W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zasady oceniania

                                                        Warunki i Sposób Oceniania

                  w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia w Zielonej Górze

 

Ocenianie osiągnięć edukacyjnych odbywa się przez ocenianie wewnątrzszkolne, na które składa się:

  • ocenianie bieżące z elementami oceniania kształtującego,
  • klasyfikacja śródroczna,
  • klasyfikacja roczna.
  1. Przedmioty ogólnokształcące i ogólnomuzyczne.

Oceny semestralne wystawiane są na podstawie średniej ważonej ocen cząstkowych zawartych
 w nastepujących przedziałach:

ocena

próg

celujący

5,76 – 6,00

celujący -

5,51 – 5,75

bardzo dobry +

5,25 – 5,50

bardzo dobry

4,76 – 5,24

bardzo dobry -

4,51 – 4,75

dobry +

4,25 – 4,50

dobry

3,76 – 4,24

dobry -

3,51 – 3,75

dostateczny +

3,25 – 3,50

dostateczny

2,76 – 3,24

dostateczny -

2,51 – 2,75

dopuszczający +

2,25 – 2,50

dopuszczający

1,76 – 2,24

dopuszczający -

1,51 – 1,75

niedostateczny +

1,25 – 1,50

niedostateczny

1,00 – 1,24

Oceny roczne wystawiane są w oparciu o średnią arytmetyczną ocen semestralnych zawartą
w poniżej przedstawionych przedziałach. Ostateczną decyzję podejmuje nauczyciel.

ocena

próg

celujący

5,51 – 6,00

bardzo dobry

4,51 – 5,50

dobry

3,51 – 4,50

dostateczny

2,51 – 3,50

dopuszczający

1,51 – 2,50

niedostateczny

0,00 – 1,50

Przyjęte zostały poniższe wartości ocen cząstkowych z uwzględnieniem plusów i minusów:

ocena

wartość oceny

 6

6,00

 6-

5,75

 5+

5,50

 5

5,00

 5-

4,75

 4+

4,50

 4

4,00

 4-

3,75

 3+

3,50

 3

3,00

 3-

2,75

 2+

2,50

 2

2,00

 2-

1,75

 1+

1,50

 1

1,00

 

Ustalenia dotyczące wag ocen cząstkowych, sprawdzających wiedzę i umiejętności uczniów:

formy sprawdzające

waga oceny cząstkowej

waga oceny poprawionej

  • praca klasowa
  • sprawdzian
  • test
  • inne formy sprawdzające duży zakres materiału

8

12

  • kartkówka
  • mały sprawdzian
  • odpowiedź ustna
  • inne formy stosowane przez nauczycieli danego przedmiotu

4

6

  • aktywność
  • przygotowanie do lekcji
  • zadanie domowe
  • referat (wystąpienie), prezentacja
  • karta pracy
  • prowadzenie zeszytu lub zeszytu ćwiczeń
  • wypowiedź ustna krótsza związana z danym tematem
  • praca w grupie
  • popisy klasowe
  • inne formy stosowane przez nauczycieli danego przedmiotu

 

1 lub 2

(decyzja nauczyciela)

 

 

-

  • szczególne osiągnięcia ucznia (olimpiady, konkursy i inne)

10

-

Uczniowi przysługuje możliwość poprawy oceny w ciągu dwóch tygodni od dnia jej otrzymania. Nauczyciel może wziąć pod uwagę indywidualną sytuację ucznia i przedłużyć czas na poprawę oceny.

Uczeń ma obowiązek, w terminie dwóch tygodni, uzyskania oceny z zaległej planowanej formy sprawdzającej (oznaczonej w dzienniku skrótem „nb” (nieobecny)). W przypadku niewywiązania się z tego obowiązku, nauczyciel może sprawdzić stopień opanowania wiedzy i umiejętności ucznia w wybranym czasie w formie pisemnej lub ustnej (np. na kolejnej lekcji). Ocena zostaje wpisana w dzienniku w miejsce skrótu „nb”.

Poprawie podlegają oceny dotyczące dużych form pisemnych jak prace klasowe, sprawdziany, testy. Poprawa ocen z pozostałych form wynika z indywidualnych ustaleń nauczycieli poszczególnych przedmiotów.

Nie podlegają poprawie oceny z aktywności, pracy w grupie, przygotowania do lekcji, pracy na lekcji, karty pracy, wszelkiej aktywności wynikającej z toku lekcji.

Do nauczyciela należy decyzja dotycząca zastosowania odpowiedniej wagi dla określonej formy sprawdzającej wiedzę i umiejętności uczniów w oparciu o powyższą tabelę. Wynika to z różnorodności wymagań na poszczególnych przedmiotach oraz ze szkolnego systemu oceniania. Decyzja nauczyciela dotycząca zastosowanej wagi jest ostateczna.

Z przedmiotu kształcenie słuchu oceny końcoworoczne:  niedostateczna oraz dopuszczająca są ocenami niepromującymi. 

  1. Indywidualne przedmioty artystyczne - instrument główny, fortepian obowiązkowy

Oceny  śródroczne, roczne, końcowe oceny klasyfikacyjne ustala się w stopniach według następującej skali:

ocena

punkty

celujący

25

bardzo dobry +

24

bardzo dobry

23

bardzo dobry -

22

bardzo dobry  - -

21

dobry ++

20

dobry+

19

dobry

18

dobry -

17

dobry - -

16

dostateczny +

15

dostateczny

14

dostateczny -

13

dopuszczający +

12

dopuszczający

11

niedostateczny

10

Wszystkie oceny cząstkowe, semestralne i roczna są jawne i są uwidocznione w dzienniku lekcyjnym.  Nauczyciel informuje ucznia o ocenie niezwłocznie po jej ustaleniu.

Z przedmiotów indywidualnych nauczyciel przekazuje rodzicom informację o postępach
 i problemach ucznia w nauce na bieżąco, podczas obecności rodzica na lekcji, na popisie, koncercie
lub egzaminie oraz w dzienniku elektronicznym.

Oceny bieżące nie podlegają poprawie. Są informacją o bieżących osiągnięciach ucznia. Ze średniej ocen bieżących nie wynika ocena śródroczna, promocyjne i końcowa.

Przyjęte zostały poniższe wartości ocen cząstkowych z uwzględnieniem plusów i minusów:

ocena

wartość oceny

 6

6,00

 5+

5,50

 5

5,00

 5-

4,75

 5--

4,70

 4++

4,60

 4+

4,50

 4

4,00

 4-

3,75

 4--

3,70

 3+

3,50

 3

3,00

 3-

2,75

 2+

2,50

 2

2,00

 1

1,00

 

 

W klasie I ocenę śródroczną oraz promocyjną ustala nauczyciel instrumentu głównego.

W klasach II - VIII oceny ustalane są przez powołaną przez dyrektora szkoły komisję do przeprowadzenia śródrocznego sprawdzianu umiejętności oraz końcoworocznego egzaminu promocyjnego.

Ocena śródrocznego sprawdzianu umiejętności oraz końcoworocznego egzaminu promocyjnego ustalona w trybie komisyjnym nie podlega poprawie.

Ocenę z fortepianu dodatkowego ustala nauczyciel na podstawie ocen bieżących lub na podstawie przygotowanego przez ucznia repertuaru na koniec każdego semestru.

Laureat ogólnopolskiego konkursu, przesłuchania lub przeglądu, których organizatorem jest Minister Kultury i Dziedzictwa narodowego lub Centrum Edukacji Artystycznej, otrzymuje odpowiednio z danych zajęć edukacyjnych najwyższą pozytywną roczną ocenę klasyfikacyjną. W przypadku zajęć, z których ocena jest ustalana w trybie egzaminu promocyjnego, laureat jest jednocześnie zwolniony z tego egzaminu.

Z instrumentu głównego oceny końcoworoczne:  niedostateczna oraz dopuszczająca są ocenami niepromującymi. 

 

 

Materiały

Warunki i Sposób Oceniania w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej I stopnia w Zielonej Górze
2022​_08​_31​_Zasady​_Szkolnego​_Oceniania​_i​_muz.pdf 0.84MB
{"register":{"columns":[]}}