W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Oddziału Nadzoru Sanitarnego

Do zadań wspólnych stanowisk wchodzących w skład Oddziału Nadzoru Sanitarnego należy:

  1. realizacja zadań wynikających z ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i przepisów odrębnych w zakresie działalności Oddziału Nadzoru Sanitarnego,

  2. realizacja zadań wynikających ze współpracy Powiatowego Inspektora z innymi inspekcjami, instytucjami oraz organami i jednostkami administracji rządowej i samorządowej,

  3. prowadzenie postępowań administracyjnych i egzekucyjnych zgodnie z właściwością,

  4. prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych,

  5. wydawanie decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji,

  6. przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia,

  7. rozpatrywanie skarg i wniosków wpływających do Powiatowej Stacji w zakresie nadzoru sanitarnego,

  8. opracowywanie analiz, ocen i sprawozdań w zakresie sprawowanego przez Powiatowego Inspektora nadzoru sanitarnego, w tym okresowe raportowanie na temat stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu janowskiego,

  9. doskonalenie obowiązującego w Oddziale Nadzoru Sanitarnego systemu zarządzania,

  10. realizacja polityki jakości,

  11. identyfikacja ryzyka i postępowanie z ryzykiem w działalności kontrolnej.

 

Do zadań Kierownika Oddziału Nadzoru Sanitarnego należy w szczególności:

  1. zapewnienie realizacji zadań Oddziału Nadzoru Sanitarnego zgodnie z ustawą o Państwowej Inspekcji Sanitarnej i przepisami odrębnymi,

  2. zapewnienie sprawnej i efektywnej realizacji zadań Oddziału Nadzoru Sanitarnego, w tym także wykonywania decyzji i poleceń Powiatowego Inspektora,

  3. organizowanie i koordynowanie pracy Oddziału Nadzoru Sanitarnego oraz współpracy
    z innymi komórkami Powiatowej Stacji,

  4. koordynacja i nadzór w zakresie spraw merytorycznych i organizacyjnych Oddziału Nadzoru Sanitarnego,

  5. planowanie oraz koordynacja i realizacja programów szkoleń,

  6. zatwierdzanie analiz, ocen i sprawozdań z działalności Oddziału Nadzoru Sanitarnego,

  7. określanie zakresu obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników Oddziału Nadzoru Sanitarnego,

  8. nadzór nad działaniami korygującymi i zapobiegawczymi dotyczącymi działalności kontrolnej,

  9. koordynacja prac związanych z opracowywaniem i wdrażaniem dokumentacji technicznej Oddziału Nadzoru Sanitarnego,

  10. identyfikacja i ocena ryzyka oraz postępowanie z ryzykiem w działalności kontrolnej,

  11. uczestniczenie w pracy zespołu ds. kontroli zarządczej.

{"register":{"columns":[]}}