W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Rekrutacja na rok szkolny 2024/25

Informacja o rekrutacji
Grafika z opisem rekrutacji na rok 2024/2025, kolorowe napisy na błękitnym tle, elementy obrazkowe przedstawiające instrumenty.

Wszystkich zainteresowanych rekrutacją w naszej szkole prosimy o wypełnienie podania o przyjęcie do szkoły i złożenie go w sekretariacie szkoły - tel. 55 279 25 93.

Podania należy składać do: 01.06.2024 2024 r. !!!

Termin badania przydatności: 08.06.2024, 10.06.2024 r. !!!

 


Uprzejmie informujemy, że do złożonego wniosku o przyjęcie do szkoły na rok 2024/2025 można dołączyć inne dokumenty określone w art. 131 ust. 2 ustawy  z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo Oświatowe (tj. Dz. U z 2023 r. poz. 900) tj.:

  • opinię o możliwości rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej, wydaną przez poradnię psychologiczno-pedagogiczną
  • oświadczenie o wielodzietności rodziny kandydata (troje lub więcej dzieci w rodzinie)*
  • w przypadku niepełnosprawności kandydata – orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t. j. Dz. U. z 2023 r. poz. 100 z późn. zm.)
  • w przypadku niepełnosprawności jednego z rodziców kandydata lub obojga rodziców kandydata lub rodzeństwa kandydata – orzeczenie o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenie równoważne w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych**;
  • prawomocny wyrok sądu rodzinnego orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu oraz oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie z jego rodzicem**.
  • dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2022 r. poz. 447 z późn. zm.)**.

    * Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia”.** Dokumenty są składane w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego odpisu lub wyciągu z dokumentu lub także w postaci kopii poświadczanej za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata.

    Dokumenty należy złożyć w sekretariacie szkoły do dnia 28.05.2024 r.

 

UWAGA!

Przed wypełnianiem komputerowym podania o przyjęcie do szkoły należy formularz pobrać – zapisać.

Podanie można wypełniać ręcznie.

Prosimy o dwustronne drukowanie podania o przyjęcie do szkoły!

Materiały

wniosek o przyjecie do szkoly 2024
wniosek​_o​_przyjecie​_do​_szkoly​_2024.pdf 0.86MB

Informacje dodatkowe

Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia im. Feliksa Nowowiejskiego w Kwidzynie przeprowadza co roku rekrutację kandydatów do klas pierwszych.

O przyjęcie do:

klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o sześcioletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 7 lat albo 6 lat w przypadku, o którym mowa w art. 36 ust. 1 i 2 ustawy – Prawo Oświatowe, oraz nie więcej niż 10 lat,

klasy pierwszej szkoły muzycznej I stopnia o czteroletnim cyklu kształcenia może ubiegać się kandydat, który w danym roku kalendarzowym kończy co najmniej 8 lat oraz nie więcej niż 16 lat.

Zasady rekrutacji reguluje Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatoweRozporządzenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 9 kwietnia 2019 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do publicznych szkół i publicznych placówek artystycznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych i statut szkoły.

Materiały

rekrutacja - wyciąg ze statutu szkoły
rekrutacja​_statut.pdf 0.12MB
Film rekrutacyjny MKiDN
Grafika przedstawia fotografie dłoni trzymającej pałki bębnowe

Wideo

Korzyści z nauki w szkole muzycznej
Grafika informująca o rekrutacji na rok 2024/2025 napisy na malinowym tle z kolorowymi pasami w pionie

Od lat wszystkie badania naukowe na świecie – medyczne, psychologiczne, socjologiczne – potwierdzają, że trening muzyczny jest kluczowym czynnikiem rozwoju inteligencji i zdolności edukacyjnych dzieci.

Nauka gry z nut na instrumencie muzycznym zapewnia znaczący rozwój m.in.:

  • zdolności edukacyjnych dzieci: uczenia się, logicznego myślenia, rozwiązywania zadań matematycznych,
  • umiejętności czytania, koncentracji, rozumienia treści, nauki języków obcych,
  • rozwój wszystkich pozostałych struktur, które tworzą naszą inteligencję!

Rozwija dyscyplinę w dzieciach. Gra na instrumencie muzycznym kształtuje dojrzałe cechy osobowości, uczy zarządzania czasem, wdraża do systematycznej nauki i ćwiczenia na instrumencie. Uczy dzieci zdyscyplinowania, zwiększa uwagę i skupienie.

Wzmacnia pamięć. Gra na instrumencie pobudza obie półkule mózgu. W ten sposób nie tylko wzmacnia pamięć, ale też zdolność uczenia się dziecka. Im więcej treningu muzycznego, tym lepszy rozwój intelektualny dziecka.

Pomaga w nauce języka polskiego i języków obcych. Lewa półkula mózgu odpowiada za umiejętności językowe. Trening muzyczny znacząco ją pobudza, przez co rozwija potencjał mózgu powiązany ze zdolnościami językowymi i rozumowaniem.

Poprawia koordynację. Gra na instrumencie muzycznym sprawia, że obie półkule mózgu pracują „całą parą”. Pracuje wtedy całe nasze ciało. Zostaje wzmocniona koordynacja oko- ręka, lewa-prawa ręka, słuch-wzrok-motoryka ciała itp. Każdy trening muzyczny rozwija w uczniach koncentrację na wielu czynnościach na raz.

Poprawia zdrowie emocjonalne i pomaga radzić sobie ze stresem. Muzyka wprowadza nas w pozytywne stany emocjonalne. Osoby z doświadczeniem muzycznym lepiej radzą sobie z lękiem (w szkole uczą się jak radzić sobie m.in. z tremą podczas występów publicznych).

Zapewnia wyższe osiągnięcia w nauce wszystkich przedmiotów szkolnych. Dzieci, które uczą się gry na instrumentach muzycznych, otrzymują wyższe oceny podczas szkolnych sprawdzianów i egzaminów. Badania wykazują, że osiągnięcia w nauce z przedmiotów szkolnych są najwyższe właśnie u tych uczniów, którzy uczestniczyli w zajęciach muzycznych o wysokiej jakości.

Rozwija inteligencję przestrzenną. Edukacja muzyczna rozwija umiejętności przestrzenne, które pomagają dzieciom poprawnie postrzegać otaczający ich świat, dobrze rozwiązywać problemy i wieloetapowe równania matematyczne, które są potrzebne w architekturze czy inżynierii.

Rozwija kompetencje społeczne. Wspólne muzykowanie (gra w orkiestrze szkolnej lub zespole) rozwija umiejętności m.in. współpracy, partnerstwa, wzajemnego wsparcia, akceptacji. Dzieci uczą się pracować razem i tworzyć relacje między sobą.

Źródło - www.edukacjamuzyczna.org

{"register":{"columns":[]}}