Do zadań Sekcji Administracyjno-Technicznej w szczególności należy:
prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
opracowywanie planów w zakresie wydatków i dochodów;
prowadzenie ewidencji uruchomionych środków zgodnie z planem;
przyjmowanie wszelkich rachunków za dostawy, roboty i usługi i inne;
kontrola wszystkich operacji gotówkowych i bezgotówkowych i sprawdzania ich pod względem formalno-rachunkowym;
sporządzanie sprawozdań w zakresie wydatków i dochodów;
prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie budżetu stacji;
sporządzanie bilansu rocznego w zakresie budżetu jednostki;
sporządzanie list płatniczych, naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego oraz rozliczanie składek ZUS;
prowadzenie kart wynagrodzeń;
prowadzenie księgowości materiałowej;
kontrola dokumentów zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych;
bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości umożliwiające terminowe przekazywanie rzetelnych informacji w zakresie rozliczeń finansowych, oraz terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
planowanie i wykonywanie budżetu dochodów własnych, rozliczanie i sprawozdawczość w tym zakresie;
zapewnienie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
terminowe ściąganie należności i dochodów, roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
prowadzenie zasiłków z funduszu płac i ubezpieczeń społecznych;
prowadzenie rachunku i wszelkich operacji związanych z zakładowym funduszem świadczeń
socjalnych.
gromadzenie informacji dotyczących stanu sanitarno-epidemiologicznego celem utworzenia „banku danych" dotyczącego spraw sanitarno-epidemiologicznych i innych informacji przydatnych w ochronie zdrowia ludności;
opracowywanie zbiorczych planów, materiałów statystycznych i sprawozdawczych stosownie do programu badań statystycznych statystyki publicznej i przekazywanie do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie;
współudział w organizowaniu narad szkoleniowych dla pracowników stacji;
prowadzenie dokumentacji i wydawanie bloczków dotyczących postępowania mandatowego;
zbieranie danych statystycznych i opracowywanie ogólnych sprawozdań z działalności stacji na podstawie materiałów opracowanych przez jej komórki organizacyjne;
współpraca z innymi instytucjami w zakresie zbierania i gromadzenia danych statystycznych
realizowanie obsługi administracyjno – gospodarczej i informatycznej stacji;
realizowanie dostaw i usług zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm. );
współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Skarbu Państwa w odniesieniu do nieruchomości będących w zarządzie stacji;
zaopatrywanie komórek organizacyjnych w pieczęcie i stemple oraz prowadzenie ich ewidencji;
realizowanie zadań związanych z prowadzeniem kompleksowej ewidencji wyposażenia oraz inwentaryzacją ciągłą środków trwałych i wyposażenia;
obsługa kancelaryjna stacji i prowadzenie składnicy akt;
rozbudowa i obsługa sieci informatycznej;
obsługa serwisowa sprzętu komputerowego;
zarządzanie stroną internetową www i jej aktualizacja;
prowadzenie szkoleń mających na celu podnoszenie kwalifikacji pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych;
zapewnienie bezpiecznego połączenia internetowego i ochrony danych, zawartych w systemach komputerowych przed infekcją wirusów