Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy oraz wsparcia psychologicznego dla potrzeb Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych
06.10.2025
Bielsko-Biała, data zgodna z podpisem
3012-7.262.17.2025
ZAPYTANIE OFERTOWE
Zamawiający – Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej zaprasza do złożenia oferty w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego przedmiotem jest: „Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy oraz wsparcia psychologicznego dla potrzeb Prokuratury Okręgowej
w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych”.
- NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej
ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała
REGON: 000569438, NIP 547-15-17-745
tel.: 33 475 81 64
godziny urzędowania: pięciodniowy tydzień pracy, od poniedziałku do piątku w godzinach od 730 do 1530
e-mail: sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl
adres strony internetowej: https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala
- TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Ze względu na wartość zamówienia publicznego nieprzekraczającą kwoty 130.000,00 złotych netto nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zm.) w oparciu o zapis art. 2 ust. 1 pkt 1 tejże ustawy. Wybór Wykonawcy przedmiotu zamówienia odbędzie się na podstawie badania rynku i porównania ofert cenowych.
- RODZAJ ZAMÓWIENIA, KOD CPV:
- Rodzaj zamówienia: usługi.
- Kod CPV: 85121000-3 Usługi medyczne
- OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA:
- Przedmiotem zamówienia jest sprawowanie profilaktycznej opieki zdrowotnej oraz wsparcia psychologicznego dla potrzeb Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych (prokuratur okręgu bielskiego) na terenie miasta:
- Bielska-Białej (Część I zamówienia),
- Żywca (Część II zamówienia),
- Cieszyna (Część III zamówienia).
- Jednostkami podległymi Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej są:
- Prokuratura Rejonowa Bielsko-Biała-Północ w Bielsku-Białej, ul. Listopadowa 31, 43-300 Bielsko-Biała,
- Prokuratura Rejonowa Bielsko-Biała- Południe w Bielsku-Białej, ul. Sobieskiego 9, 43-300 Bielsko-Biała,
- Prokuratura Rejonowa w Żywcu, ul. Powstańców Śląskich 9, 34-300 Żywiec,
- Prokuratura Rejonowa w Cieszynie, ul. Garncarska 8, 43-400 Cieszyn.
- Usługi będą świadczone zgodnie z wszelkimi wymogami prawnymi, w szczególności wynikającymi z przepisów:
- ustawy z dnia 27 czerwca 1997r. o służbie medycyny pracy (t.j. – Dz. U. 2022 poz. 437 z późn. zm.),
- działu X ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 277 z późn. zm.),
- rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy (t.j. – Dz. U. 2023 poz. 607),
- uchwały nr 204 Rady Ministrów z dnia 17 października 2023r. w sprawie przyjęcia Krajowego Planu Przeciwdziałania Przestępstwom Przeciwko Wolności Seksualnej i Obyczajności na Szkodę Małoletnich na lata 2023-2026 (M.P. 2023 poz. 1235).
- W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy mający wiedzę, doświadczenie, dysponujący potencjałem technicznym i osobowym niezbędnym do realizacji zamówienia oraz posiadający uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie objętym przedmiotem zamówienia, a także znajdujący się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej prawidłowe wykonanie zamówienia.
- Zakres przedmiotowy usług obejmuje w szczególności:
- wykonywanie badań wstępnych, okresowych i kontrolnych przewidzianych w przepisach, o których mowa ust. 3 niniejszego rozdziału,
- orzecznictwo lekarskie do celów przewidzianych w Kodeksie pracy i przepisach wykonawczych wydanych na jego podstawie,
- ocenę możliwości wykonywania pracy na określonym stanowisku, uwzględniającą stan zdrowia i zagrożenia występujące w miejscu pracy,
- prowadzenie czynnego poradnictwa w stosunku do chorych na choroby zawodowe lub inne choroby związane z wykonywaną pracą,
- świadczenie wsparcia psychologicznego dla prokuratorów Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych.
- Poprzez badania wstępne oraz badania okresowe Zamawiający rozumie: badania podstawowe (tj. OB, morfologia, badanie ogólne moczu, badanie poziomu cukru we krwi, badanie poziomu cholesterolu, EKG serca, RTG klatki piersiowej, badania okulistyczne) + wywiad medyczny lekarza medycyny pracy (dotyczący głównych dolegliwości pacjenta, dotychczasowego leczenia, przebytych poważniejszych chorób) + badania wynikające z załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Zdrowia i Opieki Społecznej z dnia 30 maja 1996r. w sprawie przeprowadzania badań lekarskich pracowników, zakresu profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami oraz orzeczeń lekarskich wydawanych do celów przewidzianych w Kodeksie pracy + orzeczenie lekarza medycyny pracy + inne badania zlecone przez Zamawiającego.
- Poprzez badania kontrolne Zamawiający rozumie: badania przeprowadzane przez lekarza medycyny pracy w przypadku niezdolności do pracy trwającej dłużej niż 30 dni, spowodowanej chorobą pracownika + orzeczenie lekarza medycyny pracy stwierdzającego brak przeciwwskazań zdrowotnych bądź przeciwskazania zdrowotne do pracy na określonym stanowisku w warunkach pracy opisanych w skierowaniu na badania lekarskie.
- Poprzez świadczenie wsparcia psychologicznego dla prokuratorów Zamawiający rozumie indywidualną konsultację psychologiczną, obejmującą w szczególności prokuratorów prowadzących postępowania o czyny zabronione przeciwko wolności seksualnej i obyczajowości na szkodę małoletnich, jak również z innych kategorii postępowań, powodujących duże obciążenie psychiczne lub emocjonalne.
- Wykonawca jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy służbowej informacji powziętych w trakcie i podczas wykonywania czynności będących przedmiotem zamówienia w okresie obowiązywania umowy oraz po jej zakończeniu – bezterminowo.
- Szczegółowe informacje dotyczące warunków i sposobu realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w Załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego – Projekt umowy.
- TERMIN I SPOSÓB REALIZACJI ZAMÓWIENIA:
- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia na czas określony, tj. na okres 24 miesięcy.
- Planowany termin realizacji zamówienia: od dnia 1 listopada 2025r. do dnia 31 października 2027r.
- Przedmiot zamówienia (usługi) będzie realizowany sukcesywnie, według potrzeb Zamawiającego, przez cały okres obowiązywania umowy.
- Zasady świadczenia usług profilaktycznej opieki zdrowotnej:
- Wykonawca zobowiązany będzie do wykonania badań wstępnych, okresowych i kontrolnych jedynie na podstawie imiennego skierowania wystawionego przez Zamawiającego bądź jednostkę podległą, które powinno zawierać co najmniej:
- określenie rodzaju badania profilaktycznego, które ma zostać wykonane,
- w przypadku osób przyjmowanych do pracy – określenie stanowiska pracy, na którym osoba ta ma być zatrudniona,
- w przypadku pracowników Zamawiającego – określenie stanowiska pracy, na którym dany pracownik jest zatrudniony,
- opis warunków pracy, uwzględniający informacje o występowaniu na danym stanowisku pracy czynników niebezpiecznych, szkodliwych dla zdrowia lub czynników uciążliwych i innych wynikających ze sposobu wykonywania pracy, z podaniem wielkości narażenia oraz aktualnych wyników i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia, wykonanych na tych stanowiskach,
- badania profilaktyczne powinny zostać wykonane nie później niż w ciągu 7 dni roboczych od momentu rejestracji pracownika lub osoby przyjmowanej do pracy w placówce Wykonawcy,
- Wykonawca w ramach badań wstępnych oraz okresowych ma bezwzględny obowiązek każdorazowo przeprowadzać wszystkie wymagane przez Zamawiającego badania podstawowe, określone w Rozdziale IV ust. 6 Zapytania ofertowego, o ile nie wystąpią przeciwwskazania medyczne uniemożliwiające wykonanie któregokolwiek ze wskazanych badań,
- jeżeli Wykonawca, na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego lub na podstawie wyników badań podstawowych uzna, iż koniecznym jest przeprowadzenie badań specjalistycznych pracownika lub osoby przyjmowanej do pracy, wówczas wypisuje dla danej osoby skierowanie na przeprowadzenie tychże badań, jednocześnie niezwłocznie informując o zaistniałym fakcie Zamawiającego, pisemnie pocztą elektroniczną na adres: sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl Informacja ta powinna zawierać dane osoby oraz rodzaj badania, na które została skierowana, jak również cenę danego badania specjalistycznego. Wykonawca może poszerzyć zakres badań profilaktycznych o konieczne badania specjalistyczne lub konsultacje wyłącznie wtedy, gdy będą one niezbędne do wydania orzeczenia lekarza medycyny pracy,
- warunkiem wydania orzeczenia lekarza medycyny pracy jest zgłoszenie się pracownika lub osoby przyjmowanej do pracy z wynikami wszystkich badań podstawowych, specjalistycznych i pomocniczych, do przeprowadzenia których został skierowany,
- pracownicy lub osoby przyjmowane do pracy, badani profilaktycznie, otrzymywać będą dwa egzemplarze zaświadczenia o zdolności do pracy, z których jeden egzemplarz przeznaczony jest dla Zamawiającego, a drugi dla osoby badanej. W przypadku stwierdzenia przeciwwskazań do pracy na danym stanowisku, Wykonawca będzie bezpośrednio powiadamiał Zamawiającego o tym fakcie, niezwłocznie po przeprowadzeniu badania,
- badania lekarskie zostaną przeprowadzone w placówkach medycznych wskazanych przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego,
- badania specjalistyczne i pomocnicze powinny być przeprowadzone na terenie miasta:
- Bielska-Białej (Część I zamówienia),
- Żywca (Część II zamówienia),
- Cieszyna (Część III zamówienia),
we właściwych poradniach specjalistycznych i pracowniach współpracujących i rozliczających się z Wykonawcą, za skierowaniem lekarzy pracujących w siedzibie / placówce Wykonawcy,
- szczegółowe zasady świadczenia usług profilaktycznej opieki zdrowotnej zawarte są w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania.
- Zasady świadczenia usług wsparcia psychologicznego:
- w ramach niniejszego postępowania usługi wsparcia psychologicznego obejmować będą prokuratorów wszystkich prokuratur okręgu bielskiego, niezależnie od kategorii prowadzonych postępowań,
- usługi wsparcia psychologicznego powinny być świadczone na terenie miasta:
- Bielska-Białej (Część I zamówienia),
- Żywca (Część II zamówienia),
- Cieszyna (Część III zamówienia),
- konsultacje psychologiczne odbywać się będą w placówce / gabinecie wskazanym przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, którego wzór stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego,
- konsultacja psychologiczna powinna zostać przeprowadzona w terminie do 10 dni roboczych od dnia dokonania zgłoszenia,
- przed każdą wizytą prokurator zobowiązany jest do okazania legitymacji służbowej prokuratora, na której będzie widniała informacja o zajmowanym stanowisku i jednostce prokuratury, w której pracuje,
- przedstawiciel Wykonawcy będzie zobowiązany do sprawdzenia legitymacji służbowej prokuratora celem potwierdzenia czy osoba zgłaszająca się na konsultacje psychologiczne jest prokuratorem prokuratury okręgu bielskiego,
- szczegółowe zasady świadczenia usług wsparcia psychologicznego zawarte są w Projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Zapytania.
- W okresie realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązuje się być ubezpieczonym od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 50.000,00 zł. Wykonawca przedłoży Zamawiającemu na każde żądanie (w tym przed podpisaniem umowy dotyczącej przedmiotowego zamówienia) dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia wraz z dowodem opłacenia wymagalnej składki / składek ubezpieczeniowych.
- Wykonawca jest odpowiedzialny w całości za zapewnienie należytego przebiegu oraz terminowego wykonania przedmiotu zamówienia.
- OPIS WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
- Wykonawca ubiegający się o zamówienie publiczne musi posiadać niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia.
- W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
- zdolności występowania w obrocie gospodarczym (Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań);
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej (Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań); Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej (Zamawiający nie określa w tym zakresie żadnych szczegółowych wymagań);
Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;
- zdolności technicznej lub zawodowej – o udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 2 ustawy z dnia 27 czerwca 1997r. o służbie medycyny pracy mogą realizować zadania medycyny pracy. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku na podstawie oświadczenia Wykonawcy złożonego w Formularzu ofertowym, którego treść stanowi Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
- Na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 514 z późn. zm.) z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wyklucza się Wykonawcę:
- wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy,
- którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (t.j. – Dz. U. 2025 poz. 644 z późn. zm.) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy,
- którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (t.j. – Dz. U. 2023 poz. 120 z późn. zm.) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ww. ustawy.
Wykluczenie następować będzie na okres trwania ww. okoliczności. W przypadku Wykonawcy wykluczonego na podstawie art. 7 ust. 1 ww. ustawy Zamawiający odrzuci ofertę takiego Wykonawcy. Zamawiający będzie weryfikował przesłankę wykluczenia, o której mowa powyżej, na podstawie wykazów określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 oraz listy obejmującej osoby i podmioty, wobec których są stosowane środki, o których mowa w art. 1 ww. ustawy.
- TRYB UDZIELANIA WYJAŚNIEŃ:
-
- Uprawnionymi do bezpośredniego kontaktu z Wykonawcami w zakresie udzielenia wyjaśnień, co do sposobu przygotowania i złożenia oferty są:
- Justyna Pietraszko – Specjalista ds. zamówień publicznych – tel. 33 475 81 64.
- Paulina Makoś – Inspektor – tel. 33 475 81 64.
-
- Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego. Wnioski o wyjaśnienia treści niniejszego Zapytania ofertowego należy kierować na adres e-mail: sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl Zamawiający niezwłocznie udzieli wyjaśnień, jednakże nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Treść wniosków wraz z udzielonymi wyjaśnieniami Zamawiający udostępni wyłącznie na stronie internetowej wskazanej w ust. 3 poniżej.
UWAGA: Zamawiający nie udziela indywidualnych odpowiedzi w zakresie wniosków o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
3. Adres strony internetowej, na której udostępniana jest dokumentacja postępowania, zmiany i wyjaśnienia treści Zapytania ofertowego oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z przedmiotowym postępowaniem: https://www.gov.pl/web/po-bielsko-biala (zakładka: Aktualności – Zamówienia publiczne – Ogłoszenia).
- SPOSÓB PRZYGOTOWANIA OFERTY:
- Wymagania formalne:
- oferta musi być kompletna i przygotowana zgodnie z treścią Zapytania ofertowego przy wykorzystaniu Formularza ofertowego, stanowiącego Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego;
- ofertę należy złożyć, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej, w języku polskim,
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej Części zamówienia, Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych w odniesieniu do wszystkich Części zamówienia (Zamawiający nie ogranicza liczby Części, na które oferty częściowe może złożyć jeden Wykonawca),
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych,
- Zamawiający nie przewiduje prowadzenia z Wykonawcami rozliczeń w walutach obcych,
- oferta musi spełniać wszystkie wymagania określone w Zapytaniu ofertowym, Wykonawca winien zdobyć wszelkie niezbędne informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty,
- oferta musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentowania Wykonawcy tj. osobę (osoby) wymienioną we właściwym rejestrze lub inną osobę (osoby) pisemnie umocowaną do reprezentowania Wykonawcy (firmy),
UWAGA: w przypadku składania oferty przez spółkę cywilną wymaga się podpisania oferty przez wszystkich wspólników lub dołączenie do oferty pełnomocnictwa udzielonego przez wszystkich wspólników osobie, która podpisała ofertę.
- Oferta musi zawierać:
- wypełniony i podpisany Formularz ofertowy wraz ze szczegółowym wykazem załączonych do oferty dokumentów; w ofercie należy podać kwotę brutto każdego pojedynczego badania, nie dopuszcza się odwoływania do aktualnych cenników lub innych dokumentów Wykonawcy;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej,
- stosowny dokument np.: pełnomocnictwo lub upoważnienie do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, jeżeli nie wynika ono z ogólnie obowiązujących przepisów lub innych dokumentów rejestrowych.
Zamawiający nie wzywa do uzupełnienia ww. dokumentacji, jeżeli może ją uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 1557 z późn. zm.).
- TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT:
- Ofertę cenową należy przesłać w formie skanu dokumentów „pdf” lub w formie elektronicznej na adres e-mail sekretariat.wba.pobbi@prokuratura.gov.pl w terminie:
do dnia 14 października 2025r. do godziny 1000.
- Termin związania ofertą wynosi 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. Wykonawca jest zobowiązany, przed złożeniem oferty, do zapoznania się z wymaganiami Zamawiającego. Złożenie oferty jest równoważne z akceptacją wszystkich warunków zawartych w Zapytaniu ofertowym.
- KRYTERIA WYBORU NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY:
- Kryterium wyboru Wykonawcy stanowi kryterium cenowe:
- łączna cena brutto oferty w zakresie usług medycyny pracy (70%) – podstawą oceny jest suma jednostkowych cen brutto wszystkich badań profilaktycznych wymienionych przez Zamawiającego w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
Ilość punktów dla kryterium zostanie obliczona wg wzoru:
najniższa zaoferowana łączna cena brutto oferty podlegającej ocenie
C1 = ------------------------------------------------------------------------------------------------- x 70
łączna cena brutto oferty badanej
Wynik obliczeń zaokrąglany jest do dwóch miejsc po przecinku.
Zamawiający wymaga od Wykonawcy wyceny wszystkich badań profilaktycznych wymienionych w Formularzu ofertowym. Brak wyceny któregokolwiek z badań będzie skutkowało odrzuceniem oferty. Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w ramach kryterium C1 wynosi 70 pkt.
- cena brutto oferty w zakresie usług wsparcia psychologicznego (30%) – podstawą oceny jest jednostkowa cena brutto konsultacji psychologicznej, zaoferowana przez Wykonawcę w Formularzu ofertowym, stanowiącym Załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego.
Ilość punktów dla kryterium zostanie obliczona wg wzoru:
najniższa zaoferowana jednostkowa cena brutto oferty podlegającej ocenie
C2 = ----------------------------------------------------------------------------------------------------- x 30
jednostkowa cena brutto oferty badanej
Wynik obliczeń zaokrąglany jest do dwóch miejsc po przecinku.
Maksymalna liczba punktów, jaką Wykonawca może uzyskać w ramach kryterium C2 wynosi 30 pkt. W przypadku nie zaoferowania (braku wyceny) przez Wykonawcę usługi w zakresie wsparcia psychologicznego Zamawiający przyzna Wykonawcy w tej kategorii 0 pkt.
- Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska najwyższą łączną liczbę punktów według wzoru:
C = C1 + C2 gdzie:
C – łączna liczba punktów,
C1 – punkty przyznane w kryterium C1,
C2 – punkty przyznane w kryterium C2.
- Łącznie oferta w ramach ww. kryteriów może uzyskać maksymalnie 100 punktów.
- Zamawiający dokona oceny ofert oddzielnie dla każdej z Części zamówienia, wskazanych w Rozdziale IV ust. 1 Zapytania ofertowego.
- Zaoferowane ceny brutto usług powinny obejmować wszystkie koszty i składniki związane z realizacją zamówienia, w zakresie wynikającym z Zapytania ofertowego.
- Zamawiający do realizacji zamówienia wybierze ofertę z najniższą łączną ceną brutto oferty podaną przez Wykonawcę.
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawcy wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty, w tym zaoferowanej ceny, a Wykonawca winien udzielić odpowiedzi w terminie i formie wskazanej przez Zamawiającego.
- Zamawiający poprawi w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z niniejszym Zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty,
- niezwłocznie zawiadamiając o tym Wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
- Za oczywistą omyłkę rachunkową Zamawiający uzna w szczególności:
- wszystkie omyłki w działaniach arytmetycznych na liczbach, z uwzględnieniem ich konsekwencji,
- omyłki polegające na rozbieżności w cenie oferty podanej liczbowo i słownie, przyjmując za poprawny zapis ten, który wynika z poprawnie wykonanych obliczeń arytmetycznych.
- UWAGA: Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty w postępowaniu będzie udostępniona na stronie internetowej Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej, a także przekazana wszystkim Wykonawcom, którzy złożyli oferty w postępowaniu.
- Podstawą nawiązania współpracy będzie podpisanie umowy na realizację przedmiotu zamówienia, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego.
- Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, uchyli się od zawarcia umowy, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wyboru kolejnej oferty najwyżej ocenionej spośród pozostałych ważnych ofert (zgodnie z rankingiem ofert złożonych w postępowaniu).
- KRYTERIA ODRZUCENIA OFERTY WYKONAWCY:
- Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy:
- jeżeli jej treść nie odpowiada treści Zapytania ofertowego,
- jeżeli jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
- wykluczonego z udziału w postępowaniu.
- Zamawiający może odrzucić ofertę jeżeli została złożona przez Wykonawcę, który wcześniej nienależycie wykonał zamówienie dla Zamawiającego (w szczególności bez zachowania terminów umownych, niezgodnie z postanowieniami umowy, bez wywiązania się z warunków gwarancji czy rękojmi).
- W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert, a także wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw, załączonych do oferty oraz uzupełnienia wymaganych oświadczeń, dokumentów, pełnomocnictw.
- Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy jeżeli zaoferowana cena (dotyczy to zarówno łącznej ceny oferty wskazanej w ust. 7 pkt 1 Formularza ofertowego, jak i części składowych tej ceny oraz ceny wskazanej w ust. 7 pkt 2 Formularza ofertowego) będzie wydawała się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i będzie budziła wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów. Zamawiający zwróci się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny. Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny będzie spoczywać na Wykonawcy. Zamawiający może odrzucić ofertę Wykonawcy, który nie udzieli wyjaśnień (za brak wyjaśnień zostanie uznane również złożenie wyjaśnień lakonicznych, ogólnikowych, niepopartych dowodami), o których mowa powyżej lub jeżeli dokonana ocena tych wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdzi, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.
- WYBÓR WYKONAWCY I ZAWARCIE UMOWY:
- Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wymaganiom określonym w Zapytaniu ofertowym oraz została uznana za najkorzystniejszą z punktu widzenia kryteriów oceny ofert przyjętych w postępowaniu.
- Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zostanie poinformowany przez Zamawiającego o miejscu i terminie podpisania umowy. Wykonawca ma obowiązek zawrzeć umowę w sprawie zamówienia na warunkach określonych w Załączniku nr 2 do Zapytania ofertowego.
- Wykonawca, przed zawarciem umowy, zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu kopię dokumentu potwierdzającego posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej wraz z dowodem opłacenia wymagalnej składki / składek ubezpieczeniowych.
- Zamawiający zastrzega, że może zakończyć postępowanie na każdym jego etapie, w szczególności bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podawania przyczyn. Wykonawcom nie przysługują z tego tytułu jakiekolwiek roszczenia.
- Zamawiający zastrzega, że zawarcie umowy nie gwarantuje Wykonawcy wykonania jakiejkolwiek minimalnej ilości usług. Celem udzielenia zamówienia w poszczególnych lokalizacjach (częściach) jest zapewnienie jednostkom prokuratury okręgu bielskiego oraz osobom, których dotyczy zakres zamówienia, możliwie najdogodniejszych warunków wykonywania badań czy konsultacji. Wybór placówki, w której dana osoba skorzysta z usług objętych przedmiotem zamówienia należy do Zamawiającego.
- Integralną częścią Zapytania ofertowego jest:
- Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy.
- Załącznik nr 2 – Projekt umowy.
- Obowiązek informacyjny związany z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej:
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej: RODO oraz art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 11 września 2019r. Prawo zamówień publicznych (t.j. – Dz. U. 2024 poz. 1320 z późn. zm.), dalej „ustawa Pzp”, Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej informuje, że:
- Administratorem danych osobowych jest Prokuratura Okręgowa w Bielsku-Białej z siedzibą przy ul. Legionów 79, 43-300 Bielsko-Biała, tel. 33 47-58-101, e-mail: sekretariat.pobbi@prokuratura.gov.pl, reprezentowana przez Prokuratora Okręgowego w Bielsku-Białej.
- Inspektorem ochrony danych w Prokuraturze Okręgowej w Bielsku-Białej jest Pani Aneta Machejek-Bąk, tel. 33 47-58-158, e-mail: iod.pobbi@prokuratura.gov.pl
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b, c RODO na zasadach określonych przepisami ustawy Pzp, w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonym w trybie procedury udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza 130.000,00 złotych.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych mogą być osoby lub podmioty, którym może zostać udostępniona dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18 oraz art. 74 ustawy Pzp.
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 78 ust. 1 i 4 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, przechowywanie będzie obejmowało cały okres obowiązywania umowy.
- Zamawiający przetwarza dane osobowe zebrane w postępowaniu o udzielenie zamówienia w sposób gwarantujący zabezpieczenie przed ich bezprawnym rozpowszechnianiem (art. 19 ust. 5 ustawy Pzp).
- Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego – konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp.
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
- Posiada Pani/Pan:
- na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
- na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych*;
- na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO**;
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
- Nie przysługuje Pani/Panu***:
- w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
- prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
- na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
Prokurator Okręgowy
* Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 19 ust. 2 ustawy Pzp, skorzystanie przez osobę, której dane osobowe dotyczą, z uprawnienia do sprostowania lub uzupełnienia, o którym mowa w art. 16 RODO, nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu postępowania i jego załączników, o czym mowa w art. 76 ustawy Pzp.
** Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 19 ust. 3 ustawy Pzp, w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgłoszenie żądania ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 ust. 1 RODO, nie ogranicza przetwarzania danych osobowych do czasu zakończenia tego postępowania. Natomiast w myśl art. 74 ust. 3 ustawy Pzp w przypadku gdy wniesienie żądania dotyczącego prawa, o którym mowa w art. 18 ust. ust. 1 RODO, spowoduje ograniczenie przetwarzania danych osobowych zawartych w protokole postępowania lub załącznikach do tego protokołu, od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia zamawiający nie udostępnia tych danych, chyba że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO.
*** Wyjaśnienie: Zgodnie z art. 19 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający informuje o ograniczeniach stosowania przepisów RODO, o których mowa w art. 19 ust. 2 i 3 tej ustawy Pzp, w ogłoszeniu o zamówieniu, w dokumentach zamówienia lub w inny sposób dostępny dla osoby, której dane osobowe dotyczą.
Materiały
Załącznik nr 1 Formularz ofertowyZałącznik_nr_1_Formularz_ofertowy.docx 0.03MB Załącznik nr 2 Projekt umowy
Załącznik_nr_2_Projekt_umowy.pdf 0.27MB Zapytanie_ofertowedocx
Zapytanie_ofertowedocx.pdf 0.17MB
- Pierwsza publikacja:
- 06.10.2025 13:10 Jarosław Waliczek
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Jarosław Waliczek
| Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
|---|---|---|
| Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy oraz wsparcia psychologicznego dla potrzeb Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych | 3.0 | 15.10.2025 11:25 Jarosław Waliczek |
| Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy oraz wsparcia psychologicznego dla potrzeb Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych | 2.0 | 15.10.2025 08:07 Jarosław Waliczek |
| Świadczenie usług z zakresu medycyny pracy oraz wsparcia psychologicznego dla potrzeb Prokuratury Okręgowej w Bielsku-Białej i jednostek jej podległych | 1.0 | 06.10.2025 13:10 Jarosław Waliczek |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP