W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rozpatrywanie spraw

Przyjmowanie korespondencji

Biuro Nadleśnictwa Rybnik pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00 - 15:00.  Osobiste składanie korespondencji (wniosków wraz z załącznikami) możliwe jest w biurze podawczym nadleśnictwa w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 - 15:00. Sprawy rejestrowanie są na podstawie Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt dla PGL LP w sposób tradycyjny lub systemie Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją (EZD).

Rozpatrywanie skarg i wniosków
Nadleśniczy lub jego Zastępca przyjmuje w sprawie skarg i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od 10.00  do 11.00, zgodnie z informacją zamieszczoną na tablicy ogłoszeń i stronie internetowej Nadleśnictwa. Jeżeli poniedziałek jest dniem wolnym od pracy przyjmowanie zainteresowanych odbywa się w pierwszy kolejny dzień roboczy w godzinach, jak w zdaniu poprzednim. Informację o konkretnych terminach przyjmowania skarg i wniosków wywiesza się na zakładowej tablicy ogłoszeń. Możliwe jest złożenie skargi i wniosku między godzinami 14:30 – 15:30, po uprzednim uzgodnieniu terminu.

Kategorie najczęściej występujących spraw

  • użytkowanie lasu, obrót drewnem – sprawy z zakresu pozyskania, marketingu i sprzedaży surowca drzewnego oraz produktów niedrzewnych;

  • zagospodarowanie lasu – sprawy z zakresu hodowli lasu, nasiennictwa i selekcji, ochrony lasu i ochrony przyrody;

  • ochrona lasu, łowiectwo, ochrona przyrody – sprawy z zakresu planów łowieckich, odwołań od wielkości odszkodowań w trybie ustawy prawo łowieckie,  prognozowanie, monitoring i zwalczanie szkodliwych owadów leśnych, pomniki przyrody, ochrona strefowa;

  • edukacja leśna – sprawy z zakresu edukacji przyrodniczo-leśnej, organizowanie zajęć edukacyjnych, akcji edukacyjno-promocyjnych, korzystanie z obiektów edukacyjnych nadleśnictwa;

  • lasy niepaństwowe – sprawy z zakresu procedur związanych z prowadzeniem gospodarki w lasach niepaństwowych, zadania służby leśnej w ramach nadzoru nad lasami niepaństwowymi, wydawanie i realizacja decyzji w zakresie lasów niepaństwowych;

  • turystyka – sprawy z zakresu obszarów Zanocuj w Lesie, organizowania pikników, ognisk, rajdów, wycieczek dla grup zorganizowanych, ścieżek rowerowych i szlaków turystycznych; 

  • sprawy pracownicze – sprawy z zakresu prawa pracy, wydawanie zaświadczeń o zatrudnieniu, dokumentów związanych z zatrudnieniem, dokumentów związanych z uzyskaniem uprawnień emerytalnych i rentowych, prowadzenie naboru na wolne stanowiska pracy, szkoleń pracowniczych, podnoszenia kwalifikacji;

  • stan posiadania – sprawy z zakresu umów dzierżawy gruntów; organizowanie przetargów na dzierżawę gruntów, pierwokupu gruntów leśnych, korzystanie z gruntów leśnych w ramach działalności gospodarczej, wylesień gruntów, zmiany sposobu użytkowania gruntów, korzystania z gruntów leśnych na potrzeby obsługi infrastruktury przesyłowej i telekomunikacyjnej;

  • ochrona przeciwpożarowa – sprawy z zakresu ochrony przeciwpożarowej obszarów leśnych,

  • urządzanie lasu, leśna mapa numeryczna - sprawy z zakresu leśnej mapy numerycznej, urządzenia lasu, aktualizacji opisów taksacyjnych, potwierdzania granic nieruchomości;

  • zamówienia publiczne – sprawy z zakresu postepowań o udzielenie zamówienia w trybie ustawy Prawo zamówień publicznych;

  • gospodarka mieszkaniowa, budownictwo, inwestycje, remonty – sprawy z zakresu umów najmu lokali, umów udostępnienia, inwestycji, remontów, przeglądów obiektów budowlanych.

 

Kontakty użyteczne w załatwianiu poszczególnych spraw

Dane teleadresowe do osób kierujących jednostką oraz wewnętrznymi komórkami organizacyjnymi znajdują się tutaj.

 

Informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej można uzyskać składając wniosek.

 

Materiały

Wniosek o udostępnienie informacji
Wniosek​_o​_udostępnienie​_informacji.docx 0.02MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
27.09.2021 14:51 Paulina Sobczuk
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Grzegorz Adamczyk
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rozpatrywanie spraw 4.0 07.11.2025 12:23 Paulina Sobczuk
Rozpatrywanie spraw 3.0 07.11.2025 12:23 Paulina Sobczuk
Rozpatrywanie spraw 2.0 09.09.2025 08:41 Paulina Sobczuk
Rozpatrywanie spraw 1.0 27.09.2021 14:51 Paulina Sobczuk

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}