Odkryj, doświadcz, inspiruj innych. Czyli od nauczyciela, który działa do ucznia, który odkrywa
04.11.2025
Nauczyciele przedmiotów przyrodniczych z naszej szkoły w dniach 24-26 października 2025 roku w Krakowie wzięli udział w inspirującym projekcie „Odkryj, doświadcz, inspiruj innych”, organizowanym przez Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Podczas warsztatów stacjonarnych i terenowych uczestnicy rozwijali swoje kompetencje w zakresie nowoczesnych metod nauczania oraz pracy badawczej z uczniem. Nauczyciele zdobyli nowe umiejętności w prowadzeniu doświadczeń, obserwacji przyrodniczych i projektów terenowych, które już wykorzystali w praktyce.
Wiedza i inspiracje zdobyte podczas projektu posłużyły do przeprowadzenia zajęć na kierunku wzornictwo, podczas których uczniowie mieli okazję tworzyć bioplastiki – nowoczesne, ekologiczne materiały powstające na bazie surowców naturalnych. Zajęcia te połączyły elementy nauk przyrodniczych z kreatywnym projektowaniem, pokazując, jak wiedza z chemii i biologii może wspierać zrównoważony rozwój i innowacyjne myślenie.
Projekt był trzecią częścią cyklu bezpłatnych, trzydniowych warsztatów skierowanych do nauczycieli chemii, geografii, fizyki, biologii i przyrody. Ich celem jest przygotowanie pedagogów do nauczania nowego, zintegrowanego przedmiotu – przyrody, opartego na działaniu, eksperymencie i ciekawości poznawczej ucznia.
Udział naszych nauczycieli w tym przedsięwzięciu to kolejny krok w stronę szkoły, która uczy poprzez odkrywanie, doświadczanie i inspirowanie.
Wydarzenie zostało zorganizowane przy wsparciu finansowym Ministerstwa Edukacji Narodowej: Zadanie pn. „Odkryj, doświadcz, inspiruj innych. Czyli od nauczyciela, który działa – do ucznia.” jest finansowane ze środków Ministra Edukacji Narodowej w ramach programu pn. „Odkrywcy”, ustanowionego przez Ministra Edukacji komunikatem z dnia 31 marca 2025 roku, na podstawie umowy MEN/2025/DK/636.
@Polskie Stowarzyszenie Nauczycieli Przedmiotów Przyrodniczych
@Ministerstwo Edukacji