W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i Wnioski

Rozpatrywanie skarg i wniosków

  • Interesantów w sprawach skarg i wniosków przyjmuje:

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Staszowie/
Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Staszowie
w godzinach pracy Stacji, t.j. 7:25-15:00

 

Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:

  • Dział VIII Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r.- Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U.  z 2023 r. poz. 775; ze zm.),
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5 z 2002r., poz. 46).

I. Składanie skarg i wniosków:

  • Pisemnie na adres urzędu:
    Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Staszowie
    28-200 Staszów, ul. Szpitalna 37/14.
  • Ustnie do protokołu.

II. Forma wnoszenia skarg i wniosków:

  • pisemnie,
  • telefaksem,
  • środkami komunikacji elektronicznej,
  • ustnie do protokołu,
    (osoba przyjmująca skargę lub wniosek sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie).
  • Skargi i wnioski muszą zawierać:
  • imię i nazwisko (nazwę) wnoszącego,
  • adres wnoszącego.

Uwaga: Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

III. Informacje ogólne:

  • Prawo składania skarg i wniosków do organów administracji publicznej gwarantuje obywatelom Konstytucja RP. Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym. Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
  • Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy lub ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego).
  • Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 Kpa).
  • Skargę należy kierować do organu właściwego do jej rozpatrzenia. Zgodnie z art. 229 Kpa, jeżeli przepisy szczególne nie określają innych organów właściwych do rozpatrywania skarg, organem właściwym do rozpatrywania skargi dotyczącej zadań lub działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego jest Świętokrzyski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny.
  • W pozostałych przypadkach np.: nieprawidłowy stan sanitarno-higieniczny, niewłaściwa jakość środków spożywczych, skargę należy złożyć do właściwego miejscowo Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
  • Organ właściwy do załatwienia skargi (wniosku) powinien je rozpatrzyć bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu jednegomiesiąca (art. 237 §1 Kpa), z zastrzeżeniem art. 237 §2 i §4 Kpa.
  • Zawiadomienia o sposobie załatwienia skargi:
    - o sposobie załatwienia skargi zawiadamia się skarżącego (art. 237 §3 Kpa),
{"register":{"columns":[]}}