W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Zadania sekcji

Do zadań oddziału Higieny Pracy w dziale Nadzoru Bieżącego – należy
w szczególności:

1. nadzór nad warunkami zdrowotnymi środowiska pracy, z uwzględnieniem oceny narażenia zawodowego pracowników na działanie czynników szkodliwych i uciążliwych, w celu zapobiegania powstawaniu chorób zawodowych i innych chorób związanych z warunkami pracy;

2. prowadzenie postępowania administracyjnego w związku ze zgłoszeniem podejrzenia choroby zawodowej i wydawanie decyzji o stwierdzeniu choroby zawodowej lub decyzji o braku podstaw  do stwierdzenia choroby zawodowej;

3. nadzór nad warunkami higieniczno-sanitarnymi w zakładach pracy;

4. nadzór nad przestrzeganiem przez producentów, importerów, osoby wprowadzające do obrotu, stosujące lub eksportujące substancje chemiczne, ich mieszaniny lub wyroby w rozumieniu  przepisów ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach. (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1225 z późn. zm.) obowiązków wynikających z tej ustawy oraz z rozporządzeń Wspólnot Europejskich w niej wymienionych;

5. nadzór nad przestrzeganiem  przez podmioty wprowadzające  do obrotu prekursory kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 852 z późn. zm.), rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady nr 273/2004 z dnia 11 lutego 2004 r.  w sprawie prekursorów narkotykowych oraz rozporządzenia (WE) Rady nr 111/2005 z dnia 22 grudnia 2004 r. określającego zasady nadzorowania handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Wspólnotą  a państwami trzecimi;

6. kontrola przestrzegania przepisów dotyczących wprowadzania do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej;

7. nadzór nad przestrzeganiem zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej środków zastępczych lub nowych substancji psychoaktywnych w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 852 z późn. zm.6);

8. kontrola spełniania przez podmiot kontrolowany obowiązków, o których mowa w art. 23r ust. 3  oraz w art. 23r ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 833 z późn. zm.);

9. współpraca z jednostkami zajmującymi się ochroną zdrowia, odpowiednimi komórkami  organizacyjnymi   Wojewódzkiej   Stacji   Sanitarno- Epidemiologicznej w Warszawie oraz innymi komórkami organizacyjnymi Powiatowej Stacji, organami samorządu terytorialnego w zakresie określonym przez ustawę o Państwowej Inspekcji Sanitarnej;

10. współpraca z Policją, Prokuraturą, Administracją Skarbową i  Inspekcją Farmaceutyczną w celu sprawnego i skutecznego wykonywania zadań w zakresie przeciwdziałania wprowadzaniu do obrotu  środków zastępczych i nowych substancji psychoaktywnych;

11. analiza zagrożeń zdrowotnych w oparciu o uzyskane materiały z działalności kontrolnej, badania laboratoryjne oraz podejmowanie stosownych działań prozdrowotnych;

12. prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach dotyczących bieżącego nadzoru sanitarnego nad zakładami pracy;

13. opracowywanie informacji oraz sporządzanie niezbędnych ocen i sprawozdań na podstawie danych wynikających z realizacji zadań;

14. prowadzenie  działalności w zakresie promocji zdrowia.

{"register":{"columns":[]}}