W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych do kontroli podmiotów leczniczych

Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych do kontroli podmiotów leczniczych

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO).

 

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA

Administratorem danych osobowych jest Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
w Chrzanowie reprezentowana przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego/ Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej z siedzibą w Chrzanowie przy ul. Mjr. Grzybowskiego 7, 32-500 Chrzanów.

 

DANE   KONTAKTOWE ADMINISTRATORA

Z Administratorem danych można się skontaktować poprzez adres email: chrzanow@psse.malopolska.pl, za pośrednictwem e-PUAP lub pisemnie na adres: 32-500 Chrzanów, ul. Mjr. Grzybowskiego 7.

 

DANE   KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Chrzanowie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email: iod_chrzanow@psse.malopolska.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora. Z Inspektorem Ochrony Danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

 

CELE  PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA

PSSE przetwarza dane na mocy przepisów prawa w celu realizacji zadań z zakresu  zdrowia publicznego, w szczególności poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami:

  • higieny środowiska,
  • higieny pracy w zakładach pracy,
  • higieny radiacyjnej,
  • higieny procesów nauczania i wychowania,
  • higieny wypoczynku i rekreacji,
  • zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,
  • higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne,
  • w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.

Podstawą prawną przetwarzania danych   jest  niezbędność  do  wypełnienia obowiązków  prawnych  ciążących na  administratorze  - zatem podstawą przetwarzania przez nas Pani/Pana danych jest art. 6 ust. 1 lit. c), e)  RODO w nawiązaniu do Ustawy z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej.

PSSE sprawuje bieżący nadzór nad stanem sanitarno-higienicznym podmiotów leczniczych na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa, tj. Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r.
o działalności leczniczej , Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą- poprzez kontrole bieżącego stanu sanitarno-higienicznego podmiotów leczniczych, ze szczególnym uwzględnieniem procedur związanych z zapobieganiem chorobom zakaźnym i zakażeniom poprzez:

  • kontrolę zgodności z rozporządzeniem w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą,
  • nadzór nad przestrzeganiem reżimu przeciwepidemicznego,
  • kontrolę opracowanych i wdrożonych procedur medycznych i higienicznych stosowanych
    w podmiotach wykonujących działalność leczniczą,
  • kontrolę utrzymania czystości bieżącej i sprzątania pomieszczeń,
  • monitorowanie procesów sterylizacji, w tym kontrolę biologiczną procesów sterylizacji,
  • nadzór nad przestrzeganiem procesów dezynfekcji powierzchni, narzędzi i sprzętu medycznego,
  • kontrolę i analizę wdrażanych procedur i rekomendacji w zapobieganiu zakażeniom zakładowym.

 

ODBIORCY DANYCH

PPIS w Chrzanowie przekazuje dane tym podmiotom, od których oczekuje informacji
w załatwianej sprawie. Takimi podmiotami są jednostki administracji państwowej i samorządowej, organy nadzoru, kontroli państwowej, zawodowej lub społecznej oraz podmioty lecznicze.

PPIS  na mocy obowiązujących przepisów może również przekazywać dane do swoich jednostek nadrzędnych tj. do Małopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, a także do Głównego Inspektora Sanitarnego.

W ograniczonym zakresie PPIS może udzielić dostępu do danych podmiotom, które obsługują Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Chrzanowie. Podmiotami o jakich mowa wyżej są np. firmy obsługujące systemy informatyczne, czy dostawcy usług pocztowych. Udostępnianie danych podmiotom obsługującym PSSE w Chrzanowie może odbywać się wyłącznie na podstawie konkretnych umów.

 

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH

Dane przechowywane są zgodnie z kategorię archiwalną określoną w jednolitym rzeczowym wykazie akt obowiązującym  w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Chrzanowie  lub  zgodnie  ze  szczegółowymi przepisami prawa.

 

PRAWA, KTÓRE PAŃSTWU PRZYSŁUGUJĄ

Przysługuje Pani/Panu prawo do: uzyskania informacji o swoich danych osobowych (na podstawie art.15 RODO), dostępu do ich treści, wnioskowania o sprostowanie (poprawianie) danych (na podstawie art. 16 RODO), pisemnego uzasadnionego żądania ich usunięcia (na podstawie art. 17 RODO), ograniczenia ich przetwarzania (na podstawie art. 18 RODO).

Z powyższych uprawnień można skorzystać bezpośrednio w siedzibie Administratora lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub kierując korespondencję do Administratora lub Inspektora Ochrony Danych Osobowych na adres e-mail podany w niniejszej klauzuli.

 

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO

Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - to jest do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) na adres:  ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, telefon: 22 531 03 00.

 

 

 

 

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH

Podanie przez Panią/Pana danych osobowych w celu realizacji bieżącego i zapobiegawczego nadzoru sanitarnego w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne. Jest Pani/Pan zobowiązana/y do ich podania.

PRZEKAZANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTWA TRZECIEGO ORAZ PROFILOWANIE

Administrator nie będzie przekazywał danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, w tym w formie profilowania.

{"register":{"columns":[]}}