kwalifikowania​_wydatkow​_w​_ramach​_Programu​_Operacyjnego​_Kapital​_Ludzki​_z​_dn​_22​_listopada​_2010​_r.pdf 0.37MB
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wymogów, jakie powinny uwzględniać procedury odwoławcze ustalone dla programów operacyjnych dla konkursów ogłaszanych od dnia 20 grudnia 2008 r.
Wytyczne​_Ministra​_Rozwoju​_Regionalnego​_procedury​_odwolawcze.pdf 0.17MB
{"register":{"columns":[]}}