W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024

grafika informująca o naborze

Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Władysława Hasiora w Koszalinie ogłasza nabór na rok szkolny 2023/2024 do 5-letniego liceum plastycznego dla uczniów po ósmej klasie szkoły podstawowej.

Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024

Prowadzimy nabór na następujące kierunki:

  • Formy rzeźbiarskie – ceramika artystyczna
  • Formy rzeźbiarskie– snycerstwo
  • Formy użytkowe – wzornictwo – tkanina artystyczna
  • Techniki graficzne – projektowanie graficzne
  • Fotografia i film – fotografia artystyczna

Zasady rekrutacji:

O przyjęcie do PLSP może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy nie więcej niż 17 lat. Kwalifikacja i przyjęcie kandydatów do PLSP odbywa się na podstawie egzaminu wstępnego. Do 31 maja 2023 roku - kandydaci albo rodzice (prawni opiekunowie) niepełnoletnich kandydatów ubiegających się o przyjęcie do PLSP składają wniosek o przyjęcie do szkoły (wypełniony komputerowo, wydrukowany i podpisany, dostarczony osobiście lub przesłany pocztą).

Do wniosku należy dołączyć:

  • 2 zdjęcia legitymacyjne;
  • kserokopię aktu urodzenia;
  • zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kształcenia w zawodzie plastyk przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej - Ustawa Prawo oświatowe (Dz. U. z 2021 poz. 1082, art. 142 p. 2);
  • zaświadczenie o uczęszczaniu do klasy ósmej szkoły podstawowej.

 

Materiały

Podanie o przyjęcie do szkoły formularz aktywny - w razie problemów proszę wydrukować i wypełnić ręcznie.
Podanie​_osw​_PLSP​_Koszalin.pdf 0.58MB

Terminy i informacje dotyczące egzaminów wstępnych:

  • od 01 lutego 2023 r. do 31 maja 2023 r. SKŁADANIE PODAŃ o przyjęcie do szkoły (wypełnić komputerowo i podpisane przynieść osobiście lub wysłać pocztą na adres szkoły);
  • 29, 30, 31 maja 2023 r. (godz. 16.00 – 17.30) Bezpłatne, nieobowiązkowe KONSULTACJE dla kandydatów (zapisy online od 09 do 22 maja 2023 r.);
  • 05 czerwca 2023 r. EGZAMIN PRAKTYCZNY (rysunek, malarstwo, kompozycja przestrzenna – rzeźba);
  • 06, 07 czerwca 2023 r. EGZAMIN TEORETYCZNY - test pisemny z wiedzy o sztuce (zagadnienia na dole strony) i krótka rozmowa o zainteresowaniach plastycznych kandydata wraz z prezentacją przygotowanych na egzamin prac;
  • do 26  czerwca 2023 r. ogłoszenie wyników egzaminu wstępnego oraz listy kandydatów zakwalifikowanych (strona internetowa szkoły);
  • do 7 lipca 2023 r. dostarczenie świadectwa ukończenia szkoły podstawowej i potwierdzenie przez kandydata woli przyjęcia czyli bycia uczniem PLSP;
  • do 14 lipca 2023 r. dostarczenie wyników egzaminu ósmoklasisty;
  • 21 lipca 2023 r. ogłoszenie listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do PLSP (strona internetowa szkoły).

 

Dodatkowe informacje:

  1. Kandydat do PLSP  w drugim lub trzecim dniu egzaminu wstępnego dostarcza komisji egzaminacyjnej zestaw prac plastycznych składający się z:
  • pracy rysunkowej: rysunek postaci jednego z domowników lub kogoś ze znajomych (mama, tata, babcia, brat, siostra, kolega itd.) wykonany ołówkiem, na formacie 50x70 (połowa brystolu), ewentualnie format A3 (duży blok);
  • pracy malarskiej z wyobraźni opartej na własnej kreacji stworzonej na bazie zapamiętanych obrazów z miejsca jakim jest dworzec kolejowy. Format pracy: 50 x 70 cm (połowa brystolu), ewentualnie format A3 (duży blok);
  • innych prac plastycznych (rysunkowych, malarskich) – ilość, format, tematyka i technika prac dowolna – odpowiadająca zainteresowaniom kandydata.

Prace trzeba podpisać na odwrocie drukowanymi literami.

Przygotowanie prac nie jest obowiązkowe. Kandydat, który nie dostarczy wyżej opisanych prac może przystąpić do egzaminu wstępnego. Warto jednak pamiętać, że dodatkowe prace plastyczne pokażą komisji szersze umiejętności kandydata, dlatego zachęcamy do ich wykonania.

2. W dniach 29, 30, 31 maja 2023 r., w godzinach od 16.00 do 17.30 odbędą się w budynku szkoły bezpłatne konsultacje dla wszystkich kandydatów: każdego dnia inny przedmiot: malarstwo, rysunek i rzeźba. Na zajęcia będzie można zapisać się online (przez stronę szkoły) od 09 do 25 maja 2023 r.

Podczas zajęć uczestnik wykonuje prace z poszczególnych przedmiotów realizowanych podczas egzaminu wstępnego. Na spotkanie można również zabrać prace wykonane w domu i skonsultować je z nauczycielami prowadzącymi.

 

EGZAMIN WSTĘPNY do Państwowego Liceum Sztuk Plastycznych im. Władysława Hasiora w Koszalinie (PLSP)

Kodowanie:

W dniu egzaminu każdy kandydat otrzyma indywidualny kod, którym opisuje wykonane na egzaminie prace plastyczne oraz test pisemny w ramach egzaminu teoretycznego. Wyniki egzaminu zostaną wywieszone w holu szkoły oraz na stronie internetowej szkoły przez publikację indywidualnych kodów, a nie nazwisk kandydatów. 

Terminy:

05 czerwca 2023 r. (poniedziałek) – egzamin praktyczny z rysunku, malarstwa i kompozycji przestrzennej – rzeźby (trzy części następujące po sobie, a między nimi 15-minutowe przerwy).
Egzamin praktyczny rozpocznie się o godz. 9.00 i będzie trwał do godziny 14.30,
każda część trwa 90 minut, przerwy po 30 minut,

  • I część egzaminu: 09:00 – 10:30
  • II część egzaminu: 11:00 – 12:30
  • III część egzaminu: 13:00 – 14:30

06, 07 czerwca 2023 r. (wtorek, środa) – egzamin teoretyczny wg. listy.
Egzamin rozpocznie się o godz. 9.00, 
kandydaci podzieleni na 2 grupy:

  • I grupa – 6 czerwca – wg listy na holu szkoły
  • II grupa – 7 czerwca – wg listy na holu szkoły

 egzamin przebiega dwuetapowo

  • 9.00 – 9.45 część pisemna w formie testu
  • od 10.15 rozmowy z kandydatami
  • przewidziany czas rozmowy jednego kandydata – ok. 20 minut
  • na rozmowę kandydaci mogą przynieść tzw. „teczkę” z własnymi
    pracami - tematyka określona w dodatkowych informacjach na

Szczegóły egzaminu:

A. Część praktyczna polega na wykonaniu trzech (3) prac plastycznych z następujących dziedzin:

1. Rysunek - wykonanie rysunku światłocieniowego z obserwacji, w technice ołówka, format A3 (duży blok). Możliwe tematy: studium postaci lub studium martwej natury lub wykonanie rysunku z wyobraźni. Czas na realizację zadania 90 minut;

2. Malarstwo – wykonanie farbami wodnymi pracy z obserwacji: martwa natura lub wykonanie pracy z wyobraźni na zadany temat. Format pracy A3 (duży blok). Czas na realizację zadania 90 minut;

3. Kompozycja przestrzenna – wykonanie w glinie pracy(rzeźby) z obserwacji (np. studium dłoni) lub pracy na zadany temat z wyobraźni. Czas na realizację zadania 90 minut;

Kandydaci podczas egzaminu praktycznego zobowiązani są do posiadania własnych przyborów i materiałów rysunkowo-malarskich:

  • na malarstwo: kartkę z dużego bloku (format A3, najlepiej technicznego); farby wodne (akrylowe lub plakatowe), paletę do mieszania farb, pędzle, kubek na wodę, szmatkę lub papierowe chusteczki do wycierania pędzli;
  • na rysunek: kartkę z dużego bloku (format A3), ołówki (różnej twardości, np. HB, 2B, 4B), gumka do ścierania, temperówka (ewentualnie);
  • na kompozycję przestrzenną: narzędzia do rzeźby w glinie, np. zwykły nożyk/nóż, narzędzie z wąską końcówką (może być dłutko do paznokci) lub inne dowolne narzędzie pomocne do formowania gliny.

 

B. Część teoretyczna polega na wykonaniu trzech (3) zadań:

1. Test pisemny dotyczący sztuk plastycznych, z zakresu szkoły podstawowej (test jednokrotnego wyboru), czas na rozwiązanie testu: 45 minut.

2. Rozmowa kandydata z komisją na temat zainteresowań plastycznych kandydata, znajomości specjalizacji w szkole, orientacji we współczesnej kulturze, znajomości wybranych zabytków, muzeów, galerii sztuki (ok. 10-15 minut).

3. Prezetanacja przygotowanych prac, rozmowa z komisją na ich temat.

 

Zagadnienia na egzamin teoretyczny do klasy I PLSP - test.

1. Podstawowe pojęcia obejmujące formę dzieła sztuki tj.: kompozycja, perspektywa, kolor, światłocień, ekspresja.

2. Wybrane dziedziny sztuk plastycznych: malarstwo, rzeźba, tkanina artystyczna, fotografia, sztuka użytkowa, grafika, architektura, rzemiosło artystyczne, instalacja.

3. Narzędzia i materiały wykorzystywane w malarstwie, rzeźbie, rysunku, grafice, fotografii

4. Techniki malarskie: akryl, technika olejna, temperowa, pastel, akwarela, fresk, gwasz.

5. Techniki graficzne: drzeworyt, miedzioryt, linoryt, litografia.

6. Podział barw na: ciepłe, zimne, podstawowe, pochodne, dopełniające, szeroka i wąska gama barwna.

7. Tematy w malarstwie: portret, autoportret, pejzaż, weduta, scena batalistyczna, scena rodzajowa, martwa natura, nokturn.

8. Pozostałe terminy: posąg, relief, witraż, kontur, mozaika, kopuła, fryz, kolaż, asamblaż, kolumna, filar, sklepienie.

 

Rekrutacja dla cudzoziemców.

  • Rekrytacja odbywa się w trybie regularnym. Cudzoziemców obowiązuje taka sama procedura: terminy, ilość egzaminów, konsultacje j.w.
  • Zasady opłat dla cudzoziemców reguluje Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w sprawie wysokości opłat za korzystanie z nauki w publicznych szkołach artystycznych oraz za udzielane świadczenia w publicznych placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz sposobu wnoszenia tych opłat.  Zarządzenie w tej sprawie wydał również Dyrektor Centrum Edukacji Artystycznej.  Z wnioskiem o zwolnienie z opłat  występują rodzice kandydata.

Materiały

Zarządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 14 listopada 2017 r. w sprawie wysokości opłat za korzystanie z nauki w publicznych szkołach artystycznych oraz za udzielane świadczenia w publicznych placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom szkół artystycznych w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania oraz sposobu wnoszenia tych opłat
Zarzadzenie​_MKiDN​_ws​_opłat.pdf 0.47MB
Zarządzenie Dyrektora CEA z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat.
Zarządzenie​_Dyrektora​_CEA​_z​_dnia​_7​_lutego​_2020​_r.pdf 1.02MB
Informacje jakie muszą być zawarte we wniosku dotyczącego zwolnienia z opłat.
Wniosek​_dot​_zwolnienia​_z​_opłat.pdf 0.77MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.01.2023 12:11 Dariusz Barszczowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Katarzyna Gwardiak-Kocur
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 11.0 29.05.2023 11:10 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 10.0 29.05.2023 10:52 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 9.0 29.05.2023 10:41 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 8.0 09.05.2023 14:52 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 7.0 27.01.2023 15:02 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 6.0 27.01.2023 14:44 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 5.0 27.01.2023 14:42 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 4.0 27.01.2023 14:18 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 3.0 11.01.2023 09:30 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 2.0 10.01.2023 15:24 Dariusz Barszczowski
Rekrutacja na rok szkolny 2023/2024 1.0 10.01.2023 12:11 Dariusz Barszczowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}