W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

#latozsanepidem Bezpieczne wakacje 2023 – podsumowanie

01.09.2023

Zdjęcie przedstawia łany zboża, na tle zachodzącego słońca #latozsanepidem WAKACJE JUŻ ZA NAMI

PRELEKCJE

Okres wakacji to dla nas zawsze czas intensywnych działań. Wszystko to w trosce o bezpieczeństwo najmłodszych, którzy wyruszają w długo wyczekiwaną podróż by wypoczywać nad wodą lub w lesie. Aby w tym czasie dzieci mogły cieszyć się piękną pogodą i zasłużonym wypoczynkiem przypominaliśmy, że receptą na udane wakacje jest właściwe do nich przygotowanie. Ważna jest bowiem świadomość, a także unikanie zagrożeń, tak by pamiątką nie były przykre wspomnienia ale radość z miło spędzonych chwil. Dbaliśmy więc o wiedzę dzieci z zakresu bezpiecznego spędzania czasu podczas kąpieli czy plażowania, bezpiecznych wyjść w góry i do lasu, zdrowych nawyków podczas spożywania letnich posiłków czy też postępowania podczas upałów. Poruszaliśmy trudne tematy związane ze szkodliwością palenia i zażywania środków psychoaktywnych. Młodzi ludzie często oprócz alkoholu, nikotyny czy leków mają do czynienia z nowymi narkotykami tzw. dopalaczami. Wiedzę tę przekazywaliśmy podczas spotkań z dziećmi, młodzieżą oraz ich wychowawcami na obozach harcerskich i koloniach. Szerzyliśmy profilaktykę prozdrowotną zostawiając dzieciom i rodzicom materiały edukacyjne. Na spotkaniach tych często towarzyszyli nam „ręka w rękę” zawsze uprzejmi i pomocni funkcjonariusze Policji, Straży Granicznej i Straży Pożarnej.

STOISKO EDUKACYJNE

Ze swoimi stoiskami informacyjno-edukacyjnymi byliśmy obecni na ważnych lokalnych wydarzeniach. Rozmawialiśmy tam z mieszkańcami o zdrowym i higienicznym trybie życia.  Przedstawialiśmy negatywny wpływ zażywania substancji psychoaktywnych na świadomość  i zdrowie człowieka, uczyliśmy zasad pierwszej pomocy przedmedycznej i przypominaliśmy kobietom o samokontroli piersi.

MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE

Na naszej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych promowaliśmy działania prozdrowotne. Każdy mógł znaleźć coś interesującego dla siebie – sprawdzić stan lokalnych kąpielisk, bezpiecznie wybrać się na grzyby, poradzić sobie z odwodnieniem a także dowiedzieć się jak wygląda nasza praca i dlaczego nie warto palić e-papierosów. Wszystko to pod hasłem #latozsanepidem.

Artykuł na temat e-papierosówArtykuł na temat odwodnienia

Nasz Facebook

Wakacje niestety dobiegły już końca lecz mamy nadzieję, że były bezpieczne. Widzimy się znów za rok.