W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego

ZADANIA SEKCJI NADZORU SANIRARNEGO:

  •  uzgadnianie zakresu i stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania  przestrzennego gmin,
  • opiniowanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gmin oraz studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko na podstawie ustawy o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
  • uzgadnianie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych na podstawie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym,
  • uzgadnianie w zakresie wymagań higienicznych i zdrowotnych warunków realizacji przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • wydawanie opinii co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby – również co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisku
  • uzgadnianie pod względem wymogów higienicznych i zdrowotnych dokumentacji projektowej dotyczącej budowy lub rozbiórki obiektu budowlanego, a także zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych lub ich części,
  • uczestniczenia w dopuszczeniu do użytkowania obiektów budowlanych,
  • wydawanie opinii o spełnieniu wymagań obowiązujących przepisów w lokalach zakładów kosmetycznych, fryzjerskich i odnowy biologicznej oraz innych lokali usługowych (wyłącznie na wniosek Strony)
  • wydawanie opinii o placówkach oświatowych,
  • udzielanie informacji i konsultacji z zakresu działania zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,
  • współpraca z organami administracji państwowej i lokalnej oraz innymi organami inspekcji.

WYKAZ NAJWAŻNIEJSZYCH AKTÓW PRAWNYCH

1. Strategiczne oceny oddziaływania na środowisko oraz projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania  przestrzennego gmin:

  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisko i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na  środowisko (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn. zm.).

2. Oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko:

  • Ustawa z dnia 3 października 2008 r. o udostępnieniu informacji o środowisko i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na  środowisko (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 283 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko ( Dz. U. 2019 r., poz. 1839).

3. Wymagania ogólnobudowlane:

  • Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1333),
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1065 z późn. zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j. Dz. U. z 2003 r., Nr 169 poz. 1650 ze zm.).

4. Zakłady produkujące lub wprowadzające do obrotu środki spożywcze:

  • Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia z dnia 25 sierpnia 2006 r. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1252 ),
  • Rozporządzenie (WE) Nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29.04.2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE.L z 2004 r. Nr 139.1 z dnia 30.04.2004 r. ze zm.),
  • akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.

5. Zakłady fryzjerskie, kosmetyczne i odnowy biologicznej:

  • -  akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.

6. Podmioty wykonujące działalność leczniczą:

  • Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 2190 z późn. zm.),   
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (t.j Dz. U. 2019 r. poz. 595),
  • akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.

7. Punkty i zespoły przedszkolne:

  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2017 r. w sprawie rodzajów innych form wychowania przedszkolnego, warunków tworzenia i organizowania tych form oraz sposobu ich działania (Dz. U. z 2017 r. poz. 1657 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny w szkołach i placówkach publicznych (Dz.U. z 2003 r. nr 6, poz. 69 ze zm.),
  • Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE.L z 2004r. Nr 139.1 z dnia 30.04.2004 r. ze zm.),
  •  akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.
  • 8.  Żłobki i kluby dziecięce:

Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 409 ze zm.),

  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 72),
  • Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE. L z 2004r. Nr 139.1 z dnia 30.04.2004r. ze zm.),
  • akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.

9. Placówki wsparcia dziennego:

  • Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 998 ze zm.),
  • Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych, jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzona placówka wsparcia dziennego z dnia 13 października 2015 r. (Dz.U. z 2015 r. poz. 1630),
  • Rozporządzenie (WE) nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE. L z 2004r. Nr 139.1 z dnia 30.04.2004 r. ze zm.);
  • akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.

10. Apteki i punkty apteczne:

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 499 z poźn. zm),
  • Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 30 września 2002 r. w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinien odpowiadać lokal apteki (Dz. U. z 2002 r. Nr 171, poz. 1395),
  • rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 września 2002 r. w sprawie wykazu pomieszczeń wchodzących w skład powierzchni podstawowej i pomocniczej apteki (Dz. U. z 2002 r. Nr 161, poz. 1338),
  • akty prawne wyszczególnione w punkcie 3.

INFORMACJE:

Zwracając się o odbiór obiektu należy złożyć:

  1. wniosek zawierający pełne dane wnioskodawcy (imię i nazwisko, adres zamieszkania lub nazwa firmy i adres jej siedziby, numer NIP, Regon, KRS, numer telefonu) i pełnomocnika (jeśli został ustanowiony) oraz czytelny podpis z podaniem  pełnionej funkcji;
  2. projekt(y) budowlany(e) zaopiniowany(e) pod względem wymagań higienicznych                               i zdrowotnych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Limanowej lub  rzeczoznawcę ds. sanitarnohigienicznych,
  3. potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania, w stosunku do którego organ administracji architektoniczno-budowlanej nie wniósł sprzeciwu lub oryginał zaświadczenia o braku sprzeciwu wobec zgłoszenia zmiany sposobu użytkowania,
  4. dokumentację powykonawczą (o ile została sporządzona) – oryginał,
  5. oświadczenie kierownika o zakończeniu budowy,
  6. jeżeli wnioskodawca działa przez pełnomocnika - oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa.

Podczas kontroli należy przedłożyć do wglądu:

  • aktualny wynik badania wody,  
  • pomiary skuteczności wentylacji mechanicznej lub protokół kominiarski,
  • protokoły z natężenia oświetlenia podstawowego,
  • protokoły prób szczelności instalacji: wod.-kan., c.o., gazowej,
  • atesty PZH do użytych materiałów.

 

{"register":{"columns":[]}}