Sekcja Administracyjno-Techniczna
Do zadań Sekcji Administracyjno-Technicznej w szczególności należy:
- prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- opracowywanie planów w zakresie wydatków i dochodów;
- prowadzenie ewidencji uruchomionych środków zgodnie z planem;
- przyjmowanie wszelkich rachunków za dostawy, roboty i usługi i inne;
- kontrola wszystkich operacji gotówkowych i bezgotówkowych i sprawdzania ich pod względem formalno-rachunkowym;
- sporządzanie sprawozdań w zakresie wydatków i dochodów;
- prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej w zakresie budżetu stacji;
- sporządzanie bilansu rocznego w zakresie budżetu jednostki;
- sporządzanie list płatniczych, naliczanie i rozliczanie podatku dochodowego oraz rozliczanie składek ZUS;
- prowadzenie kart wynagrodzeń;
- prowadzenie księgowości materiałowej;
- kontrola dokumentów zapewniających właściwy przebieg operacji gospodarczych;
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości umożliwiające terminowe przekazywanie rzetelnych informacji w zakresie rozliczeń finansowych, oraz terminowe sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości;
- planowanie i wykonywanie budżetu dochodów własnych, rozliczanie i sprawozdawczość w tym zakresie;
- zapewnienie zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych;
- terminowe ściąganie należności i dochodów, roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań;
- prowadzenie zasiłków z funduszu płac i ubezpieczeń społecznych;
- prowadzenie rachunku i wszelkich operacji związanych z zakładowym funduszem świadczeń
socjalnych. - gromadzenie informacji dotyczących stanu sanitarno-epidemiologicznego celem utworzenia „banku danych" dotyczącego spraw sanitarno-epidemiologicznych i innych informacji przydatnych w ochronie zdrowia ludności;
- opracowywanie zbiorczych planów, materiałów statystycznych i sprawozdawczych stosownie do programu badań statystycznych statystyki publicznej i przekazywanie do Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Krakowie;
- współudział w organizowaniu narad szkoleniowych dla pracowników stacji;
- prowadzenie dokumentacji i wydawanie bloczków dotyczących postępowania mandatowego;
- zbieranie danych statystycznych i opracowywanie ogólnych sprawozdań z działalności stacji na podstawie materiałów opracowanych przez jej komórki organizacyjne;
- współpraca z innymi instytucjami w zakresie zbierania i gromadzenia danych statystycznych
- realizowanie obsługi administracyjno – gospodarczej i informatycznej stacji;
- realizowanie dostaw i usług zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2006 r. Nr 164, poz. 1163 z późn. zm. );
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi w zakresie stosowania przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz sprawowanie nadzoru w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z reprezentowaniem Skarbu Państwa w odniesieniu do nieruchomości będących w zarządzie stacji;
- zaopatrywanie komórek organizacyjnych w pieczęcie i stemple oraz prowadzenie ich ewidencji;
- realizowanie zadań związanych z prowadzeniem kompleksowej ewidencji wyposażenia oraz inwentaryzacją ciągłą środków trwałych i wyposażenia;
- obsługa kancelaryjna stacji i prowadzenie składnicy akt;
- rozbudowa i obsługa sieci informatycznej;
- obsługa serwisowa sprzętu komputerowego;
- zarządzanie stroną internetową www i jej aktualizacja;
- prowadzenie szkoleń mających na celu podnoszenie kwalifikacji pracowników w zakresie obsługi programów komputerowych;
- zapewnienie bezpiecznego połączenia internetowego i ochrony danych, zawartych w systemach komputerowych przed infekcją wirusów