W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Statut prawny

§ 1. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Pucku, zwana dalej „Powiatową Stacja", działa na podstawie niniejszego statutu oraz powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

§ 2. Powiatowa Stacja jest podmiotem leczniczym, w stosunku do którego uprawnienia podmiotu tworzącego posiada Wojewoda Pomorski.

§ 3. 1. Siedzibą Powiatowej Stacji jest miasto Puck.
2. Obszarem działania Powiatowej Stacji jest powiat pucki.

§ 4. Powiatowa Stacja prowadzi działalność w formie jednostki budżetowej i jest dysponentem środków budżetowych 3-go stopnia w zakresie wykonywania budżetu państwa.

§ 5. Działalnością Powiatowej Stacji kieruje Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pucku, który jest jednocześnie dyrektorem Powiatowej Stacji.

§ 6. l. Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pucku w zakresie sprawowania nadzoru nad warunkami:
1)    higieny środowiska;
2)    higieny pracy w zakładach pracy;
3)    higieny procesów nauczania i wychowania;
4)    higieny wypoczynku i rekreacji;
5)    zdrowotnymi żywności, żywienia i produktów kosmetycznych;
6)    higieniczno – sanitarnymi, jakie powinien spełniać personel medyczny, sprzęt oraz pomieszczenia, w których są udzielane świadczenia zdrowotne
- w celu ochrony zdrowia ludzkiego przed niekorzystnym wpływem szkodliwości i uciążliwości środowiskowych, zapobiegania powstawaniu chorób, w tym chorób zakaźnych i zawodowych.
2. Zadania, o których mowa w ust. l, Powiatowa Stacja realizuje w szczególności poprzez:
1)    prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem czynności kontrolnych;
2)    opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
3)    działalność przeciwepidemiczną;
4)    opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
5)    przygotowywanie projektów decyzji i wykonywanie innych czynności w postępowaniu administracyjnym i postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
6)    przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
7)    przygotowywanie spraw związanych z wszczęciem i prowadzeniem dochodzeń oraz wnoszeniem i popieraniem oskarżeń według odrębnych przepisów;
8)    inicjowanie, organizowanie, koordynowanie, prowadzenie i nadzorowanie działalności na rzecz promocji zdrowia;
9)    opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
10)  prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych.

§ 7. Powiatowa Stacja może prowadzić niewyodrębnioną organizacyjnie działalność wkraczającą poza zakres działalności podstawowej, określonej w statucie, polegającą między innymi na świadczeniu usług zleconych, z których przychody stanowią dochody budżetu państwa.

§ 8. 1. W skład Powiatowej Stacji wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Oddział Higieny Żywności, Żywienia i Przedmiotów Użytku;
2) Oddział Higieny Komunalnej;
3) Oddział Ekonomiczno – Administracyjny;
4) Sekcja Epidemiologii;
oraz samodzielnie stanowiska pracy:
1) Stanowisko Pracy ds. Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego;
2) Stanowisko Pracy ds. Higieny Pracy;
3) Stanowisko Pracy ds. Higieny Dzieci i Młodzieży;
4) Stanowisko Pracy ds. Oświaty Zdrowotnej i Promocji Zdrowia;
5) Stanowisko Pracy Radcy Prawnego;
6) Stanowisko Pracy ds. Statystyki Medycznej;
7) Stanowisko Pracy ds. Pracowniczych;
8) Stanowisko Pracy Sekretarek Medycznych;
9) Stanowisko Pracy ds. BHP
10) Stanowisko Pracy Inspektora Ochrony Danych.

2. Szczegółową organizację wewnętrzną oraz zadania poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy określa regulamin Powiatowej Stacji.
 

Materiały

Statut PSSE w Pucku
Statut​_PSSE​_Puck​_2020.pdf 4.16MB
{"register":{"columns":[]}}