W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zalecenie dla Beneficjentów dotyczące zakupów materiałów promocyjnych w ramach projektów

Mając na uwadze to, że gadżety promocyjne stanowią jeden z najbardziej interesujących kanałów promocji Funduszy Europejskich, Instytucja Pośrednicząca przypomina o zaleceniach dotyczących ich zakupów w ramach projektów.

Zgodnie z Planem Komunikacji POKL z 6 grudnia 2011 r. kupując materiały promocyjne należy kierować się racjonalnością wydatków i relacją ponoszonych nakładów w stosunku do osiąganych celów komunikacyjnych. Należy mieć na uwadze konieczność powiązania rodzaju kupowanych gadżetów z celami projektu. Warto także korzystać przede wszystkim z gadżetów ekologicznych oraz wyprodukowanych zgodnie zasadami Sprawiedliwego handlu (Fair Trade). Kupując gadżety w drodze zamówień publicznych warto wykorzystywać klauzule społeczne i nabywać gadżety produkowane przez podmioty ekonomii społecznej lub osoby niepełnosprawne. W ten sposób również pośrednio projekty wspierają m.in. realizację polityk horyzontalnych Unii Europejskiej: rozwoju lokalnego, zrównoważonego rozwoju i zasady równości szans.

Materiały

Plan Komunikacji POKL z 6 grudnia 2011 r.;
plankomunikacji​_grudzien​_2011​_ost.pdf 0.37MB
Stanowisko IŻ POKL z 13 października 2009 r.
Stanowisko​_13​_10​_2009.pdf 0.20MB
{"register":{"columns":[]}}