W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

'@Polska in the Game – Digital Dreamers' w Genewie

11.07.2023

@Polska in the Game – Digital Dreamers' to wiodący temat wydarzenia promującego polską branżę gier multimedialnych, które 10 lipca br. zostało zorganizowane przez Stałe Przedstawicielstwo RP przy Biurze Narodów Zjednoczonych w Genewie na marginesie 64. sesji Zgromadzeń Ogólnych Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO).

@Polska in the Game – Digital Dreamers

Projekt, którego współorganizatorem było Stowarzyszenie Polskie Gry, Stowarzyszenie SPIDOR, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) oraz Instytut im. Adama Mickiewicza spotkało się z wielkim zainteresowaniem ze strony uczestników tegorocznej sesji Zgromadzeń Ogólnych. W ceremonii otwarcia wystawy oraz interaktywnych stoisk do gier udział wziął Dyrektor Generalny WIPO Daren Tang oraz Stały Przedstawiciel przy BNZ w Genewie, Ambasador Zbigniew Czech. 

Prezentacje na temat działań Polski na rzecz wzmacniania ochrony własności intelektualnej w obszarach związanych z ochroną niematerialnych wartości, wspierania młodzieży i kobiet na rzecz ich większego zaangażowania w rozwój sektora gier multimedialnych spotkały się z dużym zainteresowaniem ze strony gości.  W trakcie wydarzenia dystrybuowana była także najnowsza edycja raportu nt. polskiego sektora gier multimedialnych, opracowana przez PARP.

Uczestnicy wydarzenia przede wszystkim podkreślali innowacyjny charakter stanowiska, które wyróżniało się na tle innych wystaw.  Docenione zostały także polskie wysiłki na rzecz  tworzenia nowych możliwości rozwoju dla pokoleń młodych twórców, w  szczególności kobiet,  w innowacyjnych i kreatywnych sektorach.

Tematyka wystawy wpisuje się w główny nurt działań WIPO, skoncentrowanych na wzmacnianiu potencjału  młodych talentów, innowatorów i artystów. Prezentacja programów mentoringowych pt. „Kobiety w grze” oraz Zespołowego Konkursu Gier Komputerowych została bardzo pozytywnie odebrana i zainspirowała do dyskusji nt. różnorakich rozwiązań sprzyjających budowaniu możliwości dla młodych pokoleń.

Dzięki wydarzeniu, Polska wzmocniła swoją pozycję jako kraj posiadający ogromny potencjał w sektorze gier multimedialnych, sprawnie rozwijający nowe sektory i wspierający młodych przedsiębiorców i twórców.

 

ZDJĘCIA:
https://www.flickr.com/photos/wipo/sets/72177720309674419

 

 

{"register":{"columns":[]}}