W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw.


W Powiatowej Stacji działania podejmowane są na żądanie strony lub z urzędu.

Żądania mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefonu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. Po wpłynięciu podanie kierowane jest zgodnie z dekretacją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego do odpowiednich komórek lub na samodzielne stanowisko pracy właściwych ze względu na przedmiot żądania.

Zakresy zadań poszczególnych komórek lub samodzielnych stanowisk pracy wyznaczone są w regulaminie organizacyjnym Powiatowej Stacji. W ramach komórek organizacyjnych sprawy są wyznaczane poszczególnym pracownikom zgodnie z wewnętrznym podziałem oraz zakresami ich obowiązków. Wnioski są załatwiane bez zbędnej zwłoki i w kolejności wpływu. O sposobie załatwienia sprawy strona jest informowana na piśmie, a jeżeli prawo zastrzega odpowiednią formę dla danej sprawy ,w tej formie (np.w drodze decyzji, postanowienia).Sposób załatwienia sprawy jest odnotowywany w odpowiednim rejestrze.

Większość jednak spraw podejmowanych jest z urzędu. Organy inspekcji sanitarnej powołane są bowiem , w głównej mierze, do kontroli przestrzegania obowiązujących przepisów sanitarno-zdrowotnych przez podmioty zobowiązane przez prawo.

Wykazy podmiotów podlegających kontroli, częstotliwość oraz terminy kontroli są opracowywane na początku każdego roku w planach kontroli. Plany te są zatwierdzane przez Wojewódzką Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Białymstoku. Przy ustalaniu częstotliwości brane są pod uwagę obowiązujące w tym zakresie przepisy prawa .

Sprawy załatwiane są zgodnie z kodeksem postępowania administracyjnego tj. przez wydanie decyzji .Każda decyzja jest odnotowywana w rejestrze decyzji.

Za prawidłowe i terminowe załatwianie spraw odpowiedzialny jest kierownik danej komórki.

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.01.2024 14:15 RenataD
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Renata Dąbrowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw. 1.0 26.01.2024 14:15 RenataD

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}