W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Zasady rekrutacji

15.03.2025

Ogólne, skrócone zasady rekrutacji do PLSP w Lublinie.

Terminy w 2025 roku

Dokumenty wymagane przed egzaminem

Do 30 maja 2025 roku musisz dostarczyć do sekretariatu szkoły:

  • wniosek kandydata do PLSP w Lublinie
  • zaświadczenie o uczęszczaniu do 8 klasy szkoły podstawowej (ze swojej szkoły)
  • zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do nauki w szkole plastycznej
  • dokumenty potwierdzające szczególną sytuację życiową

Formularz wniosku można pobrać ze strony z regulaminem rekrutacji albo wziąć z sekretariatu naszej szkoły. Lista szczególnych sytuacji jest we wniosku – to na przykład rodzina wielodzietna, niepełnosprawność, piecza zastępcza itp.

Nie ma jednolitego wzoru zaświadczenia lekarskiego. Zaświadczenie wystawia lekarz podstawowej opieki zdrowotnej.

Egzamin

O przyjęciu do szkoły decyduje wynik egzaminu. Zasady oceny egzaminu – w tym ilości punktów i próg zaliczeniowy – są opisane w regulaminie rekrutacji.

Nie bierzemy pod uwagę wyników ze szkoły podstawowej.

Egzamin praktyczny – 3 czerwca
 

Egzamin praktyczny składa się z trzech części:

  • rysunek ołówkiem – światłocieniowy, z obserwacji, na podstawie martwej natury z brył geometrycznych, format B3
  • malarstwo farbami wodnymi – z wyobraźni, na zadany temat, format B3
  • kompozycja przestrzenna z papieru – z wyobraźni, na zadany temat, do 30 cm wysokości, na podstawce formatu B4

Przed egzaminem, o godz. 7:30, odbędzie się spotkanie dyrektora szkoły z kandydatami i ich rodzicami lub opiekunami.

Egzamin praktyczny rozpocznie się o godz. 8:15. Wszystkie trzy części odbywają się w jeden dzień. Każda część trwa 1,5 godziny. Pomiędzy częściami jest 15 minut przerwy.

Na egzamin praktyczny przynieś:

  • ołówki różnej gradacji, temperówkę, gumkę (do rysunku)
  • farby wodne, pędzle, paletę do mieszania farb (do malarstwa)
  • nożyczki, nożyk do papieru, klej, zszywacz (do cięcia i łączenia papieru)

My zapewniamy wodę, pojemniki na wodę, papier do kompozycji przestrzennej, kartony na rysunek i malarstwo.

Egzamin ustny – 4 i 5 czerwca
 

To krótka (ok. 10 min) rozmowa z komisją. Odpowiadasz na pytanie związane ze sztukami plastycznymi (w zakresie szkoły podstawowej). Możesz też pokazać swoje prace.

Ogłoszenie wyników – 7 czerwca

W sobotę, 7 czerwca, o godz. 12:00 przedstawimy wyniki egzaminu.

Listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do przyjęcia do szkoły wywiesimy przy wejściu głównym do budynku szkoły. Niestety nie możemy ich opublikować na stronie internetowej.

Dokumenty po egzaminie

Jeśli na podstawie egzaminu zakwalifikujesz się do klasy pierwszej, żeby dostać się do szkoły musisz do 4 lipca 2025 roku (do godz. 15:00) dostarczyć do sekretariatu szkoły dodatkowe dokumenty.

Dokumenty:

  • świadectwo ukończenia szkoły podstawowej (obowiązkowo)
  • ankieta wyboru przedmiotów realizowanych na poziomie rozszerzonym i preferowanej specjalizacji (opcjonalnie)

Formularz ankiety można pobrać ze strony z regulaminem rekrutacji albo wziąć z sekretariatu szkoły.

Specjalizacje

Planujemy utworzenie dwóch klas pierwszych. Będą do nich przypisane konkretne specjalizacje:

  • Klasa 1a: tkanina artystyczna, techniki rzeźbiarskie, projektowanie przestrzeni (do 27 uczniów)
  • Klasa 1b: projektowanie graficzne (do 23 uczniów)

Specjalizację, na której chcesz się uczyć, wskazujesz w ankiecie, którą możesz złożyć po egzaminie (razem ze świadectwem). Na podstawie wyników egzaminu możemy Ci przydzielić inną specjalizację.

Nauka trwa 5 lat. Po ukończeniu szkoły możesz podejść do egzaminu dyplomowego i do matury.

Warunki przyjęcia

  • Zakwalifikowanie do klasy pierwszej (na podstawie egzaminu)
  • Skończone maksymalnie 17 lat (w roku kalendarzowym)
  • Komplet dokumentów (w tym świadectwo ukończenia szkoły podstawowej)

Konsultacje i zajęcia dla kandydatów

Organizujemy bezpłatne konsultacje dla kandydatów. Możesz przyjść do szkoły z pracami i porozmawiać z nauczycielami przedmiotów artystycznych.

Konsultacje są dostępne od 10 marca do 24 maja 2025 roku, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 11:00 do 17:00.

Organizujemy też zajęcia praktyczne dla kandydatów.

Rekrutacja uzupełniająca (koniec sierpnia)

Jeśli zostaną wolne miejsca, w ostatnim tygodniu sierpnia będzie druga tura egzaminów. Informacje na ten temat opublikujemy na stronie internetowej szkoły.

Rekrutacja uzupełniająca jest niezależna od pierwszej, czerwcowej. Mogą w niej uczestniczyć osoby, które jeszcze nie zdawały egzaminu, ale także te, które zdawały, ale nie zakwalifikowały się do pierwszej klasy.

Dalsze informacje

Informacje o rekrutacji są wywieszane na terenie szkoły.

Wiele informacji zawiera zakładka rekrutacji na stronie internetowej szkoły.

Warto też zaglądać na stronę główną pod adresem www.gov.pl/plastyklublin.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
15.08.2025 13:47 Robert Wojniusz
Pierwsza publikacja:
15.03.2025 14:16 Robert Wojniusz
{"register":{"columns":[]}}