W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Polityka jakości

Polityka Jakości  Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Opocznie

               Jakość jest podstawowym kryterium działań podejmowanych przez pracowników Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Opocznie, realizującej zadania nałożone ustawą z dnia 14 marca 1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej,  a w szczególności:

    • sprawowanie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego w zakresie ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych oraz zapobieganie powstawaniu chorób zakaźnych i zawodowych,
    • sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia i przedmiotów użytku,
    • prowadzenie działalności oświatowo-zdrowotnej.

 

               Dążąc do publicznego podkreślenia kompetencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej woj. łódzkiego, umacniając jej wiarygodność i rzetelność działania, deklaruję:

    • udokumentowany i wdrożony System Zarządzania oraz kompetencje pracowników komórek organizacyjnych wykonujących czynności kontrolne, zgodne z wymaganiami PN-EN ISO/IEC 17020:2012 ,,Ocena zgodności - Wymagania dotyczące działania różnych rodzajów jednostek przeprowadzających inspekcję”;
    • działania wykonywane z zagwarantowaniem:
      • bezstronności - tzn. z zachowaniem obiektywności, brakiem konfliktów interesów, z zachowaniem niezależności, brakiem uprzedzeń i negatywnego nastawienia, z zachowaniem wyważonego podejścia oraz zachowaniem neutralności i otwartości;   
      • niezależności – tzn. z zachowaniem odrębności od zainteresowanych stron, brakiem zaangażowania w jakiekolwiek działania mogące kolidować z obiektywnością osądów i rzetelnością działalności kontrolnej;
      • rzetelności – tzn. zgodnie z dobrą praktyką profesjonalną;
      • poufności – tzn. z zachowaniem ochrony wszystkich informacji otrzymywanych lub wytworzonych podczas realizacji działalności kontrolnej.

W celu realizacji polityki jakości zapewniam:

    • środki finansowe dla osiągnięcia założonych celów jakościowych;
    • wykwalifikowany, kompetentny personel, któremu umożliwiam ciągłe doskonalenie;
    • wyposażenie pomiarowe, we właściwy sposób nadzorowane, obsługiwane, wzorcowane i/lub sprawdzane;
    • nadzorowanie wdrożonego Systemu Zarządzania, potwierdzanie jego skuteczności i ciągłe doskonalenie poprzez przeprowadzanie auditów wewnętrznych i przeglądów zarządzania.

Główne cele jakościowe:

  • poprawa stanu sanitarnego powiatu opoczyńskiego, poprzez realizację zadań ustawowych wynikających   z bieżącego i zapobiegawczego nadzoru sanitarnego,
  • utrzymanie i ciągłe doskonalenie wdrożonego Systemu Zarządzania,
  • podnoszenie kwalifikacji pracowników poprzez uczestnictwo w szkoleniach,
  • podnoszenie poziomu jakości wykonywanych działań kontrolnych.

Szczegółowe cele jakościowe określane są na corocznym przeglądzie zarządzania i podawane do wiadomości pracownikom Pionu Nadzoru Sanitarnego.

Polityka jakości jest dostępna wszystkim pracownikom wykonującym czynności kontrolne, którzy znają jej treść i stosują ją w praktyce.

Wynagrodzenie personelu nie zależy od wyników przeprowadzonych kontroli.

Za System Zarządzania w działalności kontrolnej PSSE w Opocznie odpowiada:

Główny Specjalista ds. Systemu Jakości (GSJ)

mgr Halina Reguła

{"register":{"columns":[]}}