W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

MOVEMBER 2025

06.11.2025

Na zdjęciu jest lekarz, który w dłoniach trzyma niebieską wstążkę oraz wąsy.

Listopad został uznany na całym świecie miesiącem solidarności z mężczyznami zmagającymi się z nowotworami gruczołu krokowego oraz rakiem jąder.

Nie bez przyczyny właśnie na ten miesiąc przypada kampania Movember 2025 (tzw. Wąsopad). Akcja społeczna została zapoczątkowana w 1999 roku w Australii i swoim zasięgiem objęła niemalże cały świat.

W listopadzie wiele mówi się na temat profilaktyki przeciwnowotworowej, potencjalnych objawów związanych z rozwojem „męskich” nowotworów oraz diagnostyki i badań genetycznych dotyczących zwiększonej predyspozycji do zachorowania na raka jądra czy nowotwór prostaty.

Termin Movember powstał w wyniku połączenia dwóch wyrazów moustache – wąsy oraz November – listopad.

Celem kampanii Movember jest zmiana oblicza męskiego zdrowia, natomiast wąsy, które przez twórców zostały ustanowione symbolem kampanii, mają ową zmianę oblicza komunikować. Luźna i zabawna forma kampanii sprzyja podejmowaniu trudnych i ważnych tematów.

Materiały

Narodowy Portal Onkologiczny

Zdjęcia (1)

{"register":{"columns":[]}}