W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania Sekcja Higieny Pracy i Nadzoru nad Chemikaliami

Do zadań Sekcja Higieny Pracy i Nadzoru nad Chemikaliami należy w szczególności:

  1. nadzór oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy,

  2. prowadzenie postępowania i dokumentacji w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej i wydawanie w tych sprawach decyzji administracyjnych,

  3. nadzór nad przestrzeganiem przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 lutego 2011 roku o substancjach chemicznych i ich mieszaninach obowiązków wynikających z tej ustawy oraz z rozporządzeń Wspólnot Europejskich w niej wymienionych,

  4. nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej,

  5. nadzór nad przestrzeganiem przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku, o przeciwdziałaniu narkomanii, rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 273/2004 z dnia 11 lutego 2004 roku, w sprawie prekursorów narkotykowych oraz rozporządzenia (WE) Rady nr 111/2005 z dnia 22 grudnia 2004 roku, określającego zasady nadzorowania handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Wspólnotą a państwami trzecimi,

  6. nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu detergentów,

  7. kontrola w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest,

  8. nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy z dnia 22 czerwca 2001 roku
    o mikroorganizmach i organizmach genetycznie w zakresie warunków dotyczących higieny pracy w zakładach inżynierii genetycznej,

  9. nadzór nad ustawowym zakazem wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o przeciwdziałaniu narkomanii,

  10. nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii, dotyczących prowadzenia przez przedsiębiorców działalności w zakresie wytwarzania, przetwarzania, przerabiania, przywozu, wywozu, wewnątrzwspólnotowej dostawy lub wewnątrzwspólnotowego nabycia oraz wprowadzania do obrotu nowej substancji psychoaktywnej, w tym w postaci mieszaniny lub w wyrobie,

  11. prowadzenie rejestru przypadków zatruć środkami zastępczymi lub nowymi substancjami psychoaktywnymi, w tym zgonów oraz wprowadzanie danych do rejestru Głównego Inspektora Sanitarnego,

  12. przesłanie do Głównego Inspektora Sanitarnego za pomocą Systemu Monitorowania Informacji o Dopalaczach (SMIOD) na bieżąco wszystkich informacji i dokumentów dotyczących realizacji zadań w zakresie kontroli przestrzegania przepisów zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu „nowych narkotyków”,

  13. współpraca z Policją, Krajową Administracją Skarbową, prokuratorami i instytucjami badawczym w zakresie przeciwdziałania narkomanii,

  14. współpraca z Biurem ds. Substancji Chemicznych, Instytutem Medycyny Pracy w Łodzi, Instytutem Medycyny Pracy i Zdrowia Środowiskowego w Sosnowcu, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy w Lublinie, Instytutem Medycyny Wsi w Lublinie, Państwową Inspekcja Pracy – Okręgowym Inspektoratem Pracy w Lublinie w zakresie występujących zagrożeń w środowisku pracy i chorób zawodowych.

{"register":{"columns":[]}}