W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Podstawowe informacje

Kim jesteśmy?

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Sławnie jest jednostką budżetową będącą podmiotem leczniczym finansowanym z budżetu państwa.
Uprawnienia podmiotu tworzącego w stosunku do Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sławnie posiada Wojewoda Zachodniopomorski.

Powiatowa Stacja działa na podstawie:

  • Ustawy z dnia 14 marca 1985 r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (Dz. U.  z 2021r., poz. 195) wraz z aktami wykonawczymi;
  • Ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (Dz. U.z 2020 r., poz. 295) wraz z aktami wykonawczymi;
  • Statutu nadanego przez Wojewodę Zachodniopomorskiego Zarządzeniem Nr 241/2020 z dnia 15.09.2020r.;
  • Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2021r. poz. 305 ze zm.)

 

Obszar działania Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Sławnie obejmuje:

 

  •     Miasto i Gminę Sławno;
  •     Miasto i Gminę Darłowo;
  •     Gminę Postomino;
  •     Gminę Malechowo.

 

Zadania Państwowej Inspekcji Sanitarnej

    

  1. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem i egzekwowaniem przepisów dotyczących:
  • zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych oraz zapewnienia bezpieczeństwa sanitarnego
  • obiektów i urządzeń użyteczności publicznej i pomieszczeń przeznaczonych na pobyt ludzi oraz środków transportu, a także elementów środowiska zewnętrznego w zakresie ustalonym w odrębnych przepisach,
  • warunków produkcji, transportu, przechowywania i sprzedaży żywności oraz warunków żywienia zbiorowego,
  •  jakości zdrowotnej żywności,
  • warunków zdrowotnych produkcji i obrotu materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością, produktami kosmetycznymi oraz innymi wyrobami mogącymi mieć wpływ na zdrowie ludzi,
  • nadzoru bieżącego nad zakładami pracy, zapobiegania chorobom zawodowym i innym schorzeniom związanym z warunkami pracy,
  • wytwarzania lub wprowadzania do obrotu środka zastępczego lub produktu, co do którego zachodzi podejrzenie, że jest on środkiem zastępczym,
  • wymagań higienicznych i zdrowotnych, higieny pomieszczeń i wymagań w stosunku do sprzętu używanego w szkołach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych oraz szkołach wyższych,
  • higieny procesów nauczania.
  1.  Prowadzenie postępowania administracyjnego i egzekucyjnego.
  2. Rozpatrywanie skarg i wniosków oraz załatwianie interwencji.
  3. Organizowanie i prowadzenie narad oraz szkoleń dla pracowników poszczególnych sekcji.
  4. Realizacja postanowień zawartych w dokumentach systemu zarzadzania jakością oraz stosowanie się do zarządzeń Głównego Inspektora Sanitarnego w sprawie procedur i instrukcji przeprowadzenia kontroli.
  5. Przygotowywanie informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego powiatu sławieńskiego.
  6. Współpraca z organami samorządu terytorialnego i administracji zespolonej, a także z instytutami naukowo-badawczymi.
{"register":{"columns":[]}}