W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków

Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olecku  przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków: w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki w godz. 10.00 – 13.00 i środy w godz. 13.30 - 15.30 (po uprzednim zarejestrowaniu spotkania w sekretariacie PSSE).

Skargi i wnioski można składać w sekretariacie PSSE w Olecku przy ul. Wojska Polskiego 13 w dni robocze w godzinach 8:00 - 14:00.

Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r., Nr 5, poz. 46).

Organem sprawującym nadzór nad Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Olecku właściwym do rozpatrywania skarg na jego działalność jest Warmińsko-Mazurski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny, 10-561 Olsztyn, ul. Żołnierska 16.

 SKARGI I WNIOSKI MUSZĄ ZAWIERAĆ:

  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego
  • adres wnoszącego

Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpoznania.

SKARGI I WNIOSKI MOGĄ BYĆ WNOSZONE W NASTĘPUJĄCEJ FORMIE:

  • pisemnie na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olecku, ul. Wojska Polskiego 13, 19-400 Olecko
  • telefaxem na nr: 87 520 20 65
  • pocztą elektroniczną na adres e-mail: psse.olecko@sanepid.gov.pl
  • elektroniczną skrzynką podawczą ePUAP: /psseolecko/SkrytkaESP
  • e-dooręczeniem: AE:PL-87505-28863-VUFRD-30
  • ustnie do protokołu (osobiście)  

Skargi i wnioski wpływające do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olecku są rejestrowane w Rejestrze skarg i wniosków, rozpatrywane przez Radcę Prawnego.

TERMINY ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW:
Skargi (wnioski) Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olecku załatwia bez zbędnej zwłoki, jednak gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego oraz badania akt - załatwiana jest w terminie 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.

WAŻNE:

W przypadkach związanych z uwagami dotyczącymi niespełnienia wymagań higienicznych i zdrowotnych przez podmioty podlegające nadzorowi sanitarnemu, których rozpatrzenie leży w zakresie działania Państwowej Inspekcji Sanitarnej, organ przyjmuje sygnały od interesantów jako interwencje.

  • Interwencje załatwia się w formie pisemnej.
  • Interwencje mogą być wnoszone pisemnie/ustnie.

W przypadku ustnego zgłoszenia interwencji, pracownik Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Olecku sporządza protokół, który ma zostać potwierdzony własnoręcznym podpisem w ciągu 2 dni.

Interwencje, bez potwierdzenia pisemnego są traktowane jako anonimowe i pozostawia się je bez rozpoznania, chyba ze stanowią wiarygodną informację o zagrożeniu zdrowia lub życia.

TRYB ODWOŁAWCZY:

  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący, niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi, może ponowić skargę. W przypadku braku wskazania w ponownej skardze nowych okoliczności Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olecku może podtrzymać swoje stanowisko.
  • Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

ODWOŁANIA I ZAŻALENIA:

Odwołanie/zażalenie od/na decyzji/postanowienie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olecku wnosi się do Warmińsko-Mazurskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego za pośrednictwem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Olecku.

Materiały

Klauzula informacyjna w ramach skarg, wniosków, iterwencji
Klauzula​_informacyjna​_w​_ramach​_skarg,​_wniosków,​_iterwencji.doc 0.04MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
14.07.2021 11:47 Paweł Ostrowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Paweł Ostrowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 5.0 14.02.2025 09:58 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 4.0 26.04.2023 10:52 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 3.0 27.01.2023 11:22 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 2.0 23.06.2022 13:01 Paweł Ostrowski
Informacja o rozpatrywaniu skarg i wniosków 1.0 14.07.2021 11:47 Paweł Ostrowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}