Specjalista ds. inwestycji i remontów w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej w wymiarze 0,75 etatu (umowa o pracę)
20.11.2025
Bielsko-Biała, dnia 20 listopada 2025 r.
SYGNATURA KONKURSU: 3012-4.1111.9.2025
KONKURS NA STANOWISKO URZĘDNICZE
Prokurator Okręgowy w Bielsku-Białej, zgodnie z art. 3b ust. 1 i 2 ustawy z dnia
18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332) ogłasza konkurs na staż urzędniczy w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej:
stanowisko: Specjalista ds. inwestycji i remontów
w 7 Wydziale Budżetowo-Administracyjnym
liczba etatów: 0,75 etatu (umowa o pracę)
miejsce wykonywania pracy: Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej,
ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała
Wysokość wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatku z tytułu zajmowanego stanowiska określa rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 3 marca 2017 roku w sprawie stanowisk
i szczegółowych zasad wynagradzania urzędników i innych pracowników sądów
i prokuratury oraz odbywania stażu urzędniczego (tj. Dz.U. z 2023 r. poz. 2016 z późn. zm.), natomiast wysokość dodatku za wieloletnią pracę określa art. 15 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku
o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332).
Pracownik może również otrzymać premie oraz dodatki specjalne i nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości określonej przez Prokuratora Okręgowego w Bielsku-Białej.
Stosownie do art. 2 pkt 7 ustawy z dnia 18 grudnia 1998 roku o pracownikach sądów i prokuratury (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1332) urzędnikiem może zostać osoba, która odbyła staż urzędniczy w sądzie lub w prokuraturze, co oznacza konieczność odbycia w ramach przedmiotowego zatrudnienia stażu urzędniczego na zasadach wynikających z przywołanej ustawy przez kandydatów niespełniających tego warunku. Na podstawie art. 3 ust. 3 cytowanej ustawy od odbycia stażu urzędniczego zwolnione są osoby, które ukończyły aplikację sędziowską lub prokuratorską.
Na podstawie art. 3 a pkt 2 w/w ustawy Prokurator Okręgowy może zwolnić z obowiązku odbycia stażu urzędniczego lub jego części osobę wybraną w drodze konkursu, która wykaże się wymaganą programem stażu urzędniczego wiedzą teoretyczną, w szczególności znajomością organizacji
i funkcjonowania prokuratury, umiejętnością stosowania tej wiedzy w praktyce oraz znajomością metod i techniki pracy biurowej.
Oferta obejmuje:
- uczestnictwo w realizacji ważnych i ciekawych projektów mających realny wpływ na otaczającą przestrzeń i środowisko pracy, pozwalających na rozwój w obszarze inwestycji i remontów oraz bieżącego utrzymywania infrastruktury technicznej obiektów,
- stabilne zatrudnienie w ramach umowy o pracę,
- możliwość elastycznych godzin rozpoczęcia i zakończenia pracy (w ramach ustalonego harmonogramu),
- dodatek za wieloletnią pracę – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- dodatkowe wynagrodzenie roczne – zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- pracę w przyjaznym i wspierającym zespole,
- możliwość rozwoju zawodowego i podnoszenia kwalifikacji, awansu,
- dogodna lokalizacja – parking dla pracowników,
- dofinansowanie do okularów lub soczewek,
- szeroki wachlarz świadczeń socjalnych, w tym m.in. dofinansowanie wczasów „pod gruszą”, pożyczki remontowe, pomoc finansową dla pracowników w trudnej sytuacji życiowej.
Zakres zadań obejmuje m.in.:
- koordynowanie i nadzór nad realizacją projektów inwestycyjnych i remontowych,
w szczególności.:
- przygotowywanie programów dla zadań inwestycyjnych i zadań remontowych,
- opracowywanie rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych oraz remontowych dla jednostek okręgu bielskiego, udział w tworzeniu planów i wniosków finansowych,
- przygotowanie i kontrola budżetu oraz harmonogramów rzeczowo-finansowych zadań inwestycyjnych i remontowych,
- realizowanie czynności w zakresie oceny i przydatności nieruchomości na potrzeby prokuratur okręgu bielskiego,
- koordynowanie procesów pozyskania wymaganych rozwiązań projektowych i uzyskiwania niezbędnych decyzji administracyjnych oraz ocena kompletności, spójności i poprawności rozwiązań projektowych (tj. przedmiarów, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, kosztorysów
i dokumentacji projektowej) zgodnie z obowiązującymi przepisami, - sprawowanie nadzoru nad przebiegiem realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych zgodnie
z zawartymi umowami/ udzielonymi zleceniami, w tym w szczególności wykonywanie: monitorowania i kontroli prac wykonawców pod względem technicznym, organizacyjnym i finansowym, koordynowanie komunikacji uczestników procesów budowlanych, kompletowanie i archiwizacja dokumentacji, - udział w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych, w tym w trybach określonych
w ustawie Prawo zamówień publicznych, dla zadań inwestycyjnych i remontowych oraz związanych
z utrzymaniem nieruchomości, - prowadzenie korespondencji, dokumentacji oraz sprawozdawczości związanej z zakresem powierzonych zadań (w tym w systemie EOD - elektronicznego obiegu dokumentów),
- koordynowanie i nadzór nad realizacją zadań związanych z utrzymaniem budynków i ich systemów w należytym stanie technicznym zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
i uregulowaniami wewnętrznymi, umowami, w szczególności:
- sporządzanie okresowych przeglądów budynków będących w dyspozycji prokuratur okręgu bielskiego odpowiednio do posiadanych kwalifikacji,
- udział w zlecaniu i nadzorowaniu wykonywania przeglądów budowlanych, przeglądów gwarancyjnych, serwisowych budynków i ich instalacji technicznych oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
- udział w bieżącym administrowaniu nieruchomościami będącymi w dyspozycji prokuratur okręgu bielskiego oraz prowadzenie Książki Obiektów Budowlanych,
- prowadzenie korespondencji oraz dokumentacji związanej z zakresem powierzonych zadań (w tym w systemie EOD - elektronicznego obiegu dokumentów).
Wymagania związane z danym stanowiskiem:
Wymagania niezbędne:
- wykształcenie wyższe na poziomie studiów minimum pierwszego stopnia (preferowane wykształcenie w zakresie budownictwa, architektury, prawa ze specjalnością w prawie budowlanym, zarządzania nieruchomościami),
- 2 - letnie udokumentowane doświadczenie zawodowe w obszarze związanym z realizacją projektów budowlanych inwestycyjnych i/ lub remontowych,
- wiedza i umiejętność stosowanie przepisów z zakresu prawa budowlanego, zarządzania nieruchomościami,
- pełna zdolność do czynności prawnych,
- nieposzlakowana opinia,
- niekaralność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- brak prowadzonego przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wskazanym stanowisku,
- znajomość techniki pracy biurowej, w tym bardzo dobra umiejętność obsługi komputera pakietu MS Office.
Wymagania dodatkowe/pożądane:
- posiadanie uprawnień do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie
w specjalności architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej i/lub instalacyjnej, - przynależność do Izby Inżynierów Budownictwa/ właściwego samorządu zawodowego,
- doświadczenie przy realizacji robót budowlanych przy zabytkach nieruchomych,
- posiadanie doświadczenia zawodowego na podobnym stanowisku pracy w jednostce sektora finansów publicznych, zakresie realizacji zadań finansowych ze środków publicznych,
- ukończone kursy z zakresu prawa budowlanego, zarządzania inwestycjami budowlanymi,
- znajomość przepisów o finansach publicznych, o gospodarce nieruchomościami, prawo zamówień publicznych, o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a także przepisów prawa związanych
z realizacją i finansowaniem inwestycji budowlanych, - doświadczenie przy realizacji projektów współfinansowanych ze środków zewnętrznych (środki unijne, WFOŚIGW, NFOŚiGW itp.),
- umiejętność posługiwania się specjalistycznym oprogramowaniem tj. np. AutoCad, NormaPro, MS Projekt,
- umiejętność samodzielnego podejmowania decyzji w zakresie powierzonych zadań,
- zdolności analityczne, umiejętność sprawnego działania, odporność na stres, umiejętność pracy
w zespole, - wysoki poziom wiedzy ogólnej oraz kultury osobistej,
- rzetelność, komunikatywność, odpowiedzialność, zaangażowanie.
Wymagane dokumenty:
- własnoręcznie podpisany list motywacyjny (ze wskazaniem sygnatury konkursu podanej
w ogłoszeniu o konkursie), - wypełniony i własnoręcznie podpisany kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się
o zatrudnienie – zgodnie ze wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, - własnoręcznie podpisane CV (z uwzględnieniem przebiegu dotychczasowego zatrudnienia
i realizowanych zadań), - kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie, kwalifikacje oraz wymagane doświadczenie,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata - zgodnie ze wzorem do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej
w Bielsku-Białej, o:
- posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych,
- niekaralności za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe,
- nieprowadzeniu przeciwko kandydatowi postępowania o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji oraz o zapoznaniu się z informacją administratora danych osobowych - zgodnie ze wzorami do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
- własnoręcznie podpisane oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (tj. Dz.U. z 2025 r. poz. 1209) - zgodnie z wzorem formularza do pobrania na stronie internetowej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala lub w Kadrach Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
- oświadczenie dot. sygnalistów dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania na stronie https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala/informacje-dla-sygnalistow).
Informacja dla sygnalistów
Procedura dokonywania zgłoszeń i podejmowania działań następczych (procedura zgłoszeń wewnętrznych) oraz informacje dotyczące sposobu i trybu zgłaszania nieprawidłowości przez sygnalistów dostępne są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala w zakładce „Załatw sprawę”, gdzie znajduje się (link) „Informacje dla sygnalistów”, prowadzący do podstrony internetowej Prokuratury Krajowej pod nazwą Informacje dla sygnalistów.
Kopie dokumentów potwierdzających posiadane uprawnienia i umiejętności:
Kandydaci mogą również dołączyć kopie innych dokumentów, które uznają za istotne
z punktu widzenia rekrutacji, potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych/pożądanych zawartych w ogłoszeniu o konkursie, takie jak np.:
- kopie dokumentów potwierdzających posiadaneuprawnienia, umiejętności i osiągnięcia zawodowe,
- kopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia,
- kopie opinii o kandydacie, względnie rekomendacji/referencji.
Termin i miejsce złożenia dokumentów:
Komplet dokumentów wraz z oznaczeniem sygnatury konkursu należy złożyć w terminie
do 12 grudnia 2025 r. w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała lub przesłać na wskazany powyżej adres z adnotacją na kopercie „oferta pracy - konkurs 3012-4.1111.9.2025”.
Oferty przesłane po terminie nie będą rozpatrywane. W przypadku nadania dokumentów drogą pocztową, za datę ich złożenia uważa się datę stempla pocztowego.
Informacje dotyczące terminów i miejsc kolejnych etapów konkursów wraz z listą osób, które zostały do nich zakwalifikowane zostaną umieszczone na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, co najmniej na 7 dni przed terminem ich rozpoczęcia.
Termin i miejsce złożenia dokumentów:
- Etap pierwszy - selekcja wstępna zgłoszeń kandydatów pod kątem spełnienia wymogów formalnych przystąpienia do konkursu,
- Etap drugi - praktyczny sprawdzian umiejętności,
- Etap trzeci - rozmowa kwalifikacyjna.
Informacje dodatkowe:
- Konkurs zostanie przeprowadzony w oparciu o rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z
dnia 17 stycznia 2008 roku w sprawie szczegółowego trybu i sposobu przeprowadzania konkursów na staż urzędniczy w sądzie i w prokuraturze (tj. Dz. U. z 2014 r. poz. 400). - Osoby spełniające wymogi formalne, o zakwalifikowaniu się do drugiego etapu konkursu polegającego na praktycznym sprawdzeniu umiejętności, o jego miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem drugiego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala.
- Osoby zakwalifikowane do trzeciego etapu konkursu, polegającego na rozmowie kwalifikacyjnej,
o jego miejscu i terminie zostaną powiadomione, co najmniej na 7 dni przed rozpoczęciem trzeciego etapu konkursu, poprzez umieszczenie listy zakwalifikowanych kandydatów na tablicy ogłoszeń
w siedzibie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79 oraz na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej www.gov.pl/web/po-bielsko-biala. - Nie będą rozpatrywane podania złożone przed ogłoszeniem w/w konkursu,
jak również złożone po upływie terminu składania podań. - Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej nie odpowiada na oferty i nie zwraca złożonych dokumentów. Osoby niezakwalifikowane do zatrudnienia proszone są o osobisty odbiór dokumentów w ciągu 60 dni od daty zakończenia postępowania rekrutacyjnego lub w przypadku kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej do czasu ważności listy rezerwowej nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji. Po upływie w/w terminów dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone.
- Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej zastrzega sobie prawo do nierozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania konkursowego.
- Informuje się, że w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w okręgu Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6 %. - Dodatkowe informacje dotyczące składanych dokumentów można uzyskać pod numerem (33) 47 58 158.
Informacja administratora danych osobowych:
Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016 str. 1) - dalej: RODO, informujemy, że: - Administratorem danych osobowych kandydatów aplikujących na stanowiska, na których zatrudniani są urzędnicy i inni pracownicy jest Prokuratura Okręgowa z siedzibą w Bielsku-Białej, przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, e-mail: sekretariat.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel. +48 33 47-58-101.
- Dane Inspektora Ochrony Danych: e-mail: iod.pobbi@prokuratura.gov.pl, tel.: +48 33 47- 58-158.
- Dane osobowe w zakresie określonym przepisami ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy przetwarzane są w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji oraz realizacji zadań Administratora związanych z naborem na wolne stanowiska służbowe i archiwizacją.
- Podstawę prawną przetwarzania danych stanowią:
- art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 lit. b, art. 9 ust. 2 lit. f i art. 10 RODO w zw. Z przepisami prawa pracy;
- art. 6 ust. 1 lit. a RODO - zgoda osoby, której dane dotyczą;
- w przypadku zawarcia w dokumentach danych osobowych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO w zakresie niewynikającym z przepisów prawa - wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, o której mowa w art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Dane osobowe będą przechowywane przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do realizacji wskazanych celów, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, tj.:
- Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do zatrudnienia - przechowywane będą przez okres 60 dni, licząc od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji (niewybrani kandydaci mogą w terminie 60 dni od dnia zakończenia rekrutacji odebrać swoje oferty składając w tym celu stosowne oświadczenie);
- dokumenty aplikacyjne kandydatów umieszczonych na liście rezerwowej - przechowywane będą do czasu utraty ważności listy rezerwowej, jednak nie dłużej niż 12 miesięcy od daty ogłoszenia wyników rekrutacji;
- dokumenty aplikacyjne kandydata wybranego w wyniku przeprowadzonej rekrutacji i zatrudnionego na wolne stanowisko - przechowywane będą w aktach osobowych przez okres zatrudnienia i 10 lat po jego zakończeniu.
- Informacje dotyczące rekrutacji publikowane są na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i umieszczane w miejscu publicznie dostępnym w siedzibie Prokuratury oraz udostępniane w Biuletynie Informacji Publicznej przez okres 3 miesięcy od dnia udostępnienia lub opublikowania.
- Odbiorcami podanych danych osobowych mogą być wyłącznie podmioty, które uprawnione są do ich otrzymania na mocy przepisów prawa. Podane dane nie podlegają udostępnieniu ani przekazaniu do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
- Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również
w formie profilowania. - Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje prawo:
- dostępu do treści swoich danych osobowych, żądania ich sprostowania lub usunięcia, na zasadach określonych w art. 15-17 RODO; ograniczenia przetwarzania danych, w przypadkach określonych w art. 18 RODO;
- przenoszenia danych na zasadach określonych w art. 20 RODO;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- W celu skorzystania z praw, o których mowa w pkt. 9 należy skontaktować się z administratorem lub inspektorem ochrony danych, z wykorzystaniem wskazanych wyżej danych kontaktowych.
- Osobie, której dane są przetwarzane przysługuje ponadto prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w przypadku uznania, że ich przetwarzanie narusza przepisy prawa.
- Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy jest obowiązkowe i niezbędne do udziału w procesie rekrutacji. Podanie danych w zakresie szerszym, jest dobrowolne i nie ma wpływu na proces rekrutacji, wymaga jednak wyraźnej zgody na ich przetwarzanie, której definicję określa art. 4 pkt. 11 RODO.
- Wykorzystanie danych do innych rekrutacji wymaga uzyskania odrębnej zgody kandydata.
Prokurator Okręgowy
Arkadiusz Jóźwiak
Materiały
Ogłoszenie_nr_3012-4111192025-01Ogłoszenie_nr_3012-4111192025-01.docx 0.05MB Ogłoszenie_3012-4111192025
Ogłoszenie_3012-4111192025.pdf 0.55MB Kwestionariusz_osobowy
Kwestionariusz_osobowy_(7).pdf 0.05MB Klauzula_informacyjna
Klauzula_informacyjna_(8).pdf 0.10MB Oświadczenia_cz1
Oświadczenia_cz1_(2).pdf 0.02MB Oświadczenia_cz2
Oświadczenia_cz2_(3).pdf 0.02MB Oświadczenia_cz3
Oświadczenia_cz3.pdf 0.07MB
- Pierwsza publikacja:
- 20.11.2025 14:43 Jarosław Waliczek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jarosław Waliczek
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Specjalista ds. inwestycji i remontów w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej w wymiarze 0,75 etatu (umowa o pracę) | 1.0 | 20.11.2025 14:43 Jarosław Waliczek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP