W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

METAFormy - wystawa prac

14.12.2022

Grafika przedstawiająca dwa obrazy. Pierwszy obraz przedstawia jasne plamy na ciemnym tle. Drugi obraz przedstawia żółty prostokąt na niebieskim tle.

Od 12 grudnia 2022 r., w Galerii Akcent prezentowana jest wystawa prac doktorskich Klaudii Laty oraz Piotra Kwaśnego, pt. "Metaformy". UWAGA: zmiana terminu finisażu

Finisaż wystawy odbędzie 2 lutego 2023 r., o godz. 11.00, a ekspozycja będzie trwała do 13 lutego 2023 r.

Autor oprawy graficznej wydarzenia: Bartłomiej Zygmunt-Siegmund

Piotr Kwaśny o obrazach  Klaudii  Laty    

    Prezentowana  na  wspólnej wystawie wielkoformatowa twórczość malarska Klaudii Laty nacechowana jest wyrazistą decyzją o doborze środków plastycznych. Obrazy charakteryzują się spójnością formalną  kompozycji, zaskakująco precyzyjnym opracowaniem modelunków malarskich.  Innymi słowy – kompozycje kształtowane są z dużą świadomością 
i umiejętnością warsztatową; tkanka malarska jest jednoznacznie określona i skrupulatnie ukształtowana.    
Dla mnie najważniejszym elementem, określającym większą część prac artystki jest KONTRAST,  pomiędzy wręcz klasycznym warsztatem a treścią,  która jest „zakryta” i jedynie  sygnalizowana, a nie doprecyzowana.     
Przeciwieństwo  pomiędzy wyżej wymienionymi warstwami obrazu powoduje, iż ich odbiór jest subiektywny, a zarazem niezwykle sugestywny, wywierający silny wpływ na myśli i wyobraźnię, co uruchamia u wrażliwego widza szereg asocjacji i odczuć synestetycznych.    
    Dziękuję za wspólną wystawę, która mnie niezwykle cieszy i inspiruje. Uważam,
iż  Nasze  obrazy  dobrze  się  komunikują,  prowadzą  plastyczny  dyskurs.    
To ważny znak.     

dr Piotr Kwaśny 

„Po śladach do siebie” – Klaudia  Lata o obrazach Piotra Kwaśnego

Delikatna kolorystyka, niuanse barwne, akcenty, różnorodne struktury, ślady graficzne zestawione z wyraźnym duktem pędzla zapraszają do tego, aby podejść do prac Piotra Kwaśnego.    

Staję.
 
Śledzę każdy ruch, każde pociągnięcie.     

Odchodzę kilka kroków, żeby móc zobaczyć obrazy w całości. Żeby móc doświadczyć systemu wewnętrznych napięć.    

Im dłużej patrzę, tym bardziej początkowo pozornie abstrakcyjne formy tych prac zaczynają przeobrażać się w coś na kształt pejzaży.    

Swoista głębia, krótkie, impresyjne uderzenia pędzla sugerują jak gdyby drgania powietrza.

Ale dzięki temu, że nie jest to pejzaż konkretny, że jest to tylko pewne wrażenie przestrzeni można odebrać te obrazy – owszem – jako pejzaże, ale pejzaże wewnątrz nas samych...

Wtedy różnorodne środki plastyczne stosowane przez artystę nabierają nowego znaczenia.
Można powiedzieć, że mają one dopomóc oddaniu niejednorodnej, skomplikowanej struktury ludzkiego wnętrza.     
Jednocześnie żadna kreska ani plama nie jest zbędna, dlatego że wszystkie działania stają się czymś w rodzaju  śladów, po których można dojść do sedna własnej wrażliwości.    

dr Klaudia Lata
 

{"register":{"columns":[]}}