Statut prawny
§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pucku, zwana dalej „Powiatową Stacja", działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
§ 2. Powiatowa Stacja jest podmiotem leczniczym, w stosunku do którego uprawnienia podmiotu tworzącego posiada Wojewoda Pomorski.
§ 3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Puck.
2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat pucki.
§ 4. Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych 3-go stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.
§ 5. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pucku, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.
§ 6. l. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pucku w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1) higieny środowiska;
2) higieny pracy w zakładach pracy;
3) higieny procesów nauczania i wychowania;
4) higieny wypoczynku i rekreacji;
5) zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych;
6) higieniczno – sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. l, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2) opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3) działalność przeciwepidemiczną;
4) opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5) przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6) przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7) przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzeń oraz wnoszeniem i popieraniem oskarżeń według odrębnych przepisów;
8) inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9) opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10) prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.
§ 7. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wkraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług zleconych, z których przychody stanowią dochody budżetu państwa.
§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
2) Oddział Higieny Komunalnej;
3) Oddział Ekonomiczno – Administracyjny;
4) Sekcja Epidemiologii;
oraz samodzielnie stanowiska pracy:
1) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy;
3) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
4) Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej;
7) Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych;
8) Stanowisko Pracy Sekretarek Medycznych;
9) Stanowisko Pracy ds. BHP
10) Stanowisko Pracy Inspektora Ochrony Danych.
2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin Powiatowej Stacji.
Materiały
Statut PSSE w PuckuStatut_PSSE_Puck_2020.pdf 4.16MB