W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tytuł/stanowisko: Specjalista ds. płac

Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu zatrudni specjalistę ds. płac i kadr. Umowa o pracę na okres próbny, w wymiarze czasu pracy - ½ etatu

Wykształcenie: Średnie
Forma zatrudnienia: Umowa na okres próbny
Termin składania aplikacji upłynął: 30-09-2025

Informacje o ofercie

Miejsce pracy: Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu, ul. Trzemeska 2 53-679 Wrocław

Stanowisko: Specjalista ds. płac

Wymiar etatu: 1/2

Wynagrodzenie: 5540,00 PLN brutto za etat.

Data rozpoczęcia: 1.10.2025 r.

Zakres obowiązków

  1. W oparciu o otrzymane dokumenty kadrowe nalicza wynagrodzenia zasadnicze, premię, dodatki stażowe, funkcyjne, godziny nadliczbowe, dodatki za wychowawstwo itp. Zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  2. Nalicza ekwiwalenty za urlopy wypoczynkowe, dodatki wyrównawcze do najniższego wynagrodzenia w gospodarce narodowej itp.
  3. Nalicza pracownikom zasiłki z ubezpieczenia społecznego tj. chorobowe, macierzyńskie, wychowawcze, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  4. Dokonuje potrąceń z wynagrodzeń tj. składek związkowych, składek PZU, składek i pożyczek z KZP, pożyczek mieszkaniowych oraz sporządza ich wykazy;
  5. W ustalonych terminach sporządza listy płac, wyrównań, zasiłków itp. Prowadzenie spraw finansowych związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;
  6. Przygotowuje przelewy potrąconych kwot oraz przelewy wynagrodzeń na konta osobiste pracowników;
  7. Przygotowuje przelewy do kontrahentów bursy zgodnie z wystawionymi fakturami;
  8. W obowiązujących terminach nalicza zobowiązania wobec ZUS, przygotowuje dokumentację rozliczeniowa oraz przelewy naliczonych składek, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
  9. W obowiązujących terminach nalicza, potrąca i rozlicza z Urzędem Skarbowym zaliczki podatku dochodowego zatrudnionych pracowników, w oparciu o obowiązujące przepisy;
  10. W obowiązujących terminach sporządza deklaracje rozliczeniowe dotyczące przekazanych kwot podatku dochodowego PIT-4, PIT-8, PIT-11;
  11. Prowadzi kartoteki wynagrodzeń, wypłaconych zasiłków, wypłat z tytułu absencji pracowników, itp.
  12. Wystawia zaświadczenia o wysokości zarobków;
  13. Wystawia zaświadczenia do ZUS o wysokości dochodów osiąganych przez emerytów i rencistów;
  14. Sporządza meldunki płacowe oraz współuczestniczy w sporządzaniu sprawozdań finansowych dotyczących wydatków płacowych;
  15. Uzgadnia z Głównym Księgowym naliczenia wydatków płacowych;
  16. Wystawia zaświadczenia o wysokości zarobków, przygotowuje i wystawia dokumentację podatkową PIT, wystawia zaświadczenia Rp-7, wystawia zaświadczenia dotyczące okresów zasiłkowych pracowników;
  17. Odpowiada za przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji płacowej zgodnie z obowiązując instrukcją kancelaryjną;
  18. Sporządza sprawozdania GUS, SIO.

Miejsce wykonywania pracy

Województwo: dolnośląskie
Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu, ul. Trzemeska 2, 53-679 Wrocław

Wymagania

Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem

Osoba ubiegająca się o stanowisko specjalista ds. płac i kadr powinna spełniać zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zmianami), następujące niezbędne wymagania:

  1. Ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
  2. Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
  3. Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe;
  4. Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków pracowniczych;
  5. Spełnia poniższe warunki:

- posiada wykształcenie wyższe lub średnie;

- posiada doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej w zakresie naliczania i rozliczania płac i pochodnych płacowych;

- ma minimum 2-letni staż pracy w administracji publicznej lub 2-letni staż pracy zawodowej;

- posiada umiejętność biegłej obsługi komputera.

Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem

  1. Dobra znajomość ordynacji podatkowej, przepisów ubezpieczeń społecznych; przepisów PFRON;
  2. Znajomość przepisów oświatowych (ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela);
  3. Umiejętność obsługi komputera, programu płacowego, programu płatnik-ZUS; poczty elektronicznej, Word, Excel, SIO;
  4. Umiejętność sporządzania sprawozdań statystycznych GUS;
  5. Umiejętność pracy w zespole, sumienność i rzetelność, dyspozycyjność, terminowość, dobra organizacja czasu pracy, gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji;
  6. Komunikatywność, zdolności negocjacyjne, kreatywność.

 

Wymagane dokumenty

CV, list motywacyjny, kserokopie lub skan dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie, zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych.

Benefity

  1. Stabilne warunki zatrudnienia na podstawie umowy o pracę,
  2. Dodatkowe wynagrodzenie roczne, premie, wszelkie świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów

  • Osoba kontaktowa: Dyrektor
  • e-mail: dyrektor@pbsa.pl
  • Adres: Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu, ul. Trzemeska 2 53-679 Wrocław
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
20.09.2025 16:32 Tomasz Smuga
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Krystyna Łukaszewska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Specjalista ds. płac 2.0 20.09.2025 17:18 Tomasz Smuga
Specjalista ds. płac 1.0 20.09.2025 16:32 Tomasz Smuga

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}