W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wycieczka do Warszawy 02 marca 2023r.

13.03.2023

Zamek Królewski w Warszawie

2 marca uczniowie naszej szkoły pod opieką pani Beaty Cybulskiej i pani Ewy Mróz udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Muzeum Narodowego. Jest to jedno najstarszych muzeów sztuki w Polsce, a jego zbiory liczą około 830 tysięcy dzieł sztuki polskiej i światowej. Uczniowie mieli szansę zobaczenia najsłynniejszych dzieł malarstwa. Następnie, wybraliśmy się do Pałacu Kultury i Nauki, aby zapoznać się z historią i ciekawostkami dotyczącymi tego miejsca, a także by obejrzeć wystawę Body Worlds. Wieczorem, gościliśmy w teatrze Ateneum na spektaklu "TRANS-ATLANTYK" na podstawie dzieła Witolda Gombrowicza. Możliwość zobaczenia wybitnych aktorów polskiej sceny z drugiego rzędu widowni, zrobiła na nas wielkie wrażenie. Kolejny dzień rozpoczęliśmy od spaceru z przewodnikiem po Starym Mieście. Ważnymi punktami były Archikatedra, Rynek Starego Miasta, Barbakan, Pomnik Młodego Powstańca, Kościół Św. Anny, Krakowskie Przedmieście, ASP, Ogród Saski. Zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego, będącego obiektem wpisanym na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Jest to nie tylko muzeum wnętrz, ale także galeria sztuki, ośrodek nauki i edukacji oraz miejsce pełniące funkcje reprezentacyjne na szczeblu państwowym i międzynarodowym. Ostatnim punktem wycieczki była wizyta w Galerii Sztuki Zachęta, miejsca, gdzie prezentowane są najciekawsze zjawiska w sztuce XX i XXI wieku. Cele wycieczki zostały w pełni zrealizowane, a do domów wróciliśmy zadowoleni i pełni nowych wrażeń.