Kampania #Safe2Eat 2025
12.06.2025
Kampania #Safe2EatEU osiągnęła rekordowe poziomy oddziaływania w 2024 r. Według badania Ipsos przeprowadzonego w grudniu kampania dotarła do ponad 45 % odbiorców docelowych w całej Europie, co stanowi znaczny wzrost z 19 % w 2023 r.
Kampania wpłynęła na postawy konsumentów. Wyniki badania wykazały, że osoby, które uznały kampanię, częściej brały pod uwagę bezpieczeństwo przy zakupie żywności. Ponadto odnotowano zauważalny spadek opinii, że informacje na temat bezpieczeństwa żywności są zbyt techniczne lub złożone, a respondenci zgłaszają, że wiedzą więcej na temat zapobiegania zagrożeniom związanym z żywnością.
Celem kampanii #Safe2EatEU niezmiennie jest zwiększanie świadomości na temat bezpieczeństwa żywności w Europie. Kampania ma też pomagać w zrozumieniu, jak podejmować świadome decyzje dotyczące tego, jaką żywność kupować, spożywać oraz z jakich produktów spożywczych korzystać w bezpieczny i zdrowy sposób każdego dnia.
Co nowego w 2025 r.?
Opierając się na zeszłorocznych osiągnięciach, w 2025 r. kampania #Safe2EatEU ma na celu pogłębienie jej wpływu poprzez:
- Rozszerzenie kampanii na 23 kraje, w tym pięciu nowych uczestników, poszerzenie zasięgu i zaangażowania kampanii w całej Europie.
- Zajęcie się najważniejszymi obawami konsumentów dotyczącymi bezpieczeństwa żywności, takimi jak rola nauki w zapewnianiu bezpiecznej żywności, znaczenie jasnego etykietowania żywności oraz korzyści płynące z ograniczenia marnotrawienia żywności.
- Zwiększenie dostępności informacji na temat bezpieczeństwa żywności dzięki nowym, łatwym do zrozumienia zasobom dostosowanym do różnych warunków demograficznych i kulturowych
Źródło: EFSA