W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Regulamin użytkowania szafek szkolnych

Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych
im. Magdaleny Abakanowicz w Gdyni

 

  1. Postanowienia ogólne:

    1. Regulamin użytkowania indywidualnych szafek na przybory szkolne określa szczegółowe zasady oraz organizację użytkowania szafek przez uczniów PLSP.
    2. Szafki stanowią własność szkoły.
    3. Uczeń ma prawo do użytkowania jednej przydzielonej szafki.
    4. Szafki są ponumerowane i zabezpieczone zamkiem na klucz.
    5. Uczeń otrzymuje klucz do szafki po wpłaceniu kaucji w wysokości 40 zł w sekretariacie szkoły. W przypadku jego zagubienia zobowiązany jest do niezwłocznego zgłoszenia tego faktu w sekretariacie szkoły.
    6. W przypadku zagubienia klucza uczeń zostanie obciążony kosztami jego dorobienia.
    7. Nie wolno samodzielnie dorabiać kluczy do szafek. Jeżeli jednak dojdzie do tego, uczeń zostanie obciążony kosztem wymiany wkładki.
    8. Szafki wpisane są do księgi inwentarzowej i podlegają okresowemu spisowi z natury, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    9. Uczniowie otrzymują do dyspozycji szafkę na jeden rok szkolny.
    10. Uczeń zwraca klucz przed zakończeniem roku szkolnego w sekretariacie szkoły.
    11. Uczniowie przenoszący się do innej szkoły lub przerywający naukę zwracają klucz sekretariacie szkoły przed odebraniem dokumentów.
  2. Obowiązki szkoły:

    1. Szkoła zleca konserwację i naprawę szafek.
    2. Pracownicy szkoły maja prawo zwracać uwagę na wszelkie przejawy nieprawidłowości w zakresie dysponowania i użytkowania szafek.
    3. Szkoła prowadzi ewidencję użytkowania szafek. Ewidencja przechowywana jest w sekretariacie.
    4. Dostęp do ewidencji użytkowania szafek ma wychowawca klasy, Dyrektor Szkoły i wskazani przez Dyrektora Szkoły pracownicy.
  3. Zadania i obowiązki użytkowników szafek:

    1. Szafki szkolne mają służyć uczniom do przechowywania ubrań, obuwia, książek, pomocy naukowych oraz innych przedmiotów związanych z funkcjonowaniem ucznia na terenie szkoły.
    2. Użytkownik szafki ponosi odpowiedzialność za jej zawartość.
    3. Uczeń, który otrzymał szafkę szkolną, dba o jej należyte użytkowanie i poszanowanie.
    4. Dwa razy w roku szkolnym (na koniec pierwszego i drugiego półrocza) wychowawcy przeprowadzają kontrolę szafek uczniów.
    5. Niedopuszczalne jest przechowywanie w szafkach szkolnych jakichkolwiek substancji chemicznych lub biologicznych mogących stwarzać zagrożenie dla społeczności szkoły.
    6. Uczeń powinien przechowywać w szafce swoje rzeczy w taki sposób, aby zachować zasady higieny i bezpieczeństwa.
    7. W szafkach nie należy przechowywać rzeczy wartościowych, za utratę których szkoła nie ponosi odpowiedzialności.
    8. Zabrania się dokonywania wewnątrz i na zewnątrz szafki napisów, rysunków, umieszczania naklejek oraz innych działań mających wpływ na zniszczenie szafki.
    9. Uczeń nie może udostępniać swojego indywidualnego klucza do szafki osobom postronnym, a także zamieniać się na szafki z innymi użytkownikami szafek.
    10. Ewentualne kradzieże mienia oraz wszelkie uszkodzenia i usterki szafki uczeń lub jego rodzic powinni zgłosić do wychowawcy lub pracowników szkoły.
    11. Użytkownik szafki zobowiązany jest do opróżnienia jej ze wszystkich znajdujących się tam przedmiotów na okres ferii zimowych i letnich.
  4. Przypadki szczególne:

    1. W przypadku kiedy znany jest sprawca zniszczenia szafki szkolnej, ponosi on całkowite koszty związane z naprawą lub zakupem nowej szafki. W innym przypadku koszt naprawy ponosi użytkownik.
    2. Szafki nie mogą być naprawiane we własnym zakresie, naprawy dokonuje serwis, a jej koszty pokrywa rodzic ucznia.
    3. Kategorycznie zabrania się przechowywania w szafkach alkoholu, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, substancji odurzających oraz substancji i przedmiotów uważanych za niebezpieczne.
    4. W przypadku podejrzewania ucznia o przechowywania w szafkach alkoholu, wyrobów tytoniowych, e-papierosów, substancji odurzających oraz substancji i przedmiotów uważanych za niebezpieczne, Dyrektor i wychowawca ma prawo do komisyjnego otwarcia i wglądu do szafki. W takim przypadku stosowane są procedury postępowania w sytuacjach kryzysowych.
    5. W sytuacji, gdy uczeń korzysta z szafki niezgodnie z przeznaczeniem szafka może zostać mu odebrana w każdym momencie roku szkolnego.
    6. Dyrekcja szkoły posiada klucz główny tzw. Master Key. W sytuacjach związanych z zagrożeniem, Dyrekcja jest upoważniona do otworzenia szafki bez zgody ucznia.
  5. Postanowienia końcowe:

    1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.02.2025 r.
    2. Wszyscy uczniowie szkoły zobowiązani są znać, przestrzegać i stosować postanowienia niniejszego Regulaminu.
    3. W przypadku nieprzestrzegania postanowień regulaminu konsekwencje wobec uczniów wyciąga Dyrektor Szkoły zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
    4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego oraz przepisy oświatowe.

 

Gdynia, 30.01.2025 r.

{"register":{"columns":[]}}