W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Kampania –Czy wiesz, że… 2021

Państwowa Inspekcja Sanitarna powiatu sochaczewskiego włącza się w letnią kampanię edukacyjno-informacyjną „ Czy wiesz, że…”, zainicjowaną przez Krajowe Centrum ds. AIDS.

Kampania –Czy wiesz, że… 2021

Początek wakacji jest szczególnie istotny z punktu widzenia poruszanej tematyki, ze względu na podwyższony poziom ryzykownych zachowań w  tym okresie.

Kampania została przygotowana w oparciu o wyniki badań społecznych dotyczących wiedzy na temat HIV/AIDS w naszym kraju oraz informacje przekazane przez konsultantów z Poradni Internetowej HIV/AIDS oraz z Telefonu Zaufania HIV/ AIDS.

Rosnąca liczba zakażeń w Polsce jest efektem między innymi niskiego poziomu wiedzy o HIV i AIDS i braku odniesienia ryzyka do swojej osoby  (tylko około 5-9% osób wykonało choć raz w swoim życiu test w kierunku HIV). Kontynuując działania edukacyjne podjęte w roku ubiegłym, chcemy promować rzetelny przekaz obalający mity związane z zagadnieniami HIV/AIDS oraz innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową (STIs) a tym samym przeciwdziałać stygmatyzacji osób zakażonych i chorych oraz ich rodzin i osób bliskich.

  1. Cele kampanii:
  1. Podniesienie poziomu wiedzy, odczarowanie mitów i przybliżenie faktów na temat wirusa HIV, choroby AIDS oraz innych
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV podczas pływania w basenie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV drogą kropelkową, np. przez kaszel lub kichanie.
  • NIE ma ryzyka zakażenia HIV ani przez ukąszenie, ani przez rozgniecenie na sobie, ani nawet przez połknięcie komara
  • HIV przenosi się głównie podczas niezabezpieczonych kontaktów seksualnych.
  • Do zakażenia kiłą, rzeżączką, HPV i innymi chorobami przenoszonymi drogą płciową dochodzi w podobny sposób jak do zakażenia HIV.
  1. Zwiększenie świadomości, że istnieje możliwość szybkiej diagnostyki:
  • Wykonanie testu jest jedyną metodą rozpoznania zakażenia HIV i innych STIs.
  • Test na HIV – bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania – można wykonać w jednym z punktów konsultacyjno-diagnostycznych (PKD) https://aids.gov.pl/pkd/  
  1. Rozpropagowanie informacji o miejscach, gdzie można uzyskać fachową wiedzę i pomoc w temacie HIV/AIDS oraz innych STIs:
  1. Grupą docelową jest ogół społeczeństwa, ze szczególnym uwzględnieniem osób z grup wiekowych:
  • 18 - 34 lata
  • 35 – 49 lat

Kampania skierowana jest głównie do tych osób, które traktują temat HIV/AIDS jako problem abstrakcyjny, niedotyczący ich bezpośrednio.  

  1. Zaplanowane działania
  1. Ogólnopolska kampania w mediach społecznościowych (Facebook/Instagram) pn. „Czy wiesz, że…”, przy wykorzystaniu 5 projektów plakatów kampanijnych.
  1. materiały graficzne - 5 plakatów informacyjno-edukacyjnych – pliki .jpg w załącznikach.

 

Zdjęcia (5)

{"register":{"columns":[]}}