W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sekcja Higieny Pracy

Do zadań Sekcji Higieny Pracy należy sprawowanie nadzoru i egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy, a w szczególności:

  1. opracowywanie strategii nadzoru i kontroli zakładów pracy w zakresie higieny pracy;
  2. przeprowadzanie kontroli w obiektach nadzorowanych przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Wałczu w zakresie:
    1. przestrzegania przez osoby wprowadzające substancje chemiczne i ich mieszaniny do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz przez użytkowników substancji chemicznych i ich mieszanin obowiązków wynikających z ustawy z dnia 25 lutego 2011 r. o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (t.j. Dz.U. z 2015r., poz. 203)
    2. warunków i ograniczeń wprowadzenia do obrotu i stosowania oraz właściwości środków powierzchniowo czynnych i detergentów zawierających środki powierzchniowo czynne ;
    3. przestrzegania obowiązków dotyczącego wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów;
    4. przestrzegania przez podmioty wprowadzające do obrotu prekursory kategorii 2 i 3 obowiązków wynikających z ustawy z dnia 29 lipca 2005 r.
      o przeciwdziałaniu narkomanii (t.j. Dz. U. z 2012 r., poz.124 ze zm.) oraz rozporządzenia (WE) Parlamentu Europejskiego i Rady Nr 273/2004 z dnia
      11 lutego 2004 r. w sprawie prekursorów narkotykowych oraz rozporządzenia delegowanego Komisji (WE) Nr 2015/1011 z dnia 24 kwietnia 2015 r. uzupełniające rozporządzenie (WE) Nr 273/2004 w sprawie prekursorów narkotykowych oraz rozporządzenia Rady (WE) Nr 111/2005 określającego zasady nadzorowania handlu prekursorami narkotyków pomiędzy Wspólnotą a państwami trzecimi oraz uchylające rozporządzenie Komisji (WE) Nr 1277/2005;
    5. nadzoru nad warunkami pracy pracowników narażonych na  czynniki szkodliwe w tym rakotwórcze i mutagenne występujące
      w środowisku pracy;
    6. nadzoru nad warunkami pracy i stanem zdrowia pracowników narażonych na czynniki biologiczne w środowisku pracy;
    7. nadzoru nad wprowadzaniem do obrotu produktów biobójczych i substancji czynnych oraz ich stosowania w działalności zawodowej
  1. opracowywanie ocen i analiz w zakresie środowiska pracy zachorowań na choroby zawodowe ;
  2. rejestracja i ewidencja chorób zawodowych;
  3. współpraca w ramach porozumienia z Państwową Inspekcją Pracy, Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej, Policją, Wojewódzkim Ośrodkiem Medycyny Pracy - w zakresie występujących zagrożeń w środowisku pracy i chorób zawodowych;
  4. prowadzenie działalności w zakresie promocji zdrowia w zakładach pracy;
  1. sprawdzanie realizacji badań profilaktycznych w zakładach zatrudniających pracowników.
  2.  Nadzorowanie przestrzegania zakazu wytwarzania i wprowadzania do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej środków zastępczych poprzez:
    1. współpracę w tym zakresie z organami ścigania i podmiotami leczniczymi.
    2. gromadzenie informacji o przypadkach zatruć tzw. „dopalaczami” i podejmowanie działań zmierzających do zmniejszenia liczby tych przypadków oraz współpracowanie w tym zakresie z Policją, Służbą Celną i prokuraturą;
    3. prowadzenie i uzupełnianie na bieżąco bazę SMIOT oraz wykorzystywanie tych danych przy bieżącej realizacji zadań.


 

{"register":{"columns":[]}}