W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych

03.10.2025

3012-7.262.18.2025

                                               ZAPYTANIE OFERTOWE

Zamawiający – Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: „Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych”.   

 

  1. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:

Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej

ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała

REGON: 000569438, NIP 547-15-17-745

tel.: 33 475 81 64

e-mail: sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl

adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala

 

  1. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:

Ze względu na wartość zamówienia publicznego nieprzekraczającą kwoty 130.000,00 złotych netto nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zm.) w oparciu o zapis art. 2 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy. Wybór Wykonawcy przedmiotu zamówienia odbędzie się na podstawie badania rynku i porównania ofert cenowych.

 

  1. RODZAJ ZAMÓWIENIA, KOD CPV:
  1. Rodzaj zamówienia: usługi.
  2. Kod CPV:

60130000-8 Usługi w zakresie specjalistycznego transportu drogowego osób

98370000-7 Usługi pogrzebowe i podobne

 

  1. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych.
  2. Przedmiotowe zamówienie zostało podzielone na dwie Części, zgodnie z obszarem właściwości Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, obejmującej swoją działalnością obszar właściwości Prokuratury Rejonowej Bielsko-Biała-Południe w Bielsku-Białej, Prokuratury Rejonowej Bielsko-Biała-Północ w Bielsku-Białej oraz Prokuratury Rejonowej w Żywcu.
  3. Obręb działania (granice administracyjne obszaru działania) danej jednostki – Części zamówienia – wynikają z właściwych przepisów prawa, tj. rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości w sprawie utworzenia Wydziałów Zamiejscowych Departamentu do Spraw Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej, prokuratur regionalnych, okręgowych i rejonowych oraz ustalenia ich siedzib i obszarów właściwości z 19 lutego 2016r. (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 415).
  4. Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej i jednostki jej podległe będą zlecać usługi w zakresie przedmiotu zamówienia, w zależności od miejsca zdarzenia, na podstawie umów zawartych z danym Wykonawcą, odpowiednio dla następujących Części zamówienia:
  1. Część I zamówienia obejmująca zasięg działania:
  1. Prokuratury Rejonowej Bielsko-Biała-Południe w Bielsku-Białej z siedzibą przy ul. Sobieskiego 9, tj. obszar właściwości dla części miasta Bielsko-Biała w granicach przebiegających od zachodniej granicy miasta u wlotu ul. Cieszyńskiej, dalej środkiem ul. Cieszyńskiej w kierunku wschodnim do skrzyżowania z ul. Świętej Trójcy, ul. Świętej Trójcy wzdłuż muru budynku Sądu Okręgowego, środkiem ul. Waryńskiego i Orkana, środkiem ul. Wzgórze do skrzyżowania ul. 3 Maja, Stanisława Stojałowskiego i Zamkowej, środkiem ul. Zamkowej w kierunku południowym do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy, środkiem ul. Bohaterów Warszawy w kierunku wschodnim do środka mostu na rzece Biała, zwanego Krzywym Mostkiem, od tego mostu środkiem koryta rzeki Biała w kierunku północnym do środka mostu Włókniarzy, od tego mostu środkiem ul. Piłsudskiego w kierunku wschodnim do skrzyżowania z ul. Lwowską, środkiem ul. Lwowskiej w kierunku południowym do skrzyżowania z ul. Krakowską, środkiem ul. Krakowskiej do jej wylotu na wschodniej granicy miasta, a następnie wschodnią, południową i zachodnią granicą administracyjną miasta Bielsko-Biała i miasta Szczyrk oraz gmin Buczkowice i Wilkowice,
  2. Prokuratury Rejonowej Bielsko-Biała-Północ w Bielsku-Białej z siedzibą przy ul. Listopadowej 31, tj. obszar właściwości dla części miasta Bielsko-Biała w granicach przebiegających od zachodniej granicy miasta u wlotu ul. Cieszyńskiej, dalej środkiem ul. Cieszyńskiej w kierunku wschodnim do skrzyżowania z ul. Świętej Trójcy, ul. Świętej Trójcy wzdłuż muru budynku Sądu Okręgowego, środkiem ul. Waryńskiego i Orkana, środkiem ul. Wzgórze do skrzyżowania ul. 3 Maja, Stanisława Stojałowskiego i Zamkowej, środkiem ul. Zamkowej w kierunku południowym do skrzyżowania z ul. Bohaterów Warszawy, środkiem ul. Bohaterów Warszawy w kierunku wschodnim do środka mostu na rzece Biała, zwanego Krzywym Mostkiem, od tego mostu środkiem koryta rzeki Biała w kierunku północnym do środka mostu Włókniarzy, od tego mostu środkiem ul. Piłsudskiego w kierunku wschodnim do skrzyżowania z ul. Lwowską, środkiem ul. Lwowskiej w kierunku południowym do skrzyżowania z ul. Krakowską, środkiem ul. Krakowskiej do jej wylotu na wschodniej granicy miasta, a następnie wschodnią, północną i zachodnią granicą administracyjną miasta Bielsko-Biała oraz gmin: Jaworze, Jasienica, Kozy i Wilamowice;
  1. Część II zamówienia obejmująca zasięg działania Prokuratury Rejonowej w Żywcu z siedzibą przy ul. Powstańców Śląskich 9, tj. obszar właściwości dla miasta Żywiec oraz gmin: Czernichów, Gilowice, Jeleśnia, Koszarawa, Lipowa, Łękawica, Łodygowice, Milówka, Porąbka, Radziechowy - Wieprz, Rajcza, Ślemień, Świnna, Ujsoły i Węgierska Górka.
  1. Zamawiający może zlecić przewóz zwłok, szczątków ludzkich lub próbek do badań poza granice administracyjne obszaru działalności danej prokuratury rejonowej okręgu bielskiego czy Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, zgodnie z pisemnym zleceniem prokuratora lub asesora prokuratury.
  2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający może zlecić Wykonawcy wykonanie usługi w zakresie przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań związanych ze zdarzeniami zaistniałymi na całym obszarze działania Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, na zasadach w niniejszym Zapytaniu ofertowym określonych.
  3. Zakres świadczenia usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych obejmuje następujące czynności:
  1. przyjęcie zlecenia na wykonanie usługi,
  2. wykonywanie usługi w okresie obowiązywania umowy, zgodnie z dyspozycją prokuratora, asesora prokuratury lub funkcjonariusza policji,
  3. przyjazd na wskazane miejsce zdarzenia:
  1. w granicach administracyjnych miasta będącego siedzibą: dla Części I – Prokuratury Rejonowej Bielsko-Biała-Południe w Bielsku-Białej oraz Prokuratury Rejonowej Bielsko-Biała-Północ w Bielsku-Białej, dla Części II – Prokuratury Rejonowej w Żywcu – maksymalnie do 60 minut od momentu wezwania,
  2. poza granicami administracyjnymi miasta, będącego siedzibą danej prokuratury maksymalnie do 90 minut od momentu wezwania,
  1. włożenie zwłok / szczątków ludzkich do worka, a następnie przeniesienie ich do pojazdu Wykonawcy, zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
  2. przewiezienie zwłok / szczątków ludzkich do miejsca wskazanego przez prokuratora / asesora prokuratury,
  3. przeniesienie zwłok / szczątków ludzkich w miejscu wskazanym oraz przekazanie zwłok / szczątków ludzkich uprawnionym osobom, organom,
  4. zapewnienie niezbędnych i zgodnych z wszelkimi wymogami przepisów prawa środków technicznych i materiałów (pojazd specjalistyczny, nosze, worek, itp.),
  5. dodatkowy przewóz zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań z miejsca (np. zdarzenia, sekcji sądowo-lekarskich, przechowania zwłok / szczątków ludzkich) do miejsca wskazanego przez prokuratora / asesora prokuratury,
  6. wykonanie wszystkich innych, a nie wymienionych powyżej czynności związanych z prawidłową realizacją przedmiotu zamówienia.
  1. Wykonawca jest zobowiązany do wykonywania usługi z należytą starannością i etyką zawodową oraz z poszanowaniem godności osoby zmarłej i osób bliskich.
  2. Zwłoki mogą znajdować się również w stanie rozkładu, rozczłonkowania, w stanie po wypadku komunikacyjnym, czy po pożarze itp. Wykonawca jest zobowiązany do zebrania wszystkich elementów zwłok rozczłonkowanych.
  3. Wykonawca jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy służbowej informacji powziętych w trakcie i podczas wykonywania czynności będących przedmiotem zamówienia w okresie obowiązywania umowy oraz po jej zakończeniu – bezterminowo.
  4. Przedmiot zamówienia musi być świadczony zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, zarówno ogólnie obowiązującymi jak i lokalnymi (np. przepisy wydane przez samorządy terytorialne).
  5. Zamawiający wymaga, aby świadczenie usług, będących przedmiotem zamówienia, odbywało się zgodnie z zapisami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (t.j. – Dz. U. 2021 poz. 1910).
  6. Wykonawca jest odpowiedzialny w całości za zapewnienie należytego przebiegu oraz terminowego wykonania zamówienia.
  7. Wykonawca zobowiązuje się do świadczenia przedmiotowych usług 24 godziny na dobę (całodobowo), przez 7 dni w  tygodniu, również w dni ustawowo wolne od pracy.
  8. Ilość przewozów zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań w okresie objętym zamówieniem będzie uzależniona od liczby zdarzeń losowych, jakie faktycznie zaistnieją w okresie realizacji zamówienia. Podane w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego, ilości są szacunkowe, określone na podstawie zdarzeń mających miejsce w okresie obowiązywania dotychczasowych umów w przedmiocie zamówienia i podane w celu ustalenia wartości oferty.
  9. Każdorazowo przewóz zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań realizowany będzie na podstawie pisemnego zlecenia (dopuszcza się przekazanie zlecenia za pomocą faksu bądź e-maila), a w przypadkach uzasadnionych zlecenia telefonicznego lub ustnego na miejscu zdarzenia, które będzie niezwłocznie, najpóźniej w najbliższym dniu roboczym, potwierdzone na piśmie przez prokuratora lub asesora prokuratury.
  10. Z tytułu realizacji zamówienia Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie za faktycznie wykonane usługi przewozu zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań na zlecenie Zamawiającego.
  11. Wysokość wynagrodzenia (ryczałtu) obejmuje wszystkie nakłady poniesione przez Wykonawcę w trakcie świadczenia usług przewozu zwłok / szczątków ludzkich, w granicach administracyjnych miasta, będącego siedzibą danej prokuratury, tj. w szczególności koszt worka, środków dezynfekujących, sprzętu myjąco-czyszczącego, jednorazowych rękawic ochronnych, koszty usług tj. zapakowanie zwłok w worek, załadunek, przewóz i wyładunek zwłok w miejscu ich dowozu itp. Należy przewidzieć ewentualność odbierania zwłok z utrudnieniami (np. rozkład, w częściach, utrudnione dojście do miejsca zdarzenia, noc, święto itp.).
  12. Granice administracyjne miast obowiązują na mocy rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 16 lipca 2021r. w sprawie państwowego rejestru granic i powierzchni jednostek podziałów terytorialnych kraju (Dz. U. 2021 poz. 1373 z późn. zm.). Granice administracyjne miast udostępnione są zgodnie z art. 9 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 4 marca 2010r. o infrastrukturze informacji przestrzennej (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 242 z późn. zm.) w postaci usług sieciowych, np. za pośrednictwem portalu https://mapy.geoportal.gov.pl  
  13. W przypadku wyjazdu poza granice administracyjne miasta będącego siedzibą danej prokuratury do ceny ryczałtowej doliczony zostanie koszt przejazdu, stanowiący iloczyn podanej w ofercie Wykonawcy stawki za 1 km i łącznej ilości pokonanych kilometrów poza granicami administracyjnymi miasta.
  14. Koszt każdego kilometra przewozu liczony jest tylko w przypadku przejazdu samochodu Wykonawcy ze zwłokami / szczątkami ludzkimi / próbkami do badań. Trasa przejazdu samochodu Wykonawcy „na pusto” (np. droga powrotna, droga dojazdu z siedziby Wykonawcy na miejsce zdarzenia) nie jest kosztem kwalifikowanym w ramach usługi przewozu.
  15. Cena za przewóz obejmuje wynagrodzenie za 1 (jeden) przewóz, niezależnie od ilości przewożonych na zlecenie Zamawiającego zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań. Niedopuszczalne jest łączenie przewozu zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań na zlecenie Zamawiającego z innymi przewozami, które nie zostały zlecone przez Zamawiającego.
  16. Cena ryczałtowa dotyczy pierwszego przewozu zwłok / szczątków ludzkich. Przy każdym kolejnym przewozie tych samych zwłok / szczątków ludzkich, jak również przy przewozie próbek do badań, Wykonawca stosuje stawkę za km.
  17. Wykonawca musi spełniać warunek dysponowania przynajmniej jednym pojazdem (środkiem transportu) do przewozu zwłok / szczątków ludzkich / próbek do badań osobno dla każdej Części zamówienia. W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na dwie Części jednocześnie – minimalna liczba pojazdów, będących w dyspozycji Wykonawcy, musi odpowiadać sumie tych pojazdów wymaganej dla tych Części, na które Wykonawca składa ofertę. W okresie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli faktu i podstaw dysponowania przez Wykonawcę poszczególnymi pojazdami skierowanymi do realizacji zamówienia.
  18. Pojazd przeznaczony do świadczenia usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich, ze względu na ich specyfikę, musi spełniać wszystkie wymagania techniczne i sanitarne określone w stosownych przepisach w tym zakresie, a w szczególności posiadać odpowiednią homologację na samochód specjalny pogrzebowy, tj. wpis do dowodu rejestracyjnego, potwierdzający możliwość przewozu zwłok.
  19. Pojazd przeznaczony do świadczenia usług przewozu zwłok i szczątków ludzkich zgodnie z wytycznymi zawartymi w §4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. 2007 nr 249 poz. 1866), powinien:
  1. być trwale oznakowany w sposób wskazujący na jego przeznaczenie,
  2. posiadać kabinę kierowcy odizolowaną od części przeznaczonej na umieszczenie zwłok albo szczątków zwłok,
  3. posiadać zabezpieczenie przed przesuwaniem się trumny lub pojemnika na zwłoki albo szczątki ludzkie podczas przewozu,
  4. posiadać podłogę w części przeznaczonej na umieszczenie trumny lub pojemnika na zwłoki albo szczątki ludzkie wykonywaną z materiałów łatwo zmywalnych i odpornych na działanie środków dezynfekujących,
  5. posiadać wydzielone miejsce na przechowywanie środków dezynfekujących, sprzętu myjąco-czyszczącego oraz jednorazowych rękawic ochronnych.
  1. W pojeździe przeznaczonym do świadczenia usług przewozu zwłok i szczątków ludzkich nie dopuszcza się montażu miejsc siedzących w części przeznaczonej na umieszczenie trumny lub pojemnika ze zwłokami lub szczątkami ludzkimi.
  2. W okresie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się być ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50.000,00 zł. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu na każde żądanie (w tym przed podpisaniem umowy dotyczącej przedmiotowego zamówienia) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia wraz z dowodem opłacenia wymagalnej składki / składek ubezpieczeniowych.
  3. Przedmiot zamówienia objęty niniejszym postępowaniem nie obejmuje przewozu zwłok / szczątków ludzkich z miejsc publicznych. Zgodnie z art. 13 ustawy z dnia 13 stycznia 1959r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 576 z późn. zm.) organizacja tego rodzaju przewozów należy do zadań powiatu.
  4. Szczegółowe informacje dotyczące warunków i sposobu realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w Załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego – Projekt umowy.

 

  1. TERMIN I SPOSÓB REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
  1. Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia na czas określony, tj. na okres 12 miesięcy.
  2. Przedmiot zamówienia (usługi) będzie realizowany sukcesywnie przez okres obowiązywania umowy lub do osiągnięcia maksymalnej wartości umowy, w zależności co nastąpi wcześniej.

 

  1. OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
  1. Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia.
  2. W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
  1. zdolności występowania w obrocie gospodarczym (Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań);

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;

  1. uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań);  Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;
  2. sytuacji ekonomicznej lub finansowej (Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań);

Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;

  1. zdolności technicznej lub zawodowej – Wykonawca spełni warunek dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej jeżeli wykaże, że dysponuje przynajmniej jednym pojazdem (środkiem transportu) przystosowanym do przewozu zwłok i szczątków ludzkich, osobno dla każdej Części zamówienia, dla której Wykonawca składa ofertę. W celu potwierdzenia, że środek transportu spełnia wymagania Zamawiającego Wykonawca, przed zawarciem umowy, musi przedstawić Zamawiającemu aktualne protokoły lub opinie właściwej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej na każdy z posiadanych środków transportu, zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 416 z późn. zm.) oraz §10 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (t.j. – Dz. U. 2021 poz. 1910) i §4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. 2007 nr 249 poz. 1866). Przed zawarciem umowy Wykonawca musi przedstawić również potwierdzenie dysponowania środkiem (środkami transportu) przystosowanym do wykonywania zamówienia, tj. kserokopia dowodu rejestracyjnego, z której wynika, że pojazd ma ważne badania techniczne i jest zarejestrowany jako samochód specjalny pogrzebowy, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, a jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie ma takiej adnotacji należy dołączyć dokument potwierdzający jego przeznaczenie do przewozu zwłok oraz posiadanie ważnych badań technicznych.

W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na dwie Części jednocześnie to minimalna liczba będących w dyspozycji Wykonawcy pojazdów winna odpowiadać sumie tych pojazdów wymaganej dla tych Części, na które Wykonawca składa ofertę. W okresie realizacji zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli faktu i podstaw dysponowania przez Wykonawcę poszczególnymi pojazdami skierowanymi do realizacji zamówienia.

  1. Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 514 z późn. zm.) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawcę:
  1. wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy,
  2. którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 644 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy,
  3. którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. – Dz. U. 2023 poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.

Wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy Zamawiający odrzuci ofertę takiego Wykonawcy. Zamawiający będzie weryfikował przesłankę wykluczenia, o której mowa powyżej, na podstawie wykazów określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 oraz listy obejmującej osoby i podmioty, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 ww. ustawy.

 

  1. TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ:
        1. Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktu z Wykonawcami w zakresie udzielenia wyjaśnień, co do sposobu przygotowania i złożenia oferty są:
  1. Justyna Pietraszko – Specjalista ds. zamówień publicznych – tel. 33 475 81 64.
  2. Paulina Makoś – Inspektor – tel. 33 475 81 64.  
        1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Wnioski o wyjaśnienia treści niniejszego Zapytania ofertowego należy kierować na adres e-mail: sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, jednakże nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Treść wniosków wraz z udzielonymi wyjaśnieniami Zamawiający udostępni wyłącznie na stronie internetowej wskazanej w ust. 3 poniżej.

UWAGA: Zamawiający nie udziela indywidualnych odpowiedzi w zakresie wniosków o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.

        1. Adres strony internetowej, na której udostępniana jest dokumentacja postępowania,  zmiany i wyjaśnienia treści Zapytania ofertowego oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z przedmiotowym postępowaniem: https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala (zakładka: Aktualności – Zamówienia publiczne – Ogłoszenia).

 

  1. SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
  1. Wymagania formalne:
  1. oferta musi być kompletna i przygotowana zgodnie z treścią Zapytania ofertowego przy wykorzystaniu Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego; do Formularza ofertowego należy dołączyć dokumentację wymienioną w ust. 2 niniejszego rozdziału,
  2. do sporządzenia oferty cenowej Zamawiający rekomenduje wykorzystanie formatów: .pdf .docx .xls .jpg (.jpeg) ze szczególnym wskazaniem na .pdf
  3. ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej, w języku polskim,
  4. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej Części zamówienia, Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w odniesieniu do wszystkich Części zamówienia (Zamawiający nie ogranicza liczby Części, na które oferty częściowe może złożyć jeden Wykonawca), 
  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
  6. Zamawiający nie przewiduje prowadzenia z Wykonawcami rozliczeń w walutach obcych,
  7. oferta musi spełniać wszystkie wymagania określone w Zapytaniu ofertowym, Wykonawca winien zdobyć wszelkie niezbędne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty,
  8. oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy tj. osobę (osoby) wymienioną we właściwym rejestrze lub inną osobę (osoby) pisemnie umocowaną do reprezentowania Wykonawcy (firmy),

UWAGA: w przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wymaga się podpisania oferty przez wszystkich wspólników lub dołączenie do oferty pełnomocnictwa udzielonego przez wszystkich wspólników osobie, która podpisała ofertę.

  1. Oferta musi zawierać:
  1. wypełniony i podpisany Formularz ofertowy; podana wartość zamówienia brutto oferty musi obejmować wykonanie całego przedmiotu zamówienia oraz uwzględniać wszystkie koszty Wykonawcy niezbędne dla realizacji przedmiotu zamówienia; wartość zamówienia powinna być określona liczbowo i słownie, w zaokrągleniu do dwóch miejsc po przecinku, zgodnie z zasadami matematycznymi,
  2. wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów samochodowych wraz z informacją na temat rodzaju każdego pojazdu, numeru rejestracyjnego, roku produkcji, a także informacją o podstawie dysponowania danym środkiem transportu oraz oświadczeniem Wykonawcy w zakresie spełniania przez dany pojazd warunków postępowania dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej (wzór wykazu pojazdów samochodowych Wykonawcy stanowi Załącznik nr 3 do Zapytania ofertowego),
  3. aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
  4. stosowny dokument np.: pełnomocnictwo lub upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, jeżeli nie wynika ono z ogólnie obowiązujących przepisów lub innych dokumentów rejestrowych.

Zamawiający nie wzywa do uzupełnienia ww. dokumentacji, jeżeli może ją uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 1557 z późn. zm.).

 

  1. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:
  1. Ofertę cenową należy przesłać pocztą elektroniczną na adres e-mail sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl w terminie:

do dnia 13 października 2025r. do godziny 1200.

  1. Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca jest zobowiązany, przed złożeniem oferty, do zapoznania się z wymaganiami Zamawiającego. Złożenie oferty jest równoważne z akceptacją wszystkich warunków zawartych w Zapytaniu ofertowym.

 

  1. KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY: 
  1. Kryterium wyboru Wykonawcy (oddzielnie dla każdej Części zamówienia) stanowi kryterium cenowe (cena 100%) – łączna cena oferty brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.  
  2. Metoda oceny kryterium: Cena = 100%, gdzie:

najniższa łączna cena brutto oferty podlegającej ocenie

_____________________________________________________   X 100

łączna cena brutto oferty badanej

Podstawą przyznania punktów w kryterium Cena jest łączna cena oferty brutto podana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym. Cena oferty brutto musi uwzględniać wszelkie koszty jakie Wykonawca poniesie w związku z realizacją przedmiotu zamówienia. W przypadku realizacji usługi poza granicami administracyjnymi miasta będącego siedzibą danej prokuratury cena tej usługi wynika z ryczałtu oraz stawki za każdy kilometr przewozu zwłok poza granicami administracyjnymi danego miasta. Kwota ryczałtu obejmuje wszystkie nakłady związane z realizacją usługi przewozu, tj. w szczególności koszt worka, środków dezynfekujących, sprzętu myjąco-czyszczącego, jednorazowych rękawic ochronnych, koszty usług tj. zapakowanie zwłok w worek, załadunek, przewóz i wyładunek zwłok w miejscu ich dowozu itp. Należy przewidzieć ewentualność odbierania zwłok z utrudnieniami (np. rozkład, w częściach, utrudnione dojście do miejsca zdarzenia, noc, święto itp.).

  1. Zamawiający do realizacji zamówienia wybierze ofertę z najniższą łączną ceną brutto oferty podaną przez Wykonawcę.
  2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny, a Wykonawca winien udzielić odpowiedzi w terminie i formie wskazanej przez Zamawiającego.
  3. Zamawiający poprawi w ofercie:
  1. oczywiste omyłki pisarskie,
  2. oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
  3. inne omyłki polegające na niezgodności oferty z niniejszym Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,

- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

  1. Za oczywistą omyłkę rachunkową Zamawiający uzna w szczególności:
  1. wszystkie omyłki w działaniach arytmetycznych na liczbach, z uwzględnieniem ich konsekwencji,
  2. omyłki polegające na rozbieżności w cenie oferty podanej liczbowo i słownie, przyjmując za poprawny zapis ten, który wynika z poprawnie wykonanych obliczeń arytmetycznych.
  1. UWAGA: Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu będzie udostępniona na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, a także przekazana wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty w postępowaniu.
  2. Podstawą nawiązania współpracy będzie podpisanie umowy na realizację przedmiotu zamówienia, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
  3. Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej oferty najwyżej ocenionej spośród pozostałych ważnych ofert (zgodnie z rankingiem ofert złożonych w postępowaniu). 

 

  1. KRYTERIA ODRZUCENIA OFERTY WYKONAWCY: 
  1. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy:
  1. jeżeli jej treść nie odpowiada treści Zapytania ofertowego,
  2. jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
  3. wykluczonego z udziału w postępowaniu.  
  1. Zamawiający może odrzucić ofertę jeżeli została złożona przez Wykonawcę, który wcześniej nienależycie wykonał zamówienie dla Zamawiającego (w szczególności bez zachowania terminów umownych, niezgodnie z postanowieniami umowy, bez wywiązania się z warunków gwarancji czy rękojmi).
  2. W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, a także wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw, załączonych do oferty oraz uzupełnienia wymaganych oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw.
  3. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy jeżeli zaoferowana cena będzie wydawała się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i będzie budziła wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny będzie spoczywać na Wykonawcy. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy, który nie udzieli wyjaśnień (za brak wyjaśnień zostanie uznane również złożenie wyjaśnień lakonicznych, ogólnikowych, niepopartych dowodami), o których mowa powyżej lub jeżeli dokonana ocena tych wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

  1. WYBÓR WYKONAWCY I ZAWARCIE UMOWY:
  1. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom określonym w Zapytaniu ofertowym oraz została uznana za najkorzystniejszą z punktu widzenia kryterium oceny ofert przyjętego w postępowaniu.
  2. Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w Załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego. 
  3. Wykonawca, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wraz z dowodem opłacenia wymagalnej składki / składek ubezpieczeniowych. 
  4. W celu potwierdzenia, iż środek transportu spełnia wymagania Zamawiającego Wykonawca, przed zawarciem umowy, musi przedstawić Zamawiającemu aktualne protokoły lub opinie właściwej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej na każdy ze środków transportu wskazanych przez Wykonawcę w wykazie niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów samochodowych, zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 416 z późn. zm.) oraz §10 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2001r. w sprawie postępowania ze zwłokami i szczątkami ludzkimi (t.j. – Dz. U. 2021 poz. 1910) i §4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 27 grudnia 2007r. w sprawie wydawania pozwoleń i zaświadczeń na przewóz zwłok i szczątków ludzkich (Dz. U. 2007 nr 249 poz. 1866). Przed podpisaniem umowy Wykonawca musi przedstawić również potwierdzenie dysponowania środkiem (środkami transportu) przystosowanym do wykonywania zamówienia, tj. kserokopia dowodu rejestracyjnego, z której wynika, że pojazd ma ważne badania techniczne i jest zarejestrowany jako samochód specjalny pogrzebowy, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, a jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie ma takiej adnotacji należy dołączyć dokument potwierdzający jego przeznaczenie do przewozu zwłok oraz posiadanie ważnych badań technicznych.
  5. Zamawiający zastrzega, że może zakończyć postępowanie na każdym jego etapie, w szczególności bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podawania przyczyn. Wykonawcom nie przysługują z tego tytułu jakiekolwiek roszczenia.
  1. Integralną częścią Zapytania ofertowego jest:
  1. Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy.  
  2. Załącznik nr 2 – Projekt umowy.
  3. Załącznik nr 3 – Wykaz niezbędnych do wykonania zamówienia pojazdów samochodowych.
  1. Obowiązek informacyjny związany z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej:

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej: RODO oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”, Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej informuje, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej z siedzibą przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, tel. 33 47-58-101, e-mail: sekretariat.pobbi@prokuratura.gov.pl, reprezentowana przez Prokuratora Okręgowego w Bielsku-Białej.
  2. Inspektorem ochrony danych w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej jest Pani Aneta Machejek-Bąk, tel. 33 47-58-158, e-mail: iod.pobbi@prokuratura.gov.pl
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO na zasadach określonych przepisami ustawy Pzp, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie procedury udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130.000,00 złotych.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym może zostać udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
  5. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, przechowywanie będzie obejmowało cały okres obowiązywania umowy.
  6. Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem (art. 19 ust. 5 ustawy Pzp).
  7. Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
  8. Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
  9. W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
  10. Posiada Pani/Pan:
  1. na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  2. na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
  3. na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
  4. prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  1. Nie przysługuje Pani/Panu***:
  1. w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  2. prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
  3. na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

 

Prokurator Okręgowy     

 

 

 

*      Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp, skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania i jego załączników, o czym mowa w art. 76 ustawy Pzp.

**      Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp,  w postępowaniu  o udzielenie  zamówienia  zgłoszenie  żądania  ograniczenia  przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. Natomiast w myśl art. 74 ust. 3 ustawy Pzp w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.

*** Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach stosowania  przepisów RODO, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 tej ustawy Pzp, w ogłoszeniu o zamówieniu, w dokumentach zamówienia lub w inny sposób dostępny dla osoby, której dane osobowe dotyczą.

Materiały

Załącznik​_nr​_1​_Formularz​_ofertowy
Załącznik​_nr​_1​_Formularz​_ofertowy.docx 0.06MB
Załącznik​_nr​_2​_Projekt​_umowy
Załącznik​_nr​_2​_Projekt​_umowy.pdf 0.30MB
Załącznik​_nr​_3​_Wykaz​_pojazdów​_samochodowych
Załącznik​_nr​_3​_Wykaz​_pojazdów​_samochodowych.docx 0.02MB
Zapytanie​_ofertowedocx
Zapytanie​_ofertowedocx.pdf 0.18MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.10.2025 13:23 Arkadiusz Boczek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Arkadiusz Boczek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych 5.0 15.10.2025 14:35 Jarosław Waliczek
Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych 4.0 03.10.2025 14:10 Arkadiusz Boczek
Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych 3.0 03.10.2025 13:40 Arkadiusz Boczek
Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych 2.0 03.10.2025 13:40 Arkadiusz Boczek
Świadczenie usług przewozu zwłok, szczątków ludzkich oraz próbek do badań na zlecenie Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych 1.0 03.10.2025 13:23 Arkadiusz Boczek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}