W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje dotyczące rekrutacji 2025/2026

11.02.2025

Szczegółowe propozycje wsparcia kandydatów pojawią się na stronie pod koniec lutego 2025 roku. Proszę wtedy zajrzeć jeszcze raz na naszą stronę internetową w zakładkę REKRUTACJA.

napis uwaga na tablicy

Termin składania dokumentów upływa 16.05.2025 roku

Termin egzaminów: 3, 4.06.2025 r.

Ogłoszenie wyników: 06.06.2025 r.


I. ZASADY REKRUTACJI:
Uwaga kandydaci do klasy pierwszej !
W roku szkolnym 2025/2026 przyjmujemy dwie klasy

do  5 letniego Liceum Sztuk Plastycznych.

W sumie przyjętych będzie około 40 uczniów.
Szkoła poza szerokim spektrum przedmiotów artystyczno-zawodowych realizuje 3 kierunki zawodowe.

1.    Projektowanie graficzne
2.    Projektowanie przestrzeni
3.    Ceramika artystyczna.

O przydziale kierunku zawodowego dla poszczególnych kandydatów zdecyduje komisja nauczycieli przedmiotów artystycznych, badająca wyniki egzaminu wstępnego i wyniki na zakończenie edukacji w szkole podstawowej. Brana będzie pod uwagę wstępna deklaracja kandydatów zapisana w podaniu.

Warunki rekrutacji do 5 letniego PLSP w Olsztynie:
- nieprzekroczony 17 rok życia,
- świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w szkole plastycznej, wydane przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej.

II. WYMAGANE DOKUMENTY :

  1. Wniosek kandydata z prośbą o przyjęcie do szkoły + dwie fotografie z czytelnie wypisanym imieniem i nazwiskiem kandydata na odwrocie.
  2. (Uchylony) Wykaz ocen semestralnych z pierwszego półrocza klasy 8 szkoły podstawowej, w tym oceny z zachowania (wypis sporządzony przez wychowawcę kandydata lub wydruk komputerowy ocen semestralnych z dziennika elektronicznego podpisany przez wychowawcę kandydata).
  3. Zaświadczenie o uczęszczaniu  do klasy ósmej podstawowej z pieczęcią szkoły, podpisane przez wychowawcę klasy.
  4. Zaświadczenie od lekarza POZ o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia  kształcenia w plastycznej szkole artystycznej zgodnie z  Ustawą Prawo Oświatowe art.142.1 ust.2.

Kandydaci, którzy zostali zakwalifikowani do przyjęcia do PLSP, uzupełniają do

11 lipca dokumenty o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej oraz oryginał zaświadczenia Centralnej Komisji Egzaminacyjnej o uzyskanych wynikach na egzaminie po ósmej klasie.

III. EGZAMIN WSTĘPNY:
Egzamin Praktyczny :

z rysunku, malarstwa i kompozycji przestrzennej. Każda próba trwa 120 minut.

RYSUNEK :
Studium martwej natury. Kompozycja na papierze (format 50 cm x 70cm).
Komisja oceni:
- poprawność wyboru kadru/ kompozycji,
- umiejętność wnikliwej obserwacji natury,
- proporcje przedmiotów, kierunki,
- zróżnicowanie kreski, waloru i modelunku światłocieniowego,
 Skala ocen od 0 do 10 pkt.

MALARSTWO :
Temat martwa natura. Kompozycja na papierze (format 50 cm x 70 cm) wykonana farbami wodnymi np. plakatówki, akryle.
Komisja oceni:
- poprawność wyboru kadru/ kompozycji,
- zastosowanie właściwych proporcji przedmiotów,
- zinterpretowanie koloru i światła obserwowanej martwej natury,
Skala ocen od 0 do 10 pkt.

KOMPOZYCJA PRZESTRZENNA :
Kompozycja w glinie (podstawa kompozycji  ok. 30 cm x 30 cm). Temat z wyobraźni dotyczy postaci ludzkiej w różnych  sytuacjach.
Komisja oceni:
- zgodność kompozycji z tematem,
- pomysłowość zaaranżowanej sytuacji,
- poprawność anatomiczna postaci ludzkiej.
Skala ocen od 0 do 10 pkt.

Egzamin ustny:
Ze znajomości różnych dziedzin sztuk plastycznych w zakresie objętym podstawą programową kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej. Rozmowa z kandydatem trwa ok. 10 minut.

Pytania dotyczyć będą m. innymi wiedzy i znajomości na temat:
- stylów artystycznych,
- wybitnych artystów,
- sztuki, kultury, zabytków w środowisku lokalnym kandydata,
- dziedzin i rodzajów sztuk plastycznych/ wizualnych,
- budowy dzieła sztuki
- gatunków malarskich,
- technik artystycznych,
- muzeów w Polsce i na świecie,
- funkcji sztuki,
- zainteresowań artystycznych kandydata.
Skala ocen od 0 do 10 pkt.

IV. UWAGI DOTYCZĄCE PRZEBIEGU EGZAMINU:

  1. Kandydat zgłasza się na egzamin z ważną legitymacją szkolną lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość oraz materiałami plastycznymi: ołówkami, pędzlami różnej grubości, farbami wodnymi, narzędziem do modelowania w glinie.
  2. Szkoła zapewnia: papier do rysunku i malarstwa, glinę do kompozycji przestrzennej.
  3. Arkusze papieru są ostemplowane pieczęcią szkoły.
    Maksymalna liczba punktów z egzaminu praktycznego i ustnego łącznie, jaką może zdobyć kandydat wynosi  40.
  4. Z przebiegu egzaminu wstępnego komisja sporządza protokół zawierający listę kandydatów i uzyskane przez nich punkty oraz listę kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do szkoły.

V. PROCEDURY ODWOŁAWCZE:

  1. W terminie 7 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych rodzic/opiekun prawny kandydata, może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata.
  2. Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia, oraz liczbę punktów, którą kandydat uzyskał w postępowaniu rekrutacyjnym.
  3. Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia wniosku.
  4. Rodzice/opiekunowie prawni kandydata, mogą wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
  5. Dyrektor rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.
  6. Na rozstrzygniecie dyrektora szkoły służy skarga do sądu administracyjnego.

VI. POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE UZUPEŁNIAJĄCE:

  1. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego, PLSP nadal dysponuje wolnymi miejscami, przeprowadza się postępowanie uzupełniające.
  2. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się do końca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne.
  3. Termin postępowania uzupełniającego podawany jest do publicznej wiadomości.
  4. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się w formie i na zasadach egzaminu wstępnego.

VII. WSPARCIE SZKOŁY DLA KANDYDATÓW

Szczegółowe propozycje wsparcia kandydatów pojawią się na stronie pod koniec lutego 2025 roku. Proszę wtedy zajrzeć jeszcze raz na naszą stronę internetową w zakładkę REKRUTACJA.

VIII. KALENDARIUM REKRUTACJI :

  1. Składanie dokumentów: od 31 marca do 16 maja.
  2. Egzamin praktyczny i teoretyczny: 3,4 czerwca.
  3. Ogłoszenie list kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych: 6 czerwca.
  4. Czas na wnoszenie odwołań od wyników: od 13 do 20 czerwca.
  5. Składanie świadectw ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczeń CKE o wynikach egzaminu po ósmej klasie (oryginały): do 11 lipca.
    Brak tych dokumentów uniemożliwi przyjęcie do szkoły.
  6. Ogłoszenie listy osób przyjętych do PLSP: 18 lipca
{"register":{"columns":[]}}