Tytuł/stanowisko: Specjalista ds. płac
Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu zatrudni specjalistę ds. płac i kadr. Umowa o pracę na okres próbny, w wymiarze czasu pracy - ½ etatu
Informacje o ofercie
Miejsce pracy: Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu, ul. Trzemeska 2 53-679 Wrocław
Stanowisko: Specjalista ds. płac
Wymiar etatu: 1/2
Wynagrodzenie: 5540,00 PLN brutto za etat.
Data rozpoczęcia: 1.10.2025 r.
Zakres obowiązków
- W oparciu o otrzymane dokumenty kadrowe nalicza wynagrodzenia zasadnicze, premię, dodatki stażowe, funkcyjne, godziny nadliczbowe, dodatki za wychowawstwo itp. Zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Nalicza ekwiwalenty za urlopy wypoczynkowe, dodatki wyrównawcze do najniższego wynagrodzenia w gospodarce narodowej itp.
- Nalicza pracownikom zasiłki z ubezpieczenia społecznego tj. chorobowe, macierzyńskie, wychowawcze, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- Dokonuje potrąceń z wynagrodzeń tj. składek związkowych, składek PZU, składek i pożyczek z KZP, pożyczek mieszkaniowych oraz sporządza ich wykazy;
- W ustalonych terminach sporządza listy płac, wyrównań, zasiłków itp. Prowadzenie spraw finansowych związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;
- Przygotowuje przelewy potrąconych kwot oraz przelewy wynagrodzeń na konta osobiste pracowników;
- Przygotowuje przelewy do kontrahentów bursy zgodnie z wystawionymi fakturami;
- W obowiązujących terminach nalicza zobowiązania wobec ZUS, przygotowuje dokumentację rozliczeniowa oraz przelewy naliczonych składek, zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- W obowiązujących terminach nalicza, potrąca i rozlicza z Urzędem Skarbowym zaliczki podatku dochodowego zatrudnionych pracowników, w oparciu o obowiązujące przepisy;
- W obowiązujących terminach sporządza deklaracje rozliczeniowe dotyczące przekazanych kwot podatku dochodowego PIT-4, PIT-8, PIT-11;
- Prowadzi kartoteki wynagrodzeń, wypłaconych zasiłków, wypłat z tytułu absencji pracowników, itp.
- Wystawia zaświadczenia o wysokości zarobków;
- Wystawia zaświadczenia do ZUS o wysokości dochodów osiąganych przez emerytów i rencistów;
- Sporządza meldunki płacowe oraz współuczestniczy w sporządzaniu sprawozdań finansowych dotyczących wydatków płacowych;
- Uzgadnia z Głównym Księgowym naliczenia wydatków płacowych;
- Wystawia zaświadczenia o wysokości zarobków, przygotowuje i wystawia dokumentację podatkową PIT, wystawia zaświadczenia Rp-7, wystawia zaświadczenia dotyczące okresów zasiłkowych pracowników;
- Odpowiada za przechowywanie i archiwizowanie dokumentacji płacowej zgodnie z obowiązując instrukcją kancelaryjną;
- Sporządza sprawozdania GUS, SIO.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: dolnośląskie
Wymagania
Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem
Osoba ubiegająca się o stanowisko specjalista ds. płac i kadr powinna spełniać zgodnie z art. 54 ust. 2 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 ze zmianami), następujące niezbędne wymagania:
- Ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa polskiego;
- Ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych;
- Nie była prawomocnie skazana za przestępstwo: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karne skarbowe;
- Posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do wykonywania obowiązków pracowniczych;
- Spełnia poniższe warunki:
- posiada wykształcenie wyższe lub średnie;
- posiada doświadczenie zawodowe w księgowości budżetowej w zakresie naliczania i rozliczania płac i pochodnych płacowych;
- ma minimum 2-letni staż pracy w administracji publicznej lub 2-letni staż pracy zawodowej;
- posiada umiejętność biegłej obsługi komputera.
Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem
- Dobra znajomość ordynacji podatkowej, przepisów ubezpieczeń społecznych; przepisów PFRON;
- Znajomość przepisów oświatowych (ustawa o systemie oświaty, Karta Nauczyciela);
- Umiejętność obsługi komputera, programu płacowego, programu płatnik-ZUS; poczty elektronicznej, Word, Excel, SIO;
- Umiejętność sporządzania sprawozdań statystycznych GUS;
- Umiejętność pracy w zespole, sumienność i rzetelność, dyspozycyjność, terminowość, dobra organizacja czasu pracy, gotowość do stałego podnoszenia swoich kwalifikacji;
- Komunikatywność, zdolności negocjacyjne, kreatywność.
Wymagane dokumenty
CV, list motywacyjny, kserokopie lub skan dokumentów poświadczających posiadane wykształcenie, zgoda na przetwarzanie danych osobowych w celach rekrutacyjnych.
Benefity
- Stabilne warunki zatrudnienia na podstawie umowy o pracę,
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne, premie, wszelkie świadczenia z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Dyrektor
- e-mail: dyrektor@pbsa.pl
- Adres: Państwowa Bursa Szkół Artystycznych we Wrocławiu, ul. Trzemeska 2 53-679 Wrocław
- Pierwsza publikacja:
- 20.09.2025 16:32 Tomasz Smuga
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Krystyna Łukaszewska
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Specjalista ds. płac | 2.0 | 20.09.2025 17:18 Tomasz Smuga |
| Specjalista ds. płac | 1.0 | 20.09.2025 16:32 Tomasz Smuga |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP