W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polityka jakości

POLITYKA JAKOŚCI ZINTEGROWANEGO SYSTEMU ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ

Polityka Jakości Powiatowej  Stacji  Sanitarno - Epidemiologicznej  w Legnicy

 

LABORATORIUM

Podstawowym celem Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Legnicy jest utrzymanie wysokiego poziomu jakości, rzetelności i wiarygodności wykonywanych zadań.

Wdrożony i ciągle doskonalony system zarządzania gwarantuje spełnienie wymagań zawartych w normie PN-EN ISO/IEC 17025 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz w obowiązujących dokumentach Polskiego Centrum Akredytacji. Jednocześnie system służy do zdobycia zaufania klientów oraz zaspokojenia ich potrzeb i oczekiwań.

Działalność Oddziału Laboratoryjnego oraz Sekcji Próbobiorców i Orzecznictwa, polegająca na pobieraniu próbek i wykonywaniu wiarygodnych badań, ukierunkowana jest na spełnienie wymagań bezpieczeństwa zdrowotnego, wynikającego z realizacji zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej, przynosząc maksymalne korzyści społeczeństwu.

Realizacja celu systemu zarządzania, zapewniającego wysoki poziom świadczonych usług zapewniona jest przez:

  • stosowanie zasad dobrej praktyki laboratoryjnej;
  • pobieranie próbek oraz wykonywanie badań zgodnie z metodami spełniającymi wymagania klienta i gwarantującymi wiarygodność wyników;
  • terminowe przygotowanie sprawozdań z badań zawierających wszystkie informacje potrzebne klientom, przedstawione w sposób obiektywny, przejrzysty i zrozumiały;
  • identyfikowanie i eliminację ryzyka zaistnienia niezgodności z systemem zarządzania;
  • szkolenie pracowników Oddziału Laboratoryjnego oraz Sekcji Próbobiorców i Orzecznictwa;
  • właściwe reagowanie na skargi i reklamacje klientów oraz uwagi jednostek kontrolujących;
  • ciągłe doskonalenie systemu zarządzania.
Polityka jakości realizowana jest przez personel, który:
  • dysponuje odpowiednią wiedzą i podnosi swoje kwalifikacje;
  • zna, rozumie i stosuje w praktyce dokumenty opisujące system zarządzania;
  • pobieranie próbek i badania realizuje terminowo i zgodnie z wymaganiami zawartymi w odpowiednich metodach;
  • działa bezstronnie i niezależnie;
  • przestrzega prawa klienta.
Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Legnicy deklaruje:
  • zaangażowanie i pomoc w utrzymaniu oraz doskonaleniu wdrożonego systemu zarządzania w Oddziale Laboratoryjnym oraz Sekcji Próbobiorców i Orzecznictwa zgodnie z wymaganiami normy PN-EN ISO/IEC 17025 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących” oraz dokumentów Polskiego Centrum Akredytacji;
  • niepodejmowanie żadnych działań, które mogłyby podważyć zaufanie do bezstronności, niezależności i rzetelności działalności prowadzonej przez Oddział Laboratoryjny oraz Sekcję Próbobiorców i Orzecznictwa;
  • wypełnianie wszelkich zobowiązań wynikających z wymagań akredytacyjnych;
  • uwzględnienie w planowaniu budżetu potrzeb finansowych związanych z realizacją celów systemu zarządzania;
  • niezależność wynagrodzenia personelu wykonującego badania od liczby wykonywanych badań oraz ich wyników.
Państwowa Inspekcja Sanitarna jest powołana do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, w szczególności poprzez sprawowanie nadzoru nad warunkami:
  • higieny środowiska,
  • higieny pracy w zakładach pracy,
  • higieny procesów nauczania i wychowania,
  • higieny wypoczynku i rekreacji,
  • zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,h
  • higieniczno-sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których udzielane są świadczenia zdrowotne
  • w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobieganiu powstawaniu chorób, w tym  zakaźnych i zawodowych.
Aby zapewnić, na jak najwyższym poziomie, realizację wyżej wymienionych zadań Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Legnicy wdrożyła zintegrowany system zarządzania w oparciu o normy:
  • PN-EN ISO/IEC 17025:2005 „Ogólne wymagania dotyczące kompetencji laboratoriów badawczych i wzorcujących”.

Nasze strategiczne cele jakościowe to:

  • wykonywanie pomiarów i badań analitycznych na najwyższym profesjonalnym poziomie,
  • optymalizacja procesów zarządzania zapewniająca realizację powierzonych zadań
  • uzyskanie i utrzymanie zadowolenia i zaufania klienta.

Powyższe cele osiągane są między innymi poprzez:

  • wykonywanie pomiarów i badań w sposób rzetelny, wiarygodny, bezstronny i niezależny, zgodnie z przepisami prawa, wytycznymi, normami oraz udokumentowanymi procedurami,
  • zaangażowanie i motywację wykwalifikowanego i doświadczonego personelu,
  • ciągłe podnoszenie kwalifikacji pracowników na szkoleniach zewnętrznych, wewnętrznych i samokształcenie,
  • zapewnienie poufności wyników pomiarów i badań oraz ochrony praw własności klienta,
  • właściwy nadzór nad wyposażeniem pomiarowym,
  • utrzymanie oraz sukcesywne rozszerzanie zakresu posiadanej akredytacji badań.

 

Jako Dyrektor deklaruję swoje zaangażowanie w realizację Polityki Jakości i zabezpieczenie niezbędnych środków finansowych oraz zapewniam, że określone cele jakościowe są realizowane w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Legnicy przy zachowaniu bezstronności.

 

Dyrektor PSSE w Legnicy
mgr inż. Jacek Watral
Legnica, dnia 31 grudnia 2015r.
{"register":{"columns":[]}}