W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Komunikat

Uprzejmie informujemy, iż z dniem 23 maja 2022 roku wznowione zostają przyjęcia obywateli w sprawach skarg i wniosków – w ramach dyżurów pełnionych w każdy poniedziałek, od godziny 15.00 do godziny 18.00.

 

Komunikat

W związku z sytuacją epidemiologiczną związaną z rozprzestrzenianiem się koronowirusa SARS CoV-2, od dnia 16 marca 2020 roku, do odwołania, w Prokuraturze Regionalnej w Katowicach – nie są realizowane przyjęcia Obywateli w sprawie skarg i wniosków – w ramach dyżurów pełnionych w każdy poniedziałek, od godziny 15.00 do godziny 18.00.

Pozostałe sposoby przyjmowania skarg i wniosków pozostają bez zmian.

 

Tryb przyjmowania skarg i wniosków

Skargi i wnioski dotyczące działalności Prokuratury Regionalnej w Katowicach oraz jednostek podległych można składać w formie pisemnej poprzez:

  • złożenie pisma w kancelarii Prokuratury Regionalnej w Katowicach,
  • przesłanie za pośrednictwem poczty, na adres: Prokuratura Regionalna w Katowicach, ul. Wita Stwosza 31, 40-042 Katowice,
  • przesłanie w firmie dokumentu elektronicznego za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Platformy Usług Administracji Publicznej ePUAP,
  • przesłanie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: biuro.podawcze.rpkat@prokuratura.gov.pl
  • przesłanie faksem na numer: 32 258 78 66. 

Skarga lub wniosek złożone w formie pisemnej powinny zawierać:

  • imię, nazwisko (nazwę) oraz dokładny adres wnoszącego skargę/wniosek,
  • datę wniesienia skargi/wniosku,
  • treść skargi/wniosku,
  • w miarę możliwości sygnaturę akt sprawy oraz wskazanie jednostki prokuratury, której dotyczy skarga/wniosek.

 

Skargi i wnioski mogą być składane również ustnie do protokołu. Prokurator Regionalny w Katowicach lub wyznaczony przez niego prokurator przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdy poniedziałek od godz. 1500 do godz. 1800 (z wyjątkiem dni wolnych od pracy i świąt).

Zasady rozpoznawania skarg i wniosków

Zasady przyjmowania oraz rozpatrywania skarg i wniosków w jednostkach organizacyjnych prokuratury oraz organy właściwe do rozpoznawania skarg i wniosków regulują przepisy:

  • Działu VI Ustawy z dnia z dnia 28 stycznia 2016 r. - Prawo o prokuraturze
  • Dział XIV Rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 7 kwietnia 2016 r. - Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury

 

W zakresie nieuregulowanym we wskazanych wyżej aktach prawnych do rozpoznawania skarg i wniosków stosuje się przepisy:

  • Działu VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego,
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., nr 5, poz. 46).

 

Materiały

Wyciąg z ustawy Prawo o prokuraturze
Wyciąg​_z​_ustawy​_Prawo​_o​_prokuraturze.pdf 0.07MB
Wyciąg z regulaminu wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury
Wyciąg​_z​_regulaminu​_wewnętrzengo​_urzędowania​_powszechnych​_jednostek​_organizacyjnych​_prokuratury.pdf 0.08MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
22.03.2021 08:16 Tomasz Liszka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
prok. Dorota Wacławowicz
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 5.0 13.01.2023 15:16 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 4.0 02.08.2022 14:45 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 3.0 20.05.2022 14:55 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 2.0 20.05.2022 14:50 Tomasz Liszka
Skargi i wnioski 1.0 22.03.2021 08:16 Tomasz Liszka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}