W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności  

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Oświęcimiu  zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej
w Oświęcimiu:  https://www.gov.pl/web/psse-oswiecim

Data publikacji strony internetowej: 2020-12-20. Data ostatniej dużej aktualizacji:  2024-03-27.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne elementy i treści

  • Nie wszystkie grafiki/zdjęcia mogą być opatrzone tekstem alternatywnym.
  • Brak dostępności lub niepełna dostępność niektórych plików, załączników w formacie PDF, DOC, itp.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji: 2021-03-12.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Data ostatniego przeglądu deklaracji oraz aktualizacji: 2024-01-16.

Skróty klawiaturowe

Na tej stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Jeśli na naszej stronie internetowej są problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej zgłoś to do Pani Jolanty Brydy, mailowo – jolanta.bryda@sanepid.gov.pl lub telefonicznie
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.25 do 15.00 pod nr telefonu: 33/843-09-28 wew. 1.

W zgłoszeniu podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny element lub treść, 
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością 

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Jeżeli nasze działania nie będą dla Ciebie zadowalające, możesz zgłosić skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną:

Organ nadzorujący: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Oświęcimiu

Adres: ul. Więźniów Oświęcimia 10, 32-600 Oświęcim

E-mail: sekretariat.psse.oswiecim@sanepid.gov.pl

Jeżeli nadal będziesz mieć uwagi do naszych działań związane z dostępnością cyfrową możesz zgłosić je do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Funkcję koordynatora ds. dostępności w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu pełni Pani Arletta Ryszka. Adres poczty elektronicznej: arletta.ryszka@sanepid.gov.pl, tel.  33/843-09- 28 wew. 5 czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.25 do 15.00.

Dostępność architektoniczna

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Oświęcimiu, ul. Więźniów Oświęcimia 10,
32-600 Oświęcim

Dni i godziny pracy: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.25 do 15.00

Siedzibę Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Oświęcimiu usytuowano w budynku przy ulicy Więźniów Oświęcimia 10. Wejście do budynku zapewnione jest z poziomu parteru. Pomieszczenia biurowe PSSE Oświęcim usytuowane są na poziomie parteru i I piętra; punkt poboru próbek do badań usytuowano na poziomie parteru, w prawym skrzydle budynku. Budynek w części (parter) spełnia podstawowe wymagania zgodne z ustawą z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnianiu dostępności osobom
z niepełnosprawnościami.

Warunki techniczne i lokalizacyjne budynku PSSE w kontekście dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:

  • Teren wokół budynku PSSE Oświęcim jest oświetlony. Przy wejściu znajduje się tablica informacyjna i domofon usytuowany na wysokości umożliwiającej korzystanie z dzwonka przywoławczego osobom z niepełnosprawnością ruchowa poruszającym się na wózku inwalidzkim.
  • Ogólnodostępne miejsca parkingowe zlokalizowane są na wewnętrznym dziedzińcu od strony wjazdu z ul. Więźniów Oświęcimia - teren ten nie przynależy do PSSE Oświęcim (własność Urzędu Miasta Oświęcim). Nie wyznaczono miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych, oznaczonego kopertą. 
  • Położenie drzwi wejściowych umożliwia dostęp do budynku osobom niepełnosprawnym, a drzwi w budynku nie mają progów. Framugi drzwi oraz drzwi stanowią kontrast w stosunku do koloru ściany, w której są osadzone.
  • W budynku znajduje się punkt informacyjny/obsługi petentów, na kondygnacji I piętra. Dzwonek przywoławczy przy wejściu umożliwia obsługę osób ze szczególnymi potrzebami.
  • Budynek PSSE w Oświęcimiu nie jest wyposażony w windę/podjazd umożliwiający przemieszczanie się między wszystkimi piętrami budynku osobom z trudnościami ruchowymi, w tym osobom na wózkach inwalidzkich, osoby niepełnosprawne ruchowo obsługiwane są  w części parteru budynku, w pomieszczeniu do tego przystosowanym.
  • W budynku na poziomie parteru znajduje się ogólnodostępna toaleta w trakcie adaptacji i przystosowywania dla potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo.
  • Schody wewnątrz wyposażone są w poręcze, nie są oznaczone za pomocą zróżnicowanej faktury (powierzchni z wypukłościami).
  • W budynku i przed nim brak informacji głosowych oraz pętli indukcyjnych.   W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Zapewniono możliwość wstępu do budynku dla osób korzystających z pomocy psa asystującego bądź psa przewodnika.
  • W PSSE nie ma możliwości bezpłatnego skorzystania z tłumacza języka migowego - po wcześniejszym uzgodnieniu wizyty pracownik PSSE ma możliwość skomunikowania się z osobą ze szczególnymi potrzebami  poprzez ogólnodostępne aplikacje internetowe.

 

Osoba uprawniona,  zamierzająca skorzystać z wizyty w urzędzie, winna zgłosić ten fakt,  w terminie co najmniej 7 dni roboczych przed tym zdarzeniem (planowaną wizyta w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych. Zgłoszenia można dokonać w następującej formie:

- pocztą elektroniczną na adres: sekretariat.psse.oswiecim@sanepid.gov.pl

- telefonicznie na nr tel. (+48)  33 843 09 28 wew. 0

- listownie (7 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez PSSE)

{"register":{"columns":[]}}